پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
مراحل قانونی تعویض ارکان و رنگ خودرو؛ مجازات تعویض خودسرانه چیست؟
پنجشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
بررسی کوتاه و تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰
سهشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
پرفروشترین خودرو در کشورهای مختلف جهان
پنجشنبه، ۲ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
گزینه مناسب برای واردات به ایران
رنو آرکانا ۲۰۲۴ فیس لیفت رونمایی شد
رنو آرکانا ۲۰۲۴ فیس لیفت به تازگی رونمایی شده است. این خودرو که در برخی از بازارهای جهانی با نام مگان Conquest و یا XM۳ نیز عرضه می شود، از جمله نخستین کراس اوورهای کوپه پرفروشی بوده که در اروپا عرضه شده است.
شنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲:۴۲ |
این خودرو در اکتبر سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و حال نسخه فیس لیفت رنو آرکانا ۲۰۲۴ از راه رسیده است. این یک فیس لیفت ساده برای حفظ موفقیت این مدل در فروش بوده است. چراکه در این مدل این خودرو حدود ۱۶۳ هزار دستگاه در اروپا فروخته و در کل دنیا با در نظر گرفتن بازار کره جنوبی حدود ۲۴۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفته است. تغییرات ظاهری و کابین رنو آرکانا ۲۰۲۴ فیس لیفت رنو آرکانا ۲۰۲۴ فیس لیفت جدیدترین محصول این برند فرانسوی بوده که از لوگوی جدید رنو استفاده کرده و دارای تریم مشکی، کروم مات یا کرومی تیره بسته به نسخه انتخابی است. رنو نسخه های قابل سفارش این خودرو را ساده سازی کرده و اکنون آرکانا فیس لیفت را می توانید در نسخه های اوولوشن، تکنو و اسپریت آلپاین سفارش دهید. نسخه آخری جانشین مدل RS شده و نقش پرچمدار مدل های این خودرو را ایفا می کند. از جمله بروزرسانی اعمال شده در این خودرو می توان به تریم تیره چراغ ها و همچنین تریم تیره قطعات تزیینی بدنه به جای نقره ای اشاره کرد. نسخه اسپریت آلپاین دارای رینگ های ۱۹ اینچی دو رنگ با دیزاین به خصوصی بوده و برند آلپاین نیز روی گلگیرهای جلوی آن نصب شده است. این مدل همچنین جلوپنجره با مش بندی خاصتری نسبت به مدل RS قببلی دارد. با ورود به داخل کابین رنو آرکانا ۲۰۲۴ فیس لیفت شاهد تریم قرمز سفید با رد دوخت آبی در رودری ها و داشبورد هستیم. صندلی ها دارای تودوزی چرم مصنوعی بوده که رنو از آن به عنوان Eco Tep یاد می کند. چراکه ۱۰ درصد متریال استفاده شده در تودوزی از مواد طبیعی تشکیل شده است. مشخصات فنی رنو آرکانا فیس لیفت ۲۰۲۳ تغییرات خاصی در زیر ماپوت رنو آرکانا فیس لیفت ۲۰۲۴ اتفاق نیوفتاده و این خودرو همچنان با موتور ۱.۳۳ لیتری توربو با سیستم هیبریدی ملایم عرضه می شود که بسته به نسخه انتخابی قادر به تولید ۱۴۰ یا ۱۶۰ اسب بخار قدرت است. نسخه ضعیف تر این پیشرانه قادر به تولید بیشینه گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر بوده و نسخه قدرتمندتر قادر به تولید بیشینه گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر است. نسخه ضعیف تر قادر است طی ۹.۸ ثانیه و نسخه قدرتمندتر قادر است طی ۹.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابند. رنو آرکانا ۲۰۲۴ فیس لیفت دارای یک نسخه فول هیبرید به نام E-Tech هم بوده که قادر به تولید ۱۴۵ اسب بخار قدرت است. این سیستم متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۹۴ اسب بخاری و یک موتور برقی ۳۶ کیلوواتی و یک ژنراتور استارتر ۱۵ کیلوواتی است. رنو برای این مدل یک باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی مصب شده که به موجب آن در ۸۰ درصد مواقع در سیکل های درون شهری خودرو روی حالت برقی قرار دارد. این نسخه در مقایسه با مدل های بنزینی حدود ۴۰ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. از نظر عملکرد، رنو آرکانا E-Tech کندترین مدل است. این نسخه حدود ۱۰.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. وزن این مدل هم نسبت به باقی نسخه های بیشتر بوده و ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد. دو مدل هیبریدی ملایم دیگر وزنی معادل ۱۳۴۰ کیلوگرم دارند. نسخه فول هیبرید دارای گیربکس اتوماتیک مولتی مد بوده و نسخه های هیبریدی ملایم دارای گیربکس هفت سرعته دو کلاچه EDC هستند. یکی دیگر از معایب نسخه E-Tech نسبت به مدل های معمولی کاهش حجم فضای بار از ۵۱۳ به ۴۸۰ لیتر است. البته در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم فضای بار این خودرو به ۱۲۶۳ لیتر می رسد که باز هم ۶ لیتر نسبت به مدل های هیبریدی خفیف کمتر است.
کد محتوا: ۲۲۵۹۳
ارسال: شنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲:۴۲
به روز شده: شنبه، ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱:۲۳
کلید واژهها: واردات خودرو، رنو، رنو آرکانا، مگان، کراس اوور کوپه، فیس لیفت
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۱۰۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.