سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
دوشنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
نگاهی به برترین خودروهای میتسوبیشی در طول تاریخ
دوشنبه، ۱۳ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
نگاهی به برترین خودروهای لیموزین در جهان
دوشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
برترین خودروهای چینی برای آمریکا
دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
محصول جدید مدیران خودرو از برند فونیکس
تیگو ۷ پرو مکس در دو نسخه جلو محرک و چهار چرخ محرک در راه ایران
تیگو ۷ پرو مکس نسخه قدرتمندتر مدل پرو بوده که قرار است به زودی با برند فونیکس توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شود. طی سفری که به چین داشتیم، فرصتی پیش آمد تا تیگو ۷ پرو مکس دو دیفرانسیل AWD را از نزدیک ملاقات کنیم و تست درایو مختصری با این خودرو داشتیم.
دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۴ |
تیگو ۷ پرو مکس دارای نسخه جلومحرک و دو دیفرانسیل (چهار چرخ محرک) بوده و ظاهرا مدیران خودرو برای عرضه هر دو نسخه از برند فونیکس برنامه دارد. شنیده ها حاکیست که در اولین قدم مدل جلو محرک به بازار عرضه می شود و سپس نسخه تمام چرخ محرک آن نیز به فروش می رسد. طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، هم اکنون فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در نسخه تک دیفرانسیل در ایران در حال گذراندن تست های مربوطه و دریافت استانداردهای لازم است و طی ماه های آتی رونمایی و عرضه خواهد شد. طراحی ظاهری تیگو ۷ پرو مکس تیگو ۷ پرو مکس در نمای ظاهری تفاوت هایی با نسخه پرو دارد. جلوپنجره این خودرو همچنان طرح کهکشانی مانند خود را حفظ کرده، اما یک قاب اطراف آن را در بر گرفته که تا زیر چراغ های جلو نیز امتداد یافته است. در دو گوشه سپر نیز دیزاین چراغ های روشنایی در روز تغییر کرده و چهره این خودرو را تا حدودی خشنتر کرده است. نسخه های که ما در چین مشاهده کردیم، رینگ های متفاوتی نسبت به مدل پرو داشت، اما باید صبر کرد و دید که در ایران این خودرو با چه رینگی عرضه می شود. طراحی کابین چری تیگو ۷ پرو مکس چری تیگو ۷ پرو مکس که در چین مشاهده کردیم، کابین متفاوتی نسبت به تیگو ۷ پرو داشت. نمایشگرهای دیجیتالی روی داشبورد دیگر جدا از هم نبودند و هر دو داخل یک قاب قرار گرفته بودند که دیزاین آن به تیگو ۸ پرو شباهت داشت. همچنین دریچه های سیستم تهویه نیز دیگر جدا از هم نبودند و در یک نوار به هم پیوسته قرار گرفته بودند. کلیدهای میانبر میان داشبورد نیز طراحی جدیدی داشته و کلید استارت/استاپ پیشرانه نیز مقداری تغییر موقعیت داشت. البته پنل سیستم تهویه تیگو ۷ پرو مکس با نسخه پرو تغییری نکرده و شیفتر دنده آن نیز یکسان بود. ولی طراحی و چیدمان کنسول میانی نیز متفاوت شده بود. از همه مهمتر تریم دو رنگ مشکی و قرمزی که در مدل پرو شاهد هستیم، در نسخه پرو مکس در چین مشاهده نکردیم. البته باید ذکر کنیم که تمام این موارد ممکن است در نسخه ای که مدیران خودرو به ایران عرضه می کند تغییر کند و صرفا ما خودرویی که در بازار چین مشاهده کردیم را وصف می کنیم. مشخصات فنی فونیکس تیگو ۷ پرو مکس این خودرو دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو GDI چهار سیلندر بوده که قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه WET در مدل پایه به چرخ های جلو و در مدل فول به هر چهار چرخ منتقل می شود. این همان موتور و گیربکسی بوده که روی فونیکس تیگو ۸ پرو هم نصب شده و یقین داریم که عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می زند. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه پرو مکس نسبت به نسخه پرو ۴۱ اسب بخار قدرتمندتر شده و گشتاور آن نیز ۶۰ نیوتن متر افزایش یافته است. بدین ترتیب تصور می کنیم که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در محدوده ۸ ثانیه به ثبت برساند. در چین فرصت تست شتاب و رانندگی طولانی مدت را با این خودرو نداشتیم. اما سه مانع برای تست میزان بازی چرخ ها یا همان Wheel Travel، عملکرد سیستم ترکشن و همچنین حرکت خودرو در شیب عرضی تدارک دیده شده بود که این خودرو به سادگی از آنها عبور کرد. لازم به ذکر است که برای عبور از این موانع خودرو باید چهار چرخ محرک باشد و نسخه ای که ما در چین تست کردیم، همین مدل چهار چرخ محرک بود. در حال حاضر قیمت و لیست تجهیزات فونیکس تیگو ۷ پرو مکس از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما یقینا قیمت آن چیزی بین نسخه فعلی و تیگو ۸ پرو خواهد بود و شاید نسخه دو دیفرانسیل آن از نظر قیمتی با تیگو ۸ پرو هم برابر باشد.
کد محتوا: ۲۲۵۷۷
ارسال: دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۴
به روز شده: دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱:۳۳
کلید واژهها: تیگو ۷، تیگو ۷ پرو مکس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۰۳۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.