سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
هایما ۸S، کراس اوور جدید ایران خودرو
ایرانخودرو تاکنون توانسته بیش از ۴۹ هزار دستگاه انواع مدلهای کراساوور هایما را در کشور به فروش برساند که موفقیت خوبی برای این برند نوپا در برابر رقبایی چون چری و جک در بازار داخلی محسوب میشود. هایما که سابقه آن از سال ۱۹۹۲ فراتر نمیرود بهواسطه جوینت ونچر با مزدا و استفاده از پلتفرمهای قدیمی این شرکت توانسته بهخوبی خود را مطرح نماید.
دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲:۲۱ |
هایما S۵ و S۷ هر دو با تغییراتی در سال جدید راه خود را ادامه خواهند داد اما ایرانخودرو برای پرکردن خلأ محصولات در کلاس رقابتی با فیدلیتی و تیگو ۷ و کراساوورهای چینی دیگر، تصمیم گرفته تا یک محصول رده بالاتر را وارد بازار کند. این خودرو که پیشبینی شده از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ وارد بازار کشور شود، هایما ۸S نام دارد. تستهای ۸S در ایران شروع شده و قرار است در کارخانه ایرانخودروی خراسان مونتاژ شود. معرفی هایما ۸S هایما ۸S برخلاف دیگر برادران خود ترتیب نامگذاری متفاوتی دارد. این نام درواقع به معنی ۸ ثانیه بوده و اشاره به شتاب جالب این خودرو دارد. البته این خودرو حدود چهار سال پیش و در ابتدا با نام SG۰۰ رونمایی شده بود. نسخه نهایی و تولیدی S۸ نیز در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شد. هایما این کراساوور اسپرت را روی پلتفرم جدیدی ساخته که از مزدا تریبیوت سال ۲۰۰۰ برداشته شده و اصلاح شده است. طراحی هایما ۸S در جلو، یادآور نسل جدید سانتافه است. البته این سبک طراحی تبدیل به مد روز شده و در بسیاری از محصولات سواری و شاسیبلند دیده میشود. چراغهای LED باریک جداگانه در بالا و مجموعه چراغهای اصلی در سپر جای گرفتهاند. چهار چراغ مکعبی کوچک کریستالی در این مجموعه قرار دارند. جلوپنجره نیز طرحی کهکشانی دارد. خطوط روی کاپوت و گلگیرها نیز مشابهتی با خودروهای کراساوور مزدا دارند. در نمای جانبی، سقف با شیب ملایمی به سمت عقب کشیده شده و خطوطی بیهدف و نامنظم هم روی دربها طراحی شدهاند. فرم اسپرتی که مد نظر طراح بوده با گنجاندن ایده سقف شناور و امتداد یافتن پنجرههای کناری تا انتهای ماشین آسیب دیده و یک دوگانگی بین ایده اسپرت و خانوادگی ایجاد شده است. درواقع نمای جانبی بیشتر مناسب یک استیشن به نظر میرسد تا شاسیبلند. در نمای پشتی هم چراغهای باریک به هم پیوسته در قابی مشکی و برجسته جای گرفتهاند. در اینجا هم طراحان با قرار دادن جای پلاک در سپر عقب، باعث سادگی بیش از حد درب پشتی شده و آن را مشابه مینی ونها نمودهاند. طراحی کابین هایما ۸S، خشن و نسبتاً مدرن است و البته مثل سایر قسمتهای این خودرو از الگوهای مختلفی از سایر خودروها در آن استفاده شده و حتی ردپای طراحی پژو و لامبورگینی هم در آن محسوس است. سه عدد دریچه تهویه مرکزی شش ضلعی که درون قابی نقرهای قرار گرفتهاند، بیش از سایر قسمتها جلب توجه میکنند. یک نمایشگر نسبتاً بزرگ هم در بالای داشبورد جا خوش کرده است. نمایشگر پشت آمپر هم در نسخه فول، تمام دیجیتالی است. در قسمت کنسول، یک هلال نقرهای براق تا قسمت زیر دریچههای تهویه امتداد یافته است. فرمان هم در قسمت زیرین تخت یا بهاصطلاح دی کات است. کابین کاملاً تیره رنگ بوده و در ترکیب با تم نقرهای براق و مشکی پیانویی، لوکس به نظر میرسد. مشخصات فنی هایما ۸S این خودرو یک کراساوور کامپکت یا جمعوجور با ۴, ۵۶۵ میلیمتر طول، ۱, ۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱, ۶۸۲ میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتر است. این ابعاد، ۸S را عریضتر و کم ارتفاعتر و البته طویلتر از دو خودروی S۵ و S۷ قرار میدهد. ایرانخودرو قصد دارد تا بالاترین نسخه پیشرانه این مدل را برای عرضه در کشورمان انتخاب کند. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TGDI هایما ۸S میتواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. این قوا برای خودرویی با وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم نسبتاً مطلوب بوده و طبق آزمایشهای انجام شده، شتاب صفر تا صد ۷.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعتی را برای آن به ارمغان میآورد. مصرف سوخت این نسخه طبق اعلام سازنده ۹.۸ لیتر در شهر و ۶.۳ لیتر در جاده و ۷.۲ لیتر بهصورت میانگین در هر صد کیلومتر است. ویژگیها و امکانات هایما ۸S مهمترین ویژگی هایما ۸S سیستم ایمنی فعال ADAS است که شامل مجموعهای از سیستمهای دستیار رانندگی و ایمنی میشود. بعلاوه دوربین ۳۶۰ درجه، ESP، پایش باد لاستیکها، کروز کنترل تطبیقی، تعویض دنده الکترونیکی با پدل شیفترهای پشت فرمان، سقف پانوراما، صندلیهای برقی در جلو، درب عقب برقی، پشت آمپر تمام دیجیتالی و سیستم اطلاعات و سرگرمی، شارژر بیسیم گوشی موبایل، ترمز پارک برقی، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و چراغهای جلوی LED با DRL هم ازجمله امکانات فراوان این مدل به شمار میروند. گرانترین مدلهای فول مجهز به چرخهای ۱۹ اینچی، ترمز اکتیو، هشدار نقاط کور، چراغهای خودکار نوربالا و نورپایین، ۱۰ ایربگ و غیره هم میشوند. رقبای هایما ۸S در ایران هرچند هایما ۸S در کلاس ابعادی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج قرار میگیرد اما باوجود پلتفرم قدیمی و نداشتن سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل باید آن را تنها با کراساوورهای چینی همانند بهمن فیدلیتی، چری تیگو ۷ و لاماری مقایسه نمود. قیمت هایما ۸S قیمت مدلهای دنده اتومات هایما ۸S در بازار چین از ۹۰ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار شروع میشود و گرانترین مدل آن هم ۱۲۵,۹۰۰ یوان معادل ۱۹,۷۷۰ دلار است در بازار ایران، هایما ۸S مونتاژ ایران خودرو با قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان فروخته خواهد شد؛ چراکه هایما S۷ توربو پلاس حدود ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. هایما ۸S در بازار چین، همقیمت فیدلیتی و دیگنیتی است.
کد محتوا: ۲۲۵۰۹
ارسال: دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲:۲۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶:۲۳
کلید واژهها: هایما، هایما ۸S، کراس اوور، ایران خودرو
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۸۲۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.