تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
برترین خودروهای تویوتا؛ سالهای ۱۹۳۶ تا ۲۰۱۹
یکشنبه، ۷ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
شنبه، ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
نسل جدید پرادو با طراحی انقلابی از راه رسید
تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ معرفی شد
تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ جانشین پرادوی معروف است. این خودرو توانایی های بسیار زیادی در عبور از انواع مسیرهای آفرود دارد.
شنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳:۵۵ |
تویوتا طبق وعده قبلی خود، از نسل جدید لندکروزر پرادو رونمایی کرد. این نسل که فقط با نام لندکروزر بهفروش میرسد، همانند لکسوس GX جدید طراحی جعبهای شکلی دارد و بر اساس پلتفرم TNGA-F تولید میشود. جالب اینکه این خودرو جانشین لندکروزر اصلی در آمریکا خواهد شد. این نسل حامل کد J۲۵۰ است و از لحاظ قابلیتهای آفرود حرفهای زیادی برای گفتن دارد. شاید بدانید نسل قبلی تویوتا لندکروزر از لحاظ فروش، عملکرد چندان موفقی در بازار آمریکا نداشت. بههمین خاطر کمپانی ژاپنی تصمیم گرفت پس از مدل ۲۰۲۱، دیگر این شاسیبلند درشتاندام را در آن سوی دنیا عرضه نکند. بعد از این اتفاق، همواره شایعاتی مبنی بر بازگشت لندکروزر به ایالات متحده بر سر زبانها میچرخید. حالا این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته و تویوتا لندکروزر در قالب مدلی متفاوت به حیات خود در آمریکا ادامه خواهد داد. طراحی جذاب تویوتا لندکروزر طراحی مکعبی این روزها دوباره مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و تویوتا نشان داده که علاقه زیادی به این سبک دارد. لندکروزر جدید نیز دارای بدنهای به این سبک است و میتوان آن را یک مکعب چهار چرخ توصیف کرد! در نمای روبرو با دماغهای ایستاده و عمودی طرف هستیم. اکثر المانهای موجود در این نما مثل قاب چراغها، جلوپنجره و ورودیهای هوای سپر مستطیلیشکل هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تویوتا لندکروزر جدید در تریمهای مختلف، طراحی متفاوتی دارد. در تریم پایه ۱۹۵۸ و تریم پرچمدار فرست ادیشن، قاب چراغهای اصلی گرد است. اما در تریمهای میانی چراغهای اصلی درون قاب مستطیلی قرار دارند. در نمای جانبی، تویوتا لندکروزر حس آفرودطلبی بیننده را بهشدت تقویت میکند! خط ضخیم شانه، گلگیرهای برآمده، شیب شیشه جلو و ارتفاع زیاد از سطح زمین، نوید تواناییهای بالا در مسیرهای آفرود را میدهند. اما نکته منفی اینکه لندکروزر J۲۵۰ با تایرهای چهار فصل بهدست مشتری میرسد. بنابراین، دوستداران آفرود باید در اولین فرصت نسبت به خرید تایرهای مخصوص اقدام کنند. جانشین تویوتا لندکروزر پرادو در نمای عقب نیز طراحی بهاصطلاح رترویی دارد. برخلاف شمار زیادی از مدلهای اخیر که دارای چراغهای عقب سرتاسری هستند، تویوتا در لندکروزر جدید از چراغهای ساده ایستاده استفاده کرده است. روی درب عقب این نسل خبری از چرخ زاپاس نیست و مهندسان آن را به فضای موجود در زیر سپر انتقال دادهاند. شیشه عقب J۲۵۰ برای ادای احترام به مدلهای قدیمیتر لندکروزر و افزایش کارایی مستقل از درب اصلی باز میشود. بهعبارت دیگر راننده میتواند بدون نیاز به باز کردن درب عقب و فقط از طریق این شیشه به فضای بار دسترسی پیدا کند. مشخصات فنی تویوتا لندکروزر در حالیکه لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰ به موتور ۳.۴ لیتری V۶ توئین توربو مجهز هستند، تویوتا لندکروزر J۲۵۰ در آمریکا با موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو از سری I-Force Max عرضه خواهد شد. در نگاه اول شاید استفاده از این موتور یک نکته منفی بهنظر برسد، اما نباید آن را دست کم گرفت. این موتور با وجود حجم کم، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اما این تمام ماجرا نیست، چرا که یک موتور برقی دیگر با موتور بنزینی همکاری دارد. این موتور برقی با گیربکس ۸ سرعته خودکار یکپارچه است و توان تولیدی آن به ۴۸ اسب بخار میرسد. مثل تمامی لندکروزرهای قبلی، سری ۲۵۰ نیز بهطور استاندارد به سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ مجهز است. در این نسل، قدرت از طریق جعبه دنده کمکی دو سرعته، دیفرانسیل لغزش محدود خودکار و قفل دیفرانسیل عقب همواره به هر دو محور منتقل میشود. ارتفاع تویوتا لندکروزر جدید از سطح زمین، برابر با ۸.۷ اینچ (۲۲ سانتیمتر) است. این ویژگی در کنار زاویه ورود ۳۱، زاویه شکست ۲۲ و زاویه خروج ۲۵ درجه، باعث میشود سری ۲۵۰ از لحاظ قابلیتهای آفرودی بسیار توانمند باشد. در کنار اینها باید گفت بسیاری از اجزای اصلی کف اتاق، درون ریلهای مخصوص موجود در شاسی قرار دارند و راننده با خیال راحتتری میتواند از روی صخرهها و موانع عبور کند. سختافزار قدرتمند در کنار نرمافزارهای پیشرفته علاوهبر سختافزار توانمند، تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ به سیستمهای پیشرفته برای رانندگی در مسیرهای آفرود مجهز است. نسخههای مختلف این شاسیبلند جذاب ژاپنی، در حالت استاندارد با سیستم کنترل خزش در سرعتهای پایین وارد بازار خواهند شد. شاید بدانید این سیستم در مسیرهای سنگلاخی کنترل پدال گاز و ترمز را در اختیار میگیرد تا تمام تمرکز راننده معطوف مسیر مقابل و فرماندهی خودرو شود. دستیار پایین آمدن از سراشیبی نیز هنگام رانندگی در شیبهای تند به کمک راننده میآید و سرعت حرکت را مدیریت میکند. در تریم پایه ۱۹۵۸ قطعات پلاستیکی بهوفور روی بدنه وجود دارد برای رانندگی در مسیرهای مختلف، حالتهای گوناگونی وجود دارد و راننده باید با توجه به نوع مسیر مقابل یکی از آنها را انتخاب کند. در مدلهای میانرده و پرچمدار، سیستم Multi-Terrain Monitor تصویری از اطراف و زیر اتاق و همچنین محل و زاویه چرخهای لندکروزر ۲۵۰ را به راننده نشان میدهد. بازگشت به گذشته تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ مثل اجداد خود در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، فقط در نسخه ۵ نفره تولید خواهد شد. در بخش طراحی داخلی وضعیت مشابه با نمای بیرونی است و همه المانها ساختاری عمودی و ساده دارند. سیستم اینفوتینمنت مدل پایه ۱۹۵۸ توسط یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی کنترل میشود. در تریمهای میانی و پرچمدار این نمایشگر جای خود را به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی میدهد. این سری اگرچه از لحاظ کیفیت کابین همتراز با سری ۱۰۰ یا ۲۰۰ نیست، ولی نمیتوان ایراد خاصی به مواد بهکاررفته در آن گرفت. نکته مثبت اینکه حتی در تریم پایه ۱۹۵۸ صندلیها و غربیلک فرمان به گرمکن مجهز هستند. در تریم میانی صندلیها پوششی از چرم مصنوعی دارند و در ردیف جلو دارای گرمکن و سردکن هستند. در تریم پرچمدار فرست ادیشن، پوشش صندلیها به چرم طبیعی تغییر پیدا میکند. قسمت بالایی داشبورد و جنس رودریها از پلاستیک نرم است تویوتا سخاوتمند ظاهر شده و حتی مدل پایه ۱۹۵۸ را با سامانههای ایمنی متعددی عرضه میکند. تمامی نسخههای مختلف این شاسیبلند آفرودمحور به کروز کنترل تطبیقپذیر، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، سامانه جلوگیری از خروج خودرو از بین خطوط و سیستم پایش نقاط کور مجهز خواهند بود. قیمت و زمان عرضه در رابطه با قیمت دقیق تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ فعلاً اطلاعات دقیقی موجود نیست. ولی کمپانی ژاپنی وعده داده مدل پایه ۱۹۵۸ را با قیمتی در حدود ۵۵ هزار دلار عرضه خواهد کرد. این شاسیبلند جذاب رقبایی مثل لندرور دیفندر ۱۱۰ و فورد برانکو را پیش روی خود دارد. برای مقایسه باید گفت قیمت شاسیبلند انگلستانی از ۶۲ هزار دلار شروع میشود. اما برانکو حامل برچسب قیمتی مشابه با لندکروزر است، با این تفاوت که موتور ۲.۷ لیتری V۶ آن قدرت کمتری تولید میکند. شاید جیپ رانگلر ۴xe مهمترین رقیب تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ باشد. این شاسیبلند آمریکایی یک پیشرانه هیبریدی با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با پرداخت ۵۲ هزار دلار قابل خرید است. تویوتا لندکروزر جدید بهعنوان مدل ۲۰۲۴ به فروش میرسد، از این رو اواخر امسال راهی خیابانها خواهد شد.
کد محتوا: ۲۲۵۹۸
ارسال: شنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳:۵۵
به روز شده: شنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸:۳۶
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا لندکروز
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: digiato
بازدید: ۶۳۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.