سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
مذاکره ایران خودرو با فیات برای تولید خودرو ارزان
یکشنبه، ۱۸ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
پنج ابهام در مصرف سوخت
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
نسل نو ب ام و سری پنج ... ادامه محبوبیتی پایان ناپذیر
شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تویوتا یاریس جدید معرفی شد، یک سدان اقتصادی همقیمت دنا پلاس!
نسل چهارم تویوتا یاریس بسته به بازارهای مختلف، اشکال و نسخههای متفاوتی دارد.
یکشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹:۴۹ |
این خودرو در بازار اروپا در نسخههای هاچبک سهدر و پنجدر و همینطور کراساوور یاریس کراس عرضه میشود درحالیکه در تعداد کمی از مناطق جهان نسخه اسپرت و آتشین GR یاریس ارائه میشود. حتی تا چندی پیش، نسخه ریبج شده مزدا ۲ با نام یاریس در آمریکای شمالی عرضه میشد و حالا نیز یک یاریس سدان جدید برای بازارهای نوظهور معرفی شده است. این خودرو یک سدان سابکامپکت کوچک است که در تایلند رونمایی شده است. این خودرو که به نام یاریس آتیو شناخته میشود، با ارائه تجهیزات فراوان با قیمتی مقرونبهصرفه، قطعاً به یکی از گزینههای قابلتوجه در بخش B بازار تبدیل خواهد شد. قیمت این سدان جدید ژاپنی بسته به تیپ بین ۱۵,۳۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار (۴۵۰ تا ۵۸۰ میلیون تومان) خواهد بود که یعنی نسخه پایه آن تقریباً همقیمت دنا پلاس در بازار کشورمان است. حتی تیپ پایه یاریس آتیو هم بهصورت استاندارد به نمایشگر هشت اینچی لمسی، رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغهای جلوی LED و استارت دکمهای مجهز است درحالیکه در تیپ اسمارت نمایشگر بزرگتر ۹ اینچی و پورتهای USB عقب هم ارائه میشود. این سدان کوچک در تیپ پریمیوم هم از کنترل تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب و کروز کنترل تطبیقی بهره میبرد. بالاترین تیپ این خودرو هم پریمیوم لاکچری نام داشته و به ویژگیهای لوکسی مثل سیستم صوتی پایونر با شش بلندگو مجهز است. تویوتا در بخش سیستمهای ایمنی و کمکراننده هم هیچ کم و کسری نگذاشته و یاریس آتیو را به پکیج Safety Sense مجهز کرده است که شامل هشدار پیش از برخورد، هشدار خروج از خط و سیستمهای دیگری مثل پایش نقاط کور در تیپهای بالاتر میشود. داخل خودرو به لطف ترکیب ساده داشبورد و متریال لوکسی مثل تودوزی چرم مصنوعی قرمزرنگ که در تصاویر دیده میشود، شاهد طراحی مدرنی برای این کلاس هستیم. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است در تیپهای بالاتر نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ هم ارائه میشود. صفحه آمپر نیمه دیجیتالی ۷ اینچی و غربیلک فرمان جدید با دکمههای فراوان هم از دیگر ویژگیهای داخلی این سدان جدید ژاپنی هستند. یاریس آتیو در ظاهر اساساً شبیه یک بچه کرولا به نظر میرسد. در جلوی خودرو، ورودی هوای بزرگی بخش عمده سپر را پوشانده و دو چراغ تهاجمی که توسط یکتریم تزئینی به هم متصل شدهاند آن را احاطه کردهاند. پروفیل جانبی یاریس آتیو با تناسبات بهتر و رینگهای ۱۶ اینچی بزرگتر، عضلانیتر و لوکستر از یاریس سدانهای قبلی به نظر میرسد درحالیکه عقب خودرو با چراغهای تیز افقی و فرمی که به فستبک نزدیکتر است، نمای اسپرتی به خود گرفته است. تویوتا همچنین مجموعهای از قطعات اسپرتتر را هم بهعنوان بخشی از پکیج Presto برای یاریس آتیو ارائه میکند که شامل سپرها و رکابهای اسپرت به همراه یک بال عقب جذاب میشود. یاریس آتیو برخلاف یاریس هاچبک بازار اروپا که روی پلتفرم TNGA-B ساخته شده، از پلتفرم جهان جدید دایهاتسو یا DNGA استفاده میکند. به همین دلیل، این سدان ژاپنی با ۴,۴۲۵ میلیمتر طول، ۱,۷۴۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۸۰ میلیمتر ارتفاع، کمی بزرگتر از قبل شده است. بزرگترین تغییر اما در فاصله محوری خودرو ایجاد شده که با افزایشی ۷۰ میلیمتری به ۲,۶۲۰ میلیمتر رسیده است. بدیهی است که از یک سدان کوچک اقتصادی نباید انتظار پیشرانه قدرتمندی را داشت و زیر کاپوت یاریس آتیو هم یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق یک گیربکس CVT صورت میگیرد. در این سدان کوچک همچنین سه حالت رانندگی مختلف بنامهای معمولی، اقتصادی و اسپرت تعبیه شده است. ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و تعلیق مکفرسون در جلو و فنرهای پیچشی در عقب هم از دیگر ویژگیهای یاریس آتیو هستند. بهطورکلی، یاریس آتیو جدید در دنیایی که پر از شاسیبلند نماها شده است، خودروی ساده و جذابی است که حتی میتواند در اروپا هم رقیبی برای داچیا لوگان باشد. این خودرو در کارخانه تویوتا در تایلند تولید و از آنجا به بیش از ۳۵ کشور صادر میشود. این خودرو در برخی بازارها با نام ویوس شناخته میشود.
کد محتوا: ۲۲۴۹۳
ارسال: یکشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹:۴۹
به روز شده: یکشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶:۲۲
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا یاریس، دنا پلاس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۶۹۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.