سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT
جمعه، ۱۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
چالش ۱۰ سال خودروهای پرفروش جهان
چهارشنبه، ۳ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کم اقبالترین خودروها در آمریکا
سهشنبه، ۲۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
بررسی کوتاه نیسان ماکسیما ۲۰۲۰؛ جذاب، سریع و کم فروش
سهشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
ام وی ام آریزو ۵ اسپرت برای خبرنگاران به نمایش گذاشته شد
آریزو ۵ اسپرت نسخه فیس لیفت شده همین سدان ام وی ام آریزو ۵ توربو بوده که استایل ظاهری اسپرت تری به خود گرفته است. مدیران خودرو در همایشی که برای قدردانی از رسانه های خودرویی تدارک دیده بود، ام وی ام آریزو ۵ اسپرت را نیز برای نخستین بار به اصحاب رسانه نشان داد. قرار است که آریزو۵ اسپرت در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود.
یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹:۱۰ |
ام وی ام آریزو ۵ یکی از محبوب ترین سدان های موجود در بازار ایران بوده که چند سالی از عرضه آن می گذرد. این خودرو در ابتدا با پیشرانه تنفس طبیعی در دو مدل دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شد و سپس نسخه توربوشارژ آن با موتور قدرتمندتر راهی بازار شد. ۲ سال پیش بود که ام وی ام نسخه فیس لیفت آریزو ۵ را نیز با چهره ای مدرنتر و کابینی لوکستر و با کیفیت تر به بازار عرضه کرد و در سال گذشته نیز بروزرسانی هایی در داشبورد و دیزاین داخلی این خودرو اعمال شده است. حال هم نوبت به ام وی ام آریزو ۵ اسپرت رسیده است. اما آریزو ۵ اسپرت داستان دیگری دارد. هرچند تغییرات اعمال شده در این خودرو مینیمال بوده و تفاوت زیادی ندارد، اما همین تغییرات جزیی باعث شده تا آریزو ۵ اسپرت استایل اسپرت تر و به مراتب خشن تری را به نسبت به آریزو ۵ معمولی داشته باشد. طراحی ظاهری ام وی ام آریزو ۵ اسپرت آریزو ۵ اسپرت فیس لیفیتی مینیمال از نسخه پیشین است. در این خودرو دیگر جلوپنجره کهکشانی را شاهد نیستیم و به جای آن یک جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی نصب شده که داخل آن حرف S قرمز رنگ دیده می شود که نشانه اسپرت تر بودن این خودرو نسبت به مدل پیشین است. همچنین طراحی قسمت پایین سپر نیز تغییر کرده و خطوط برجسته بیشتری در این بخش را شاهد هستیم تا نمای جلو خودرو خشن تر جلوه کند. در طراحی این قسمت از تریم مشکی پیانویی هم استفاده شده که زیبایی بیشتری به آریزو ۵ اسپرت بخشیده است. در نمای جانبی تغییری را در آریزو ۵ اسپرت شاهد نیستیم. رینگ ها تغییری نداشته اند و در پشت آنها همچنان شاهد کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هستیم. اما در بخش عقب هم تغییرات جزیی و هوشمندانه ای را شاهد هستیم. در این قسمت چراغ ها تغییری نکرده اند و قالب اجزای بدنه نیز مشابه آریزو ۵ توربو قبلیست. اما سپر عقب تغییر کرده و یک خط برجسته به دو گوشه آن اضافه شده است. ضمن اینکه دیفیوزر جدیدی برای سپر عقب طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار گرفته اند که ای کاش واقعی بود. اما به هر حال همین دو خروجی هم چهره آریزو ۵ اسپرت را جذابتر و جوانپسندتر جلوه می دهند. طراحی کابین آریزو ۵ اسپرت کلیت طراحی کابین آریزو ۵ اسپرت نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده. اما تفاوت هایی به منظور اسپرت تر دیده شدن کابین وجود دارد. ابتدا باید اشاره کنیم که مانند آریزو ۵ قبلی صندلی ها دارای پوشش چرم مصنوعی هستند. اما در این نسخه رد دوخت قرمز رنگی برای چرم دوزی صندلی ها و رودری ها اجرا شده که حس و حال اسپرت تری می دهد. غربیلک فرمان هم از دایره ای شکل به D کات تغییر کرده است. در میان داشبورد همچنان یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی را شاهد هستیم و در پشت فرمان هم نشانگرهای عقربه نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را احاطه کرده اند. اما پنل سیستم تهویه در میان داشبورد تغییر کرده و کلیدهای میانبری هم که در زیر نمایشگر مالتی مدیا قرار داشتند دیگر دیده نمی شوند. همچنین تریم مشکی پیانویی که در آریزو ۵ قبلی شاهد بودیم در این قسمت دیده نمی شود. شیفتر دنده آریزو ۵ اسپرت طراحی مشابهی با نسخه قبلی دارد و همچنان مکانیکی است. در اطراف شیفتر دنده کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین انتخاب مد رانندگی اکو و اسپرت دیده می شود. امکانات و آپشن های آریزو ۵ اسپرت آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخه قبلی لوکستر هم شده و دارای گرمکن صندلی های جلو و همچنین صندلی راننده با امکان تنظیم به صورت برقیست. دیگر امکانات آریزو ۵ اسپرت شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت و … است. مشخصات فنی ام وی ام آریزو ۵ اسپرت ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در بخش مشخصات فنی تغییری نسبت به مدل پیشین نداشته و همچنان از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندری که توسط AVL اتریش طراحی شده بهره می برد که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۹ دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشتر که آریزو ۵ توربو را در پیست آزادی تست کرده بودیم، عملکرد خوبی را از این ترکیب موتور و گیربکس شاهد بودیم که یقینا همین عملکرد خوب در آریزو ۵ اسپرت نیز وجود خواهد داشت.
کد محتوا: ۲۲۵۷۱
ارسال: یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹:۱۰
به روز شده: یکشنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸:۰۶
کلید واژهها: ام وی ام، آریزو، آریزو ۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۱۸۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.