سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
بهترین خودروهای سه صندلی تاریخ
سهشنبه، ۱۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
نگاهی عمیق به فولکس واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
پرفروشترین خودرو در کشورهای مختلف جهان
پنجشنبه، ۲ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
استفاده از موتور Wankel صرفا به عنوان ژنراتور
مزدا MX-۳۰ با موتور ونکل رونمایی شد
پس از سالها صبر و شایعه سازی، مزدا سرانجام پیشرانه محبوب روتاری خود را دوباره عرضه کرد. این پیشرانه ونکل Wankel روی مزدا MX-۳۰ REV نصب شده که در واقع نقش ژنراتور را برای این کراس اوور جمع و جور برقی ایفا می کند. مزدا MX-۳۰ با موتور ونکل روتاری در نمایشگاه خودرو بروکسل در ژانویه ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته خواهد شد.
چهارشنبه، ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳:۲۹ |
البته این مزدا MX-۳۰ REV با موتور روتاری ونکل را نباید با مزدا RX-۷ اشتباه بگیرید. این موتور روتاری با یک سرعت ثابت فعالیت می کند و نقش ژنراتور را برای شارژ باتری های مزدا MX-۳۰ REV ایفا می کند و متاسفانه نیروی آن به چرخ ها مانند مزدا RX-۷ منتقل نمی شود. مزدا این ترکیب را به عنوان یک راه حل خوب و منطقی برای داشتن خودرویی برقی می داند که در کنار آن یک موتور بنزینی هم به عنوان ژنراتور نصب شده است. مشخصات فنی مزدا MX-۳۰ REV با موتور ونکل نسخه باتری الکتریکی تمام برقی مزدا MX-۳۰ ضعف بزرگی در زمینه پیمایش دارد. این نسخه به یک باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت شارژ کامل در عمل قادر به پیمایش ۱۶۱ کیلومتر مسافت است. مزدا MX-۳۰ تمام الکتریکی دارای یک موتور برقی با توان ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۱ نیوتن متر گشتاور بوده و قادر است طی ۹.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حجم پیشرانه ونکل روتاری مزدا MX-۳۰ REV هنوز اعلام نشده است. هنوز مشخص نیست که مزدا توان موتور برقی را در نسخه REV کراس اوور MX-۳۰ نسبت به مدل باتری الکتریکی افزایش داده که بتواند اضافه وزن ناشی از نصب موتور بنزینی را جبران کند یا خیر. در سال ۲۰۲۰ مزدا اعلام کرده بود که یک نسخه MX-۳۰ با پیشرانه روتاری در دست توسعه است. این کمپانی همان سال رسما آغاز توسعه این خودرو را اعلام کرد و در سال ۲۰۲۱ نسخه برقی بدون موتور روتاری مزدا MX-۳۰ را رونمایی کرد. خودروهای مهم مزدا با موتور ونکل Wankel مزدا علاقه زیادی به استفاده از پیشرانه ونکل Wankel روتاری در محصولات خود داشته و این موضوع با نگاه به گذشته و محصولات پیشین این برند کاملا مشهود است. این شکل ابتدا لایسنس این تکنولوژی را از NSU دریافت کرد و سپس به کمک دانش مهندسین خود این پیشرانه را ارتقا داد. خودرو Cosmo که در نمایشگاه توکیو سال ۱۹۶۴ رونمایی شد، اولین محصول مزدا بود که از پیشرانه ونکل بهره گرفته بود. البته تولید انبوه این خودرو در سال ۱۹۶۷ محقق شد. در ادامه نیز موتور ونکل روی مدل های دیگری همچون مزدا RX-۳ و RX-۷ نصب شد که محبوبیت این پیشرانه را به اوج خود رساند. اما مسائلی همچون مصرف سوخت بالا و آلایندگی بالای پیشرانه های روتاری ونکل Wankel مانع بزرگی بر سر راه مزدا به منظور استفاده از آنها به عنوان قلب تپنده محصولاتش شد. همین موضوع سبب شد که مزدا RX-۸ آخرین خودروی این کمپانی باشد که به موتور ونکل مجهز بوده که آن هم در سال ۲۰۱۲ از چرخه تولید خارج شد.
کد محتوا: ۲۲۵۳۰
ارسال: چهارشنبه، ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳:۲۹
به روز شده: چهارشنبه، ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱:۵۶
کلید واژهها: مزدا، مزدا MX-۳۰
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۶۹۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.