سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
چگونگی تعویض دنده ها در اتومبیل های مجهز به گیربکس اتوماتیک
شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت دوم)
شنبه، ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
خودروهای کلاسیک آمریکایی که زمانی در ایران محبوب بودند
چهارشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تارا اتوماتیک V۴ لوکس ترین سدان تولید داخل
ایران خودرو خبر عرضه نسخه لوکس تر تارا اتوماتیک با نام تارا اتوماتیک V۴ را در بهمن ماه را داده است. تارا اتوماتیک V۴ تغییراتی در سطح آپشن، تریم داخل و دیزاین ظاهری نسبت به نسخه اتوماتیک فعلی با نام V۲ داشته که در ادامه به بررسی تغییرات صورت گرفته در تارا اتوماتیک V۴ می پردازیم.
چهارشنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲:۱۶ |
تارا اتوماتیک در همین نسخه فعلی هم لقب لوکسترین، مدرنترین و ایمنترین سدان تولیدی داخل کشور را یدک می کشد. شاید چنین تصور می شد که این خودرو نیازی به تغییر و بروزرسانی نداشت، اما ایران خودرو مدتیست که رویه خود در زمینه توسعه محصول را تغییر داده و سعی می کند که هم راستا با جدیدترین ترندهای روز بازار دنیا گام بردارد و محصولاتی صادراتی، رقابتپذیر با استانداردهای روز را تولید کند. با اضافه شدن تارا اتوماتیک V۴ به سبد محصولات ایران خودرو، حال می توان گفت که ایران خودرو با اختلاف لوکسترین، ایمنترین و بهترین سدان تولید داخل را در سبد محصولات خود دارد. با توجه به اینکه ایران خودرو برنامه ای برای واردات خودرو ندارد، با تمام قدرت در حال بروزرسانی سبد محصولات خود و همچنین توسعه و طراحی خودروهایی جدید بوده تا بتواند با خودروهای وارداتی هم کلاس رقابت کند. البته هدف ایران خودرو تنها موفقیت و فروش بالا در ایران نیست. بلکه با بروزرسانی تارا اتوماتیک و توسعه این نسخه لوکستر قصد دارد مشتریان تارا اتوماتیک را در بازارهای صادراتی بیشتر کند. مشخصات فنی تارا اتوماتیک V۴ به گفته محسن رضایی منش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو تارا اتوماتیک V۴ از نظر مشخصات فنی تغییری نسبت به نسخه فعلی نداشته است. این بدان معناست که تارا اتوماتیک جدید همچنان از موتور TU۵ پلاس بهره گرفته است. این پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور بوده و برای انتقال قدرت به چرخ های جلو به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی مجهز شده است. البته دو حالت اسپرت و برقی نیز برای گیربکس اتوماتیک AT تارا اتوماتیک تعبیه شده که از کلیدهای کنسول میانی می توان آنها را انتخاب کرد. البته در آینده ممکن است ایران خودرو پیشرانه های دیگری از جمله موتورهای سه سیلندر جدید کم مصرف و پربازده خود را برای تارا اتوماتیک نصب کند. امکانات و آپشن های تارا اتوماتیک V۴ (تارا اتوماتیک جدید) ایران خودرو با بررسی نیاز مشتریان لوکس پسند و همچنین الگوبرداری از سدان های وارداتی و رقبای هم رده در بازارهای جهانی، سطح امکانات رفاهی را در تارا اتوماتیک V۴ به مراتب نسبت به نسخه قبلی ارتقا داده است. تارا اتوماتیک V۴ دارای درب صندوق عقب برقی با قابلیت باز شدن با حرکت پا زیر سپر یعنی همان سنسور پا یا Kick Sensor، گرمکن صندلی های جلو، اضافه شدن قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب برقی به صندلی راننده، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درب های جلو بوده که به محض باز شدن درب های جلو با روشن کردن فضای روی زمین به نوعی به سرنشین و راننده خوشامدگویی می کند. لازم به ذکر است که هیچ یک از این تجهیزات در تارا اتوماتیک V۲ که همان نسخه فعلیست وجود نداشته است. تغییرات تارا اتوماتیک V۴ به نسخه فعلی به این موارد محدود نمی شود. این خودرو به آینه میانی الکتروکرومیک مجهز شده و دستگیره سقفی تاشو برای سرنشین جلو سمت راست که در تارا اتوماتیک و تارا دنده ای فعلی وجود ندارد نیز به آن اضافه شده است. کلیدهای شیشه بالابرها در تارا اتوماتیک فعلی در کنسول میانی جانمایی شده اند. اما در تارا اتوماتیک V۴ کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی به رودری ها منتقل شده که به این ترتیب طرح رودری ها و همچنین دیزاین کنسول میانی تغییر کرده است. حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی و انتقال آنها به رودری ها باعث شده تا ایران خودرو بتواند یک موبایل باکس برای قراردادن تلفن همراه در این قسمت برای تارا اتوماتیک V۴ طراحی کند. از جمله دیگر تغییرات تارا اتوماتیک V۴ نسبت به نسخه فعلی می توان به تغییر پارچه سقف و همچنین متفاوت شدن دیزاین کنسول سقفی و سانروف این خودرو و اضافه شدن جاعینکی به آن اشاره کرد. ایران خودرو با هدف راحتی بیشتر سرنشینان در ردیف عقب، دیزاین پشتی صندلی را تغییر داده و یک زیرآرنجی تاشو به همراه دو جالیوانی را در پشت صندلی ردیف عقب تارا اتوماتیک V۴ طراحی کرده است. همچنین با هدف بهبود کیفیت سیستم صوتی، دو توییتر در پشت آینه های جانبی به تارا اتوماتیک V۴ اضافه شده اند. امکانات تارا اتوماتیک تیپ V۴ در مجموع شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینههای جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچهها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای ۷ اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینههای جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرمکن صندلیهای جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب است. این نخستین بار است که چنین لیست تجهیزات بروز و کاملی برای یک خودرو تولید داخل نصب می شود. نصب این امکانات و آپشن های بروز بیانگر این موضوع است که ایران خودرو در حال حرکت در مسیر پیشرفت و تحول بوده و قصد رقابت با خودروهای هم کلاس وارداتی در ایران و بازارهای صادراتی را دارد. تارا اتوماتیک V۴ اولین قدم ایران خودرو برای عرضه خودرویی با تجهیزات بروز و آپشن هایی به نسبت کامل بوده و یقینا در آینده شاهد عرضه محصولات دیگری از برند ایران خودرو با لیست تجهیزات بروز و کامل و قابل رقابت با خودروهای هم کلاس وارداتی خواهیم بود. نصب سامانه تله ماتیک خودروهای متصل روی تارا اتوماتیک V۴ در سال ۱۴۰۲ مدتی پیش قرارداد تولید سامانه تله ماتیک خودروهای متصل یا همان سیستم خودروهای متصل بین ایران خودرو و شرکت صاشیراز منعقد شد. ایران خودرو در فاز اول قصد دارد این سامانه تله ماتیک خودروهای متصل را برای کراس اوور ریرا (ری را) نصب کند. اما در گام بعدی این سامانه خودرو متصل برای سدان تارا اتوماتیک V۴ نیز نصب خواهد شد. ایران خودرو قصد دارد که بیش از ۲۰ درصد محصولات خود یعنی یک پنجم تیراژ تولیدی خود را به سیستم تله ماتیک خودروهای متصل مجهز کند. ماژول کانکتد کار یا خودروی متصل قابلیت های بسیار زیاد و کاربردی را به خودرو اضافه می کند. از جمله قابلیت های آن می توان به ارتباط خودرو با خودرو برای اخطار تصادف، هشدار نقاط کور، وای فای داخل خودرو، ارتباط با شبکه های اجتماعی، کنترل موقعیت خودرو، مانیتور سرعت، ردیابی و کنترل خودرو سرقتی، تماس اضطراری با پلیس، تماس اضطراری هنگام حادثه، شرایط بحرانی و اورژانسی و ارتباط با مرکز خدمات و تعمیرگاه اشاره کرد. امروزه بسیاری از خودروهای مدرن دنیا به سامانه خودرو متصل (Connected cars) مجهز هستند. ایران خودرو هم برای تولید محصولاتی مطابق با خواسته و نیاز مشتریان و قابل رقابت در بازارهای صادراتی و داخل کشور قصد دارد این سیستم را در جهت افزایش سطح ایمنی محصولات خود روی تارا اتوماتیک و دیگر محصولات جدید خود نصب کند.
کد محتوا: ۲۲۵۴۸
ارسال: چهارشنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲:۱۶
به روز شده: چهارشنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸:۰۱
کلید واژهها: ایران خودرو، تارا، تارا اتوماتیک
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۰۲۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.