تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
صنعت خودرو متحول شود تا علیه آن جوک نسازند
یکشنبه، ۱۸ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
برترین خودرو های SPEEDSTER جهان
سهشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
ام وی ام آریزو ۵ اسپرت برای خبرنگاران به نمایش گذاشته شد
آریزو ۵ اسپرت نسخه فیس لیفت شده همین سدان ام وی ام آریزو ۵ توربو بوده که استایل ظاهری اسپرت تری به خود گرفته است. مدیران خودرو در همایشی که برای قدردانی از رسانه های خودرویی تدارک دیده بود، ام وی ام آریزو ۵ اسپرت را نیز برای نخستین بار به اصحاب رسانه نشان داد. قرار است که آریزو۵ اسپرت در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود.
یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹:۱۰ |
ام وی ام آریزو ۵ یکی از محبوب ترین سدان های موجود در بازار ایران بوده که چند سالی از عرضه آن می گذرد. این خودرو در ابتدا با پیشرانه تنفس طبیعی در دو مدل دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شد و سپس نسخه توربوشارژ آن با موتور قدرتمندتر راهی بازار شد. ۲ سال پیش بود که ام وی ام نسخه فیس لیفت آریزو ۵ را نیز با چهره ای مدرنتر و کابینی لوکستر و با کیفیت تر به بازار عرضه کرد و در سال گذشته نیز بروزرسانی هایی در داشبورد و دیزاین داخلی این خودرو اعمال شده است. حال هم نوبت به ام وی ام آریزو ۵ اسپرت رسیده است. اما آریزو ۵ اسپرت داستان دیگری دارد. هرچند تغییرات اعمال شده در این خودرو مینیمال بوده و تفاوت زیادی ندارد، اما همین تغییرات جزیی باعث شده تا آریزو ۵ اسپرت استایل اسپرت تر و به مراتب خشن تری را به نسبت به آریزو ۵ معمولی داشته باشد. طراحی ظاهری ام وی ام آریزو ۵ اسپرت آریزو ۵ اسپرت فیس لیفیتی مینیمال از نسخه پیشین است. در این خودرو دیگر جلوپنجره کهکشانی را شاهد نیستیم و به جای آن یک جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی نصب شده که داخل آن حرف S قرمز رنگ دیده می شود که نشانه اسپرت تر بودن این خودرو نسبت به مدل پیشین است. همچنین طراحی قسمت پایین سپر نیز تغییر کرده و خطوط برجسته بیشتری در این بخش را شاهد هستیم تا نمای جلو خودرو خشن تر جلوه کند. در طراحی این قسمت از تریم مشکی پیانویی هم استفاده شده که زیبایی بیشتری به آریزو ۵ اسپرت بخشیده است. در نمای جانبی تغییری را در آریزو ۵ اسپرت شاهد نیستیم. رینگ ها تغییری نداشته اند و در پشت آنها همچنان شاهد کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هستیم. اما در بخش عقب هم تغییرات جزیی و هوشمندانه ای را شاهد هستیم. در این قسمت چراغ ها تغییری نکرده اند و قالب اجزای بدنه نیز مشابه آریزو ۵ توربو قبلیست. اما سپر عقب تغییر کرده و یک خط برجسته به دو گوشه آن اضافه شده است. ضمن اینکه دیفیوزر جدیدی برای سپر عقب طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار گرفته اند که ای کاش واقعی بود. اما به هر حال همین دو خروجی هم چهره آریزو ۵ اسپرت را جذابتر و جوانپسندتر جلوه می دهند. طراحی کابین آریزو ۵ اسپرت کلیت طراحی کابین آریزو ۵ اسپرت نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده. اما تفاوت هایی به منظور اسپرت تر دیده شدن کابین وجود دارد. ابتدا باید اشاره کنیم که مانند آریزو ۵ قبلی صندلی ها دارای پوشش چرم مصنوعی هستند. اما در این نسخه رد دوخت قرمز رنگی برای چرم دوزی صندلی ها و رودری ها اجرا شده که حس و حال اسپرت تری می دهد. غربیلک فرمان هم از دایره ای شکل به D کات تغییر کرده است. در میان داشبورد همچنان یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی را شاهد هستیم و در پشت فرمان هم نشانگرهای عقربه نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را احاطه کرده اند. اما پنل سیستم تهویه در میان داشبورد تغییر کرده و کلیدهای میانبری هم که در زیر نمایشگر مالتی مدیا قرار داشتند دیگر دیده نمی شوند. همچنین تریم مشکی پیانویی که در آریزو ۵ قبلی شاهد بودیم در این قسمت دیده نمی شود. شیفتر دنده آریزو ۵ اسپرت طراحی مشابهی با نسخه قبلی دارد و همچنان مکانیکی است. در اطراف شیفتر دنده کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین انتخاب مد رانندگی اکو و اسپرت دیده می شود. امکانات و آپشن های آریزو ۵ اسپرت آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخه قبلی لوکستر هم شده و دارای گرمکن صندلی های جلو و همچنین صندلی راننده با امکان تنظیم به صورت برقیست. دیگر امکانات آریزو ۵ اسپرت شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت و … است. مشخصات فنی ام وی ام آریزو ۵ اسپرت ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در بخش مشخصات فنی تغییری نسبت به مدل پیشین نداشته و همچنان از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندری که توسط AVL اتریش طراحی شده بهره می برد که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۹ دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشتر که آریزو ۵ توربو را در پیست آزادی تست کرده بودیم، عملکرد خوبی را از این ترکیب موتور و گیربکس شاهد بودیم که یقینا همین عملکرد خوب در آریزو ۵ اسپرت نیز وجود خواهد داشت.
کد محتوا: ۲۲۵۷۱
ارسال: یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹:۱۰
به روز شده: یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸:۰۶
کلید واژهها: ام وی ام، آریزو، آریزو ۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۰۹۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.