آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

همان موتور، همان گیربکس و همچنان جلومحرک با کمی بروزرسانی

هوندا سیویک تایپ R نسل عوض کرد

  هوندا سیویک تایپ R قدرتمندترین محصول خیابانی با پسوند R از این خودروساز ژاپنی بوده که سرانجام نسخه ۲۰۲۳ و همان نسل جدید این خودرو رونمایی شد. هوندا سیویک تایپ R ۲۰۲۳ بی شک یکی از مهم ترین خودروهای رونمایی شده در سال برای علاقمندان به خودروست.  

دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱:۱۳ |


اولین سری هوندا سیویک تایپ R در سال ۱۹۹۷ معرفی شد و حال ششمین نسل سیویک تایپ R بر پایه یازدهمین نسل هوندا سیویک هاچبک رونمایی شده است. برخلاف هوندا سیویک Si که تنها در استایل سدان تولید می شود، نسخه تایپ R قرار است که با استایل بدنه هاچبک به بازار بیاید.

مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R ۲۰۲۳
از زمان توسعه نسل جدید هوندا سیویک تایپ R ۲۰۲۳، شایعه هایی در خصوص احتمال استفاده از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، موتور هیبریدی و حتی گیربکس اتوماتیک دو کلاچه برای این خودرو شنیده می شد. اما هوندا تصمیم گرفت که همه چیز را ساده تر، راننده محورتر و کلاسیک تر در سیویک تایپ R جدید نسبت به تصورات ذهنی بسیاری از طرفداران طراحی کند.

هوندا پیشرانه ۲ لیتری توربو چهار سیلندر K۲۰ و همچنین گیربکس شش دنده دستی نسل قبلی سیویک تایپ R را تنها با چند بروزرسانی در نسل جدید سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ نصب کرده که این تغییرات اعمال شده چند اسب بخاری قدرت پیشرانه سیویک تایپ R جدید را نسبت به نسل قبلی افزایش داده اند. این موتور ۲ لیتری توربو در نسل قبلی هوندا سیویک تایپ R در بازار آمریکا ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور و در نسخه اروپایی و ژاپنی ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد. هوندا هنوز قدرت دقیق این موتور را در نسل جدید سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ اعلام نکرده و تنها بیان کرده که نیروی تولیدی موتور همچنان به چرخ های جلو به وسیله یک دیفرانسیل با محدود کننده لغزش مکانیکی منتقل می شود.

آمار و ارقام عملکرد هوندا سیویک تایپ R جدید هم متاسفانه اعلام نشده است. اما نسل قبلی این خودرو قادر بود طی ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک خودروی جلومحرک عملکرد بسیار خوبیست. هوندا وعده داده که نسل جدید سیویک تایپ R هم در زمینه شتابگیری و هم در پیست نسبت به نسل قبلی به مراتب سریع تر شده است.

هوندا سیویک تایپ R جدید مانند نسل قبلی خود دارای سستم ترمز ۴ پیستونه مونوبلاک برمبو در جلوست. اما به جای رینگ های ۲۰ اینچی مانند نسل قبل، رینگ های ۱۹ اینچی برای این خودرو نصب شده که سبک تر از نسل قبلی بوده و جرم در چرخش کمتری دارند که موجب بهبود هندلینگ نسخه تایپ R جدید می شوند. تایرهای هوندا سیویک تایپ R جدید نیز از نوع میشلن پایلوت  اسپرت ۴S هستند که از سایز ۲۴۵/۳۰ نسخه قبلی به سایز ۲۶۵/۳۰ رسیده اند.

داخل کابین هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳
عمده قسمت های کابین در سیویک تایپ R مشابه با نسخه معمولی طراحی شده است. اما صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای قرمز رنگ بسیار زیبایی هستند که به لطف تکیه گاه های جانبی خوبی که برای آنها تعبیه شده بدن راننده و سرنشین را در پیچ ها و شتاب های G بالا به خوبی در بر می گیرند. همچنین امکان پردازش اطلاعات خودرو و تایمگیری با کرنومتر دیجیتالی این خودرو وجود دارد. ضمن اینکه در نمایشگر میان داشبورد اطلاعات مربوط به عملکرد و رفتار خودرو در لحظه به راننده نمایش داده می شود.

شیفتر دنده فلزی پولیش خورده سیویک تایپ R جدید مشابه با نسخه قدیمی به نظر می رسد. ولی به جز این شیفتر همه چیز نسبت به نسل قبل تغییر کرده است. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی مانند نسل یازدهم سیویک معمولی نصب شده که استایل پریمیومی را به کابین این نسخه تایپ R بخشیده است. در مقابل راننده غربیلک فرمان چرم دوزی شده با دوخت قرمز رنگ قرار دارد و در پشت آن یک نمایشگر دیجیتالی برای نشان داده سرعت و دور موتور و سایر اطلاعات خودرو به راننده تعبیه شده است.

هوندا مطلبی را در خصوص بروزرسانی های اعمال شده در شاسی نسخه تایپ R نسبت به مدل معمولی نسل یازدهم هوندا سیویک اعلام نکرده و بیان نکرده که این تغییرات چه میزان باعث بهبود عملکرد سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ نسبت به نسل قبلی شده و تنها اعلام کرده که همانقدر که بدنه این خودرو سبک سازی شده، به مقاوم سازی و صلبیت ساختار آن نیز فکر شده و حس رانندگی اسپرت این خودرو به لطف ارتقای سیستم تعلیق و جعبه فرمان قطعا چند پله ای نسبت به نسخه معمولی سیویک نسل یازدهم ارتقا یافته است.


همان موتور، همان گیربکس و همچنان جلومحرک با کمی بروزرسانی
هوندا سیویک تایپ R نسل عوض کرد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۸۱

ارسال: دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱:۱۳

به روز شده: دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲:۰۴

کلید واژه‌‌ها: هوندا، هوندا سیویک، هوندا سیویک تایپ R

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۰۹

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.