سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
برترین مدلهای شورولت کامارو
شنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
دوشنبه، ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
دوشنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
نگهبانان تکنولوژیک برای حفظ جان بشر؛ راهنمای جامع سیستم های ایمنی خودرو
چهارشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیلرانی
سهشنبه، ۸ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بهترین سدانهای هشت سیلندر جهان، از دوج چارجر تا بنتلی فلاینگ اسپور
هرچند سدانهای V۸ این روزها بسیار کم شدهاند اما هنوز هم میتوان تعداد قابلتوجهی از این خودروها را پیدا کرد و ما بهترین آنها را انتخاب کردهایم.
سهشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱:۰۰ |
قبل از هجوم کراساوورها، برای کسانی که خواهان خودرویی سریع، جادار و راحت بودند، یک سدان V۸ بهترین انتخاب بود زیرا همهٔ این وظایف را بهخوبی انجام میداد. امروزه این خودروها کمیابتر شدهاند اما سدانهای V۸ هنوز هم وجود دارد و از کامپکت گرفته تا فول سایز، همهٔ آنها از یک هشت سیلندر جذاب استفاده میکنند که صدایی گوشنواز و قدرتی کافی را ارائه میکند. در این مطلب قصد داریم بهترین نمونهها از این گونهٔ در حال انقراض را معرفی کنیم و ازآنجاییکه سلیقهها متفاوت است، سدانهای متنوعی از نمونههای لوکس راحت گرفته تا اسپرت پرفورمنس را برگزیدهایم. کرایسلر ۳۰۰، راحتی سنتی آمریکایی این خودرویی است که نمیخواهد تسلیم مرگ شود. البته بیشتر نمونههای ۳۰۰ هماکنون با موتور V۶ پنتااستار عرضه میشوند اما کسانی که خواهان V۸ هستند میتوانند ۳۰۰S را انتخاب کنند. هرچند شاید قیمت ۴۶,۹۴۵ دلاری این خودرو مبلغ زیادی به نظر برسد اما با این مبلغ مالک خودرویی خواهید شد که بهراحتی پنج بزرگسال و بارهایشان را در خود جای میدهد و زیر کاپوت یک موتور همی با ۳۶۳ اسب بخار قدرت دارد. همچنین خودروهای کمی با این قیمت بهاندازهٔ ۳۰۰ راحت هستند ولی مصرف سوخت صدی ۱۲.۴ لیتری آن میتواند ناامیدکننده باشد. دوج چارجر هلکت: قویترین سدان دوج هفت سال پیش برای اولین بار مدل هلکت را معرفی کرد و مدت کوتاهی بعد آن پیشرانهٔ فوقالعاده را در سینهٔ چارجر قرار داد و عنوان قویترین سدان تولیدی را از آن خود کرد. در حال حاضر نیز چارجر هلکت در بین سدانهای بنزینی همچنان این عنوان را در اختیار دارد زیرا هماکنون میتوان نسخهٔ جیلبریک را با ۸۰۷ اسب بخار قدرت خرید که ۱۰۰ اسب بخار از هلکت اولیه قویتر است. بامو M۵۵۰i: پرواز زیر رادارها شاید بخواهید سدان پرفورمنس شما خیلی وحشی نباشد و توجهات را به خود جلب نکند اما همچنان شتاب و سرعت چشمگیری داشته باشد. هیچ سدانی نمیتواند این وظیفه را بهتر از بامو M۵۵۰i انجام دهد. این ماشین از همان موتور ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی M۵ استفاده میکند اما تنها ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، همین قدرت از M۵ دههٔ ۲۰۰۰ با موتور V۱۰ بیشتر است و با سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive بهصورت استاندارد، در هر شرایط آب و هوایی کشش فوقالعادهای را فراهم میکند. در داخل نیز M۵۵۰i از صندلیهای بسیار راحتی بهره میبرد و ۳۰ هزار دلار قیمت کمتر از M۵ نیز این پکیج را بسیار جذابتر میکند. لکسس IS۵۰۰: آخرین سدان اسپرت کامپکت V۸ لکسس IS۵۰۰ F اسپرت پرفورمنس با پیشرانهٔ V۸ تنفس طبیعی تنها نمونه در نوع خود محسوب میشود. هرچند این خودرو بیشتر روی راحتی و کارایی روزمره تمرکز دارد ولی وقتی پشت فرمان آن بنشینید دوست خواهید داشت از هر فرصتی برای بیرون کشیدن تمام آن ۴۷۲ اسب بخار قدرت موتور خوشآوای ۵ لیتری V۸ استفاده کنید. همچنین فیسلیفت بزرگ IS در سال ۲۰۲۱ به کوچکترین سدان لکسس پویایی بیشتری بخشید و درنتیجه هندلینگ IS۵۰۰ با پیشرانهٔ قدرتمند آن هماهنگ است. قیمت این سدان ژاپنی جذاب از تنها ۶۰ هزار دلار آغاز میشود. کادیلاک CT۵-V بلکوینگ: لذتبخشترین رانندگی کسانی که خواهان یک کامارو ZL۱ کاربردی با برند لوکس هستند باید سراغ کادیلاک CT۵-V بلکوینگ بروند. این خودرو که آخرین سدان بنزینی سری V کادیلاک محسوب میشود، موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ فوقالعادهٔ مدل قدیمی CTS-V را گرفته و تقویت کرده تا قدرتی ۶۶۸ اسب بخاری از آن بیرون بکشد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود اما کسانی که به دنبال لذت رانندگی بیشتری هستند میتوانند گیربکس شش سرعتهٔ دستی را انتخاب کنند و این چیزی است که CT۵-V را به سدانی منحصربهفرد تبدیل میکند. البته صرفنظر از نوع گیربکس، بلکوینگ یکی از چابکترین و هیجانانگیزترین سدانهای حال حاضر محسوب میشود. آلپینا B۸: حد نهایی گرند تورر با تمام احترامی که برای بخش بامو M قائل هستیم، محصولات بزرگ آن نمیتوانند احساس منحصربهفرد آلپینا را داشته باشند. در صدر خانوادهٔ این برند مدل B۸ قرار گرفته که هرچند بر اساس سری ۸ گرن کوپه ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی آشنا استفاده میکند اما تمرکزی منحصربهفرد روی قدرت قابلاستفاده بهصورت روزمره دارد. گیربکس هشت سرعته و سیستم تعلیقی با تنظیم ماهرانه نیز تجربهٔ سواری و رانندگی بسیار نرمی را در کابینی که توسط بهترین چرمها پوشیده شده فراهم میکنند. مرسدس بنز S کلاس: معیار تجمل بدون شک مرسدس بنز S کلاس معیار بخش سدانهای لوکس فول سایز است و نسل کنونی هم بهعنوان یک کشتی جادهای باشکوه و مملو از تکنولوژیهای هوشمندانه و مفید مثل سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و ناوبری واقعیت افزوده، همین راه را ادامه داده است. S کلاس با پیشرانههای مختلفی عرضه میشود اما انتخاب ما مدل S۵۸۰ با پیشرانهٔ V۸ فوقالعاده نرم است. این موتور با سیستم هیبریدی خفیف برای کاهش مصرف سوخت، حجم عظیمی از قدرت را ارائه میکند و صدای آن در داخل بهسختی قابلشنیدن است. S کلاس تمام چیزهایی که از یک سدان پرچمدار لوکس میخواهیم و حتی چیزهایی که هنوز نمیدانستیم میخواهیم را ارائه میکند. مازراتی گیبلی تروفئو: شور ایتالیایی اگر پیشرانهٔ فراری را در یک سدان چهاردر میخواهید باید سراغ مازراتی گیبلی تروفئو بروید. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V۸ توئین توربو زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و برخلاف نسخهٔ V۶ در اینجا تمام نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. گیبلی تروفئو همچنین با حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریعترین سدانهای جهان محسوب میشود. این ماشین آنقدر سریع است و موتور فراری آنقدر خوشصدا است که حتی ممکن است متوجه دکمههای کرایسلر در داخل آن نشوید. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid: قدرت هیبریدی پورشه پانامرا توربو S هیبریدی خودرویی است که از دو نیمهٔ مجزا تشکیل شده است. از یک سو، سدانی بشدت سریع با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۳ ثانیه و از سوی دیگر خودرویی پاک که میتواند بدون نیاز به بنزین با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. البته برد تمام الکتریکی این خودرو تنها ۲۵ کیلومتر است اما همین رقم هم برای انجام کارهای روزمره کافی خواهد بود. این ویژگیها اما هزینه دارد و قیمت پانامرا توربو S هیبریدی از ۱۹۱ هزار دلار آغاز میشود. البته اگر خواهان یک پانامرای V۸ ارزانتر باشید میتوانید سراغ نسخهٔ GTS بروید که با ۴۸۰ اسب بخار قدرت هنوز هم بسیار سریع است و ۱۳۲ هزار دلار قیمت دارد. بنتلی فلاینگ اسپور V۸: ظرافت بریتانیایی با خروج جگوار از بازار سدانهای V۸، هماکنون تنها یک برند بریتانیایی وجود دارد که همچنان سدان هشت سیلندر عرضه میکند. این خودرو بنتلی فلاینگ اسپور است که با موتورهای ۴ لیتری V۸ و ۶ لیتری W۱۲ عرضه میشود. هرچند موتور دوازده سیلندر جذابیت بیشتری دارد اما موتور هشت سیلندر با ۵۵۰ اسب بخار قدرت هنوز هم بسیار قدرتمند است و صد کیلوگرم از وزن خودرو کم میکند آنهم از بهترین جا یعنی دماغه. در داخل نیز همان چرم و چوب باشکوهی ارائه میشود که از بنتلی انتظار میرود؛ اما اگر همهٔ اینها را میخواهید باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کنید.
کد محتوا: ۲۲۵۷۵
ارسال: سهشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱:۰۰
به روز شده: سهشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴:۴۰
کلید واژهها: سدان، هشت سیلندر، دوج، بنتلی، ب ام و، لکسس، کادیلاک، مرسدس بنز، مازراتی، پورشه
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۸۱۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.