تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت دوم)
شنبه، ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
دوشنبه، ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
۱۰ خودروی جذاب جیمز می
پنجشنبه، ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
بهترین سدانهای هشت سیلندر جهان، از دوج چارجر تا بنتلی فلاینگ اسپور
هرچند سدانهای V۸ این روزها بسیار کم شدهاند اما هنوز هم میتوان تعداد قابلتوجهی از این خودروها را پیدا کرد و ما بهترین آنها را انتخاب کردهایم.
سهشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱:۰۰ |
قبل از هجوم کراساوورها، برای کسانی که خواهان خودرویی سریع، جادار و راحت بودند، یک سدان V۸ بهترین انتخاب بود زیرا همهٔ این وظایف را بهخوبی انجام میداد. امروزه این خودروها کمیابتر شدهاند اما سدانهای V۸ هنوز هم وجود دارد و از کامپکت گرفته تا فول سایز، همهٔ آنها از یک هشت سیلندر جذاب استفاده میکنند که صدایی گوشنواز و قدرتی کافی را ارائه میکند. در این مطلب قصد داریم بهترین نمونهها از این گونهٔ در حال انقراض را معرفی کنیم و ازآنجاییکه سلیقهها متفاوت است، سدانهای متنوعی از نمونههای لوکس راحت گرفته تا اسپرت پرفورمنس را برگزیدهایم. کرایسلر ۳۰۰، راحتی سنتی آمریکایی این خودرویی است که نمیخواهد تسلیم مرگ شود. البته بیشتر نمونههای ۳۰۰ هماکنون با موتور V۶ پنتااستار عرضه میشوند اما کسانی که خواهان V۸ هستند میتوانند ۳۰۰S را انتخاب کنند. هرچند شاید قیمت ۴۶,۹۴۵ دلاری این خودرو مبلغ زیادی به نظر برسد اما با این مبلغ مالک خودرویی خواهید شد که بهراحتی پنج بزرگسال و بارهایشان را در خود جای میدهد و زیر کاپوت یک موتور همی با ۳۶۳ اسب بخار قدرت دارد. همچنین خودروهای کمی با این قیمت بهاندازهٔ ۳۰۰ راحت هستند ولی مصرف سوخت صدی ۱۲.۴ لیتری آن میتواند ناامیدکننده باشد. دوج چارجر هلکت: قویترین سدان دوج هفت سال پیش برای اولین بار مدل هلکت را معرفی کرد و مدت کوتاهی بعد آن پیشرانهٔ فوقالعاده را در سینهٔ چارجر قرار داد و عنوان قویترین سدان تولیدی را از آن خود کرد. در حال حاضر نیز چارجر هلکت در بین سدانهای بنزینی همچنان این عنوان را در اختیار دارد زیرا هماکنون میتوان نسخهٔ جیلبریک را با ۸۰۷ اسب بخار قدرت خرید که ۱۰۰ اسب بخار از هلکت اولیه قویتر است. بامو M۵۵۰i: پرواز زیر رادارها شاید بخواهید سدان پرفورمنس شما خیلی وحشی نباشد و توجهات را به خود جلب نکند اما همچنان شتاب و سرعت چشمگیری داشته باشد. هیچ سدانی نمیتواند این وظیفه را بهتر از بامو M۵۵۰i انجام دهد. این ماشین از همان موتور ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی M۵ استفاده میکند اما تنها ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، همین قدرت از M۵ دههٔ ۲۰۰۰ با موتور V۱۰ بیشتر است و با سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive بهصورت استاندارد، در هر شرایط آب و هوایی کشش فوقالعادهای را فراهم میکند. در داخل نیز M۵۵۰i از صندلیهای بسیار راحتی بهره میبرد و ۳۰ هزار دلار قیمت کمتر از M۵ نیز این پکیج را بسیار جذابتر میکند. لکسس IS۵۰۰: آخرین سدان اسپرت کامپکت V۸ لکسس IS۵۰۰ F اسپرت پرفورمنس با پیشرانهٔ V۸ تنفس طبیعی تنها نمونه در نوع خود محسوب میشود. هرچند این خودرو بیشتر روی راحتی و کارایی روزمره تمرکز دارد ولی وقتی پشت فرمان آن بنشینید دوست خواهید داشت از هر فرصتی برای بیرون کشیدن تمام آن ۴۷۲ اسب بخار قدرت موتور خوشآوای ۵ لیتری V۸ استفاده کنید. همچنین فیسلیفت بزرگ IS در سال ۲۰۲۱ به کوچکترین سدان لکسس پویایی بیشتری بخشید و درنتیجه هندلینگ IS۵۰۰ با پیشرانهٔ قدرتمند آن هماهنگ است. قیمت این سدان ژاپنی جذاب از تنها ۶۰ هزار دلار آغاز میشود. کادیلاک CT۵-V بلکوینگ: لذتبخشترین رانندگی کسانی که خواهان یک کامارو ZL۱ کاربردی با برند لوکس هستند باید سراغ کادیلاک CT۵-V بلکوینگ بروند. این خودرو که آخرین سدان بنزینی سری V کادیلاک محسوب میشود، موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ فوقالعادهٔ مدل قدیمی CTS-V را گرفته و تقویت کرده تا قدرتی ۶۶۸ اسب بخاری از آن بیرون بکشد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود اما کسانی که به دنبال لذت رانندگی بیشتری هستند میتوانند گیربکس شش سرعتهٔ دستی را انتخاب کنند و این چیزی است که CT۵-V را به سدانی منحصربهفرد تبدیل میکند. البته صرفنظر از نوع گیربکس، بلکوینگ یکی از چابکترین و هیجانانگیزترین سدانهای حال حاضر محسوب میشود. آلپینا B۸: حد نهایی گرند تورر با تمام احترامی که برای بخش بامو M قائل هستیم، محصولات بزرگ آن نمیتوانند احساس منحصربهفرد آلپینا را داشته باشند. در صدر خانوادهٔ این برند مدل B۸ قرار گرفته که هرچند بر اساس سری ۸ گرن کوپه ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی آشنا استفاده میکند اما تمرکزی منحصربهفرد روی قدرت قابلاستفاده بهصورت روزمره دارد. گیربکس هشت سرعته و سیستم تعلیقی با تنظیم ماهرانه نیز تجربهٔ سواری و رانندگی بسیار نرمی را در کابینی که توسط بهترین چرمها پوشیده شده فراهم میکنند. مرسدس بنز S کلاس: معیار تجمل بدون شک مرسدس بنز S کلاس معیار بخش سدانهای لوکس فول سایز است و نسل کنونی هم بهعنوان یک کشتی جادهای باشکوه و مملو از تکنولوژیهای هوشمندانه و مفید مثل سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و ناوبری واقعیت افزوده، همین راه را ادامه داده است. S کلاس با پیشرانههای مختلفی عرضه میشود اما انتخاب ما مدل S۵۸۰ با پیشرانهٔ V۸ فوقالعاده نرم است. این موتور با سیستم هیبریدی خفیف برای کاهش مصرف سوخت، حجم عظیمی از قدرت را ارائه میکند و صدای آن در داخل بهسختی قابلشنیدن است. S کلاس تمام چیزهایی که از یک سدان پرچمدار لوکس میخواهیم و حتی چیزهایی که هنوز نمیدانستیم میخواهیم را ارائه میکند. مازراتی گیبلی تروفئو: شور ایتالیایی اگر پیشرانهٔ فراری را در یک سدان چهاردر میخواهید باید سراغ مازراتی گیبلی تروفئو بروید. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V۸ توئین توربو زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و برخلاف نسخهٔ V۶ در اینجا تمام نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. گیبلی تروفئو همچنین با حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریعترین سدانهای جهان محسوب میشود. این ماشین آنقدر سریع است و موتور فراری آنقدر خوشصدا است که حتی ممکن است متوجه دکمههای کرایسلر در داخل آن نشوید. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid: قدرت هیبریدی پورشه پانامرا توربو S هیبریدی خودرویی است که از دو نیمهٔ مجزا تشکیل شده است. از یک سو، سدانی بشدت سریع با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۳ ثانیه و از سوی دیگر خودرویی پاک که میتواند بدون نیاز به بنزین با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. البته برد تمام الکتریکی این خودرو تنها ۲۵ کیلومتر است اما همین رقم هم برای انجام کارهای روزمره کافی خواهد بود. این ویژگیها اما هزینه دارد و قیمت پانامرا توربو S هیبریدی از ۱۹۱ هزار دلار آغاز میشود. البته اگر خواهان یک پانامرای V۸ ارزانتر باشید میتوانید سراغ نسخهٔ GTS بروید که با ۴۸۰ اسب بخار قدرت هنوز هم بسیار سریع است و ۱۳۲ هزار دلار قیمت دارد. بنتلی فلاینگ اسپور V۸: ظرافت بریتانیایی با خروج جگوار از بازار سدانهای V۸، هماکنون تنها یک برند بریتانیایی وجود دارد که همچنان سدان هشت سیلندر عرضه میکند. این خودرو بنتلی فلاینگ اسپور است که با موتورهای ۴ لیتری V۸ و ۶ لیتری W۱۲ عرضه میشود. هرچند موتور دوازده سیلندر جذابیت بیشتری دارد اما موتور هشت سیلندر با ۵۵۰ اسب بخار قدرت هنوز هم بسیار قدرتمند است و صد کیلوگرم از وزن خودرو کم میکند آنهم از بهترین جا یعنی دماغه. در داخل نیز همان چرم و چوب باشکوهی ارائه میشود که از بنتلی انتظار میرود؛ اما اگر همهٔ اینها را میخواهید باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کنید.
کد محتوا: ۲۲۵۷۵
ارسال: سهشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱:۰۰
به روز شده: سهشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴:۴۰
کلید واژهها: سدان، هشت سیلندر، دوج، بنتلی، ب ام و، لکسس، کادیلاک، مرسدس بنز، مازراتی، پورشه
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۷۴۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.