آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

با کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان چه هاچبکی بخریم؟

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام جی ۳

  پژو ۲۰۷ یکی از هاچبک‌­های محبوب بازار فعلی ایران به شمار می‌رود که به دلیل نبود حریف مناسب، توانسته قلب و روح هاچبک‌سواران ایرانی را به تسخیر خود در بیاورد.  

سه‌‌شنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹:۳۶ |

اما در سوی دیگر اگر کمی با دقت به مدل‌های موجود در بازار نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک هاچبک نسبتا کم‌حاشیه اما اسپرت و جذاب به نام ام جی ۳ نیز در نسخه‌های کارکرده به رده قیمتی پژو ۲۰۷ دنده ای صفر کیلومتر وارد شده است. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه پژو ۲۰۷ و ام جی ۳ بپردازیم تا ببینیم با بودجه‌ای در حد ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان باید پژو ۲۰۷ دنده ای صفر کیلومتر بخریم یا ام جی ۳ کارکرده؟

مقایسه طراحی پژو ۲۰۷ و ام جی ۳
انصافا هر دو خودروی موردنظر جذابیت‌های ظاهری خاص خود را دارند و بسته به سلیقه شما هر دو خودرو می‌توانند هاچبک‌­های زیبا و جذابی به‌حساب بیایند. اما به هر حال اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که ام جی ۳ استایل خاص و البته اسپرت‌تر را ارائه می‌دهد.

در سوی دیگر پژو ۲۰۷ ضمن ارائه چهره‌ای تقریبا جوان‌پسند، از المان‌های خانوادگی بیشتری بهره‌مند است.

در مورد فضای داخلی باید گفت که طراحی داشبورد هر دو خودرو تا حد زیادی ساده به نظر می‌رسد اما پژو ۲۰۷ با وجود آنکه در حال حاضر نمای تکراری‌تری را به نمایش می‌گذارد، اما دیزاین داخلی آن کمی زیباتر از داشبورد ساده ام جی ۳ تلقی می‌شود.

در مجموع باید گفت که بسته به سلیقه و نوع نیازهای بصری هر یک از مشتریان، این دو خودرو در بازار کم­‌تنوع فعلی کشور جذابیت‌های دیداری خود را به نمایش گذاشته و هاچ بک­هایی نسبتا زیبا به‌حساب می‌آیند.

ضمنا کابین این دو هاچبک عمدتا از پلاستیک خشک به‌ویژه در بخش داشبورد و رودری‌ها ساخته شده است که ظاهرا ام جی ۳ از لحاظ کیفیت مونتاژ و سطح کیفی مواد به کار رفته کمی نسبت به ۲۰۷ برتری داشته باشد و اتاق آن در طول زمان کمتر به صدا بیفتد.

گنجایش صندوق عقب پژو ۲۰۷ حدود ۲۴۵ لیتر بوده و این رقم برای ام جی ۳ برابر ۲۸۵ لیتر عنوان شده است. همچنین فاصله بین محور چرخ‌های ام جی ۳ بیشتر بوده و بنابراین صندلی‌های ردیف عقب آن از لحاظ فضای پا محیطی جادارتر برای سرنشینان ایجاد خواهد کرد.

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام جی ۳ مشخصات فنی
توان فنی این دو خودرو بسیار نزدیک به هم است چراکه ام جی۳ از موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر به همراه گیربکس پنج دنده نیمه اتوماتیک AMT بهره می‌برد و این درحالی است که پژو ۲۰۷ دنده ای از موتور تیوفایو ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی نیرو دریافت می‌کند.

میزان شتاب صفر تا صد هر دو خودرو نیز تقریبا حدود ۱۱.۵ ثانیه ارزیابی می‌شود که نشانگر چابکی متناسب و متعادل این دو هاچبک خانوادگی است.

اما در این میان نقطه قوت بخش فنی ام جی ۳ که البته از سوی برخی مشتریان نقطه ضعف آن نیز تلقی شده است، بهره‌مندی این ماشین از گیربکس نیمه اتوماتیک AMT خواهد بود. این گیربکس در واقع مشابه جعبه دنده‌های دستی است اما سیستم کلاچ گیری آن به‌صورت اتوماتیک درآمده و از دید کاربر دقیقا مثل جعبه دنده‌های خودکار عمل می‌کند.

به دلیل عدم آشنایی بعضی مشتریان در استفاده از این گیربکس، میزان استهلاک آن به‌ویژه مصرف صفحه کلاچ آن بالا بوده و همین مورد باعث انتقاد برخی کاربران ام جی ۳ شده است. نکته اینجاست که باید با گیربکس نیمه اتوماتیک همچون جعبه دنده‌های دستی رفتار کرد؛ بنابراین از درگیر بودن کلاچ در توقف‌های طولانی یا در سربالایی‌های پرترافیک و پشت چراغ قرمز باید اجتناب کرد.

توصیه می‌شود در این مواقع به‌ویژه در سربالایی‌های پرترافیک اگر نیاز به توقف نسبتا طولانی باشد حتماً ترمز دستی را کشیده و دنده را به حالت خلاص دربیاورید و پا روی ترمز بگذارید. در پشت ترافیک‌ها نیز بهتر است پدال ترمز MG ۳ را بفشارید تا دنده به حالت خلاص در آید.

ام جی ۳ و پژو ۲۰۷ هر دو خودروهای نسبتا چابکی به‌حساب می‌آیند. کیفیت سواری آنها تا حدودی نرم و دلنشین است. در بحث هندلینگ نیز ام جی ۳ می‌تواند پایداری و تعادل تقریبا بهتری در مقایسه با حریف ایرانی-فرانسوی خود ارائه دهد.

مقایسه امکانات
این دو ماشین هاچبک از لحاظ امکانات رفاهی چندان سطح بالا ظاهر نشده‌اند. با این حال مواردی مثل کروز کنترل، ترمز ضد قفل ABS و EBD و ترمز کمکی، فرمان با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سنسور پارک عقب، بلوتوث، درگاه USB، دیلایت و آینه‌های جانبی برقی، میان این دو مدل به‌صورت مشترک وجود دارد.

البته در این بین پژو ۲۰۷ از تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و نمایشگر لمسی ۷ اینچی به همراه دوربین و نویگیشن سود می‌برد. این در حالی است که ام جی ۳ دارای سانروف است که در ۲۰۷ وجود ندارد؛ بنابراین از لحاظ امکانات رفاهی وضعیت ۲۰۷ کمی بهتر به نظر می‌رسد.

اما در مورد تجهیزات ایمنی و همچنین سطح عمومی امنیت این دو خودرو باید گفت که ام جی ۳ به دلیل کسب سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ و همچنین دارا بودن ۶ کیسه هوا به‌علاوه پلتفرم به‌روزتر، در مجموع امنیت بالاتری در مقایسه با پژو ۲۰۷ ارائه می‌دهد. این در حالی است که پژو ۲۰۷ تنها دارای دو کیسه هواست.

نتیجه‌گیری پژو ۲۰۷ دنده ای صفر بخریم یا ام جی ۳ کارکرده
در پاسخ به سوال پژو ۲۰۷ دنده ای صفر بخریم یا ام جی ۳ کارکرده، باید ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که هاچ بک چینی-انگلیسی در حال حاضر حدود هفت هشت سال روی جاده بود و در صورتی که قصد خرید آن را دارید باید یک نمونه تمیز و کم‌کار آن را پیدا کنید تا با مشکل تعمیرات خیلی سروکله نزنید.

فارغ از این موضوع ام جی ۳ به دلایلی مثل بهره‌مندی از کابین جادارتر، طراحی ظاهری منحصر به فردتر، هندلینگ و پایداری کمی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و به‌خصوص بهره‌مندی از جعبه دنده نیمه اتوماتیک که نیاز به کلاچ گیری ندارد، می‌تواند انتخاب مناسبی در این میان به‌ویژه برای خاص پسندان باشد.

 اما در طرف دیگر گرچه پژو ۲۰۷ به محبوبیتی بالا در میان مشتریان ایرانی دست پیدا کرده است اما پرستیژ منحصر به فرد ام جی را ندارد. با این وجود خدمات پس از فروش آن بسیار گسترده‌تر است، سواری نسبتاً نرم و قابل قبولی ارائه می‌دهد و هزینه تعمیرات و نگهداری آن نیز پایین‌تر است.

بنابراین اگر به دنبال خرید یک محصول با ریسک کمتر و بازار خرید و فروش بسیار پررونق‌تر هستید که به‌راحتی بتوانید آن را به پول نقد تبدیل کنید و البته از سواری و چابکی آن نیز تا حد قابل‌قبول لذت ببرید، پژو ۲۰۷ می‌تواند نسبت به حریف برتر باشد.


با کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان چه هاچبکی بخریم؟
مقایسه پژو ۲۰۷ و ام جی ۳
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۴۸۲

ارسال: سه‌‌شنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹:۳۶

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶:۱۰

کلید واژه‌‌ها: پژو، پژو ۲۰۷، ام جی ۳، هاچبک

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: digiato

بازدید: ۸۳۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.