سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
خودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین هزینههای نگهداری
شنبه، ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
سهشنبه، ۱ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تیگو ۹ بزرگترین شاسی بلند چری رونمایی شد
چری تیگو ۹ رسما در چین رونمایی شد. تیگو۹ یک اسیووی بزرگ و لوکس بوده و پرچمدار شاسی بلندهای چری محسوب می شود. طراحی خیره کننده و ابعاد بزرگتر تیگو ۹ نسبت به سایر محصولات خانواده تیگو، باعث شده تا این خودرو با اختلاف بزرگترین شاسی بلند چری تا بدین روز محسوب شود.
شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸:۱۹ |
چری اتومبیل یک خودروساز چینی بوده که دفتر مرکزی آن در شهر Wuhu چین واقع شده و در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است. چری طی ۲ دهه گذشته رشد بسیار خیره کننده ای داشته و خود را به عنوان یک خودروساز پیشرو در چین معرفی کرده و توانسته به بازارهای صادراتی مختلفی ورود کند. تیگو نام سری محصولات شاسی بلند چری بوده که شامل کراس اوور و اسیووی می شود. سبد محصولات تیگو شامل ۱۴ شاسی بلند بوده که بسیاری از آنها در زمینه قیمت و ابعاد در یک محدوده قرار دارند. حال هم پرچمدار آن یعنی چری تیگو ۹ از راه رسیده است. طراحی ظاهر چری تیگو ۹ چری تیگو ۹ دارای بدنه دو رنگ بوده و ستون ها و سقف به رنگ مشکی طراحی شده اندو دستگیره های درب ها از نوع پاپ آپ بوده و رینگ هایی ۲۰ اینچی برای این خودرو نصب شده اند. یک نوار کرومی هم روی گلگیر جلو و درب های جلو نصب شده است. چری تیگو ۹ استایل ظاهری بسیار جذابی دارد و می توان آنرا زیباترین محصول خانواده تیگو نامید. تیگو ۹ در دو مدل پنج و هفت نفره عرضه می شود. این خودرو که در تصاویر مشاهده می کنید مدل ۵ نفره است. نسخه هفت نفره هم دارای چیدمان صندلی ۲/۲/۳ است. چری تیگو ۹ یک شاسی بلند بزرگ بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۸۲۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۹۹ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۸۲۰ میلی متر اعلام شده است. چری تیگو ۹ از نظر ابعادی یک پله نسبت به تیگو ۸ پرو مکس بالاتر بوده و پرچمدار محصولات خانواده تیگو است. تیگو ۸ پرو مکس که تا پیش از این بزرگترین شاسی بلند چری بود، طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۴۵، ۱۸۶۰ و ۱۷۴۵ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن ۲۷۱۰ میلی متر است. بدین ترتیب تیگو ۹ به مراتب بزرگتر است. داخل کابین چری تیگو ۹ روی داشبورد چری تیگو ۹ دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی درون یک قاب منحنی شکل قرار گرفته اند که یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. این نمایشگر مقداری به سمت راننده زاویه دارد تا دسترسی راننده به آن بهتر باشد. برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تیگو ۹ پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ نصب شده است. چری تیگو ۹ فاقد شیفتر دنده در کنسول میانیست و مانند بسیاری از خودروهای آمریکایی شیفتر دنده به صورت یکپارچه با ستون فرمان طراحی شده است. کلید استارت / استاپ پیشرانه نیز مشابه دیگر محصولات تیگو است. باید اعتراف کنیم که از طراحی دریچه های سیستم تهویه تیگو ۹ نمی توان ساده گذشت و تریم فلزی طراحی شده برای آنها و استایل مستطیلی این دریچه ها به زیبایی کابین افزوده اند. کنسول وسط تیگو ۹ بسیار شیک طراحی شده و دارای پد شارژ بدون سیم برای ۲ تلفن همراه، کلید انتخاب مد رانندگی و کلید تنظیم صدای سیستم صوتی است. در زیر کسنول میانی فضای بزرگی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده و پورت USB تایپ B و C به همراه خروجی برق ۲۲۰ ولت در این قسمت تعبیه شده است. چری تیگو ۹ دارای سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلنگو بوده و نورپردازی کابین قابلیت تنظیم در ۲۵۵ رنگ مختلف را دارد. مشخصات فنی چری تیگو۹ چری تیگو۹ در مدل پایه دارای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این همان موتوری بوده که برای تیگو ۸ پرو مکس هم نصب شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال شیفترهای پشت فرمان به هر چهار چرخ منتقل می شود. این مدل چری تیگو ۹ قادر است به نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۷ لیتر بنزین مصرف می کند. چری در ادامه قصد دارد نسخه پلاگین هیبریدی تیگو ۹ را نیز عرضه کند که دارای موتور ۲ لیتری توربو و موتور برقیست که هنوز جزییات آن را اعلام نکرده و صرفا اظهار داشته که تیگو ۹ پلاگین هیبریدی قادر است طی ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و با مخزن بنزین پر و باتری های فول شارژ می تواند ۱۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. تیگو ۹ قرار است که در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شود و در ماه می به بازار چین عرضه می شود. قیمت پایه تیگو ۹ در چین ۲۳ هزار دلار اعلام شده که ۱۰۰۰۰ یوآن نسبت به چیزی که در گذشته شنیده بودیم کمتر است. این قیمت برای یک اسیووی با این سطح تجهیزات و موتور ۲۶۱ اسب بخاری بسیار مناسب است.
کد محتوا: ۲۲۵۶۹
ارسال: شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸:۱۹
به روز شده: شنبه، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳:۱۳
کلید واژهها: چری، تیگو، تیگو ۹، شاسی بلند، خودرو لوکس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۳۵۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.