تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
ب ام و X۶ Vantablack معرفی شد؛ سیاه ترین خودروی جهان + فیلم
پنجشنبه، ۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
خودروهای رولز-رویس بینظیری که با تیونینگ به سرحد پتانسیل خود رسیدهاند
شنبه، ۱۹ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
از پراید تا پیکانتو، مروری بر ۳۰ سال حضور کیا در بازار اروپا!
زندگی یک شرکت خودروسازی بزرگ اغلب روایت پیچیدهای دارد که با تاریخ و سیاست گره خورده است و غول خودروسازی کره جنوبی یعنی کیا هم از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت که در سال ۱۹۴۴ بهعنوان یک تولیدکننده دوچرخه با نام شرکت صنعتی کیونگسونگ شروع به کار کرد، در سال ۱۹۵۲ به صنایع کیا تغییر نام داد و سپس ساخت موتورسیکلت، کامیون و نهایتاً خودرو را آغاز کرد.
چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶:۱۹ |
کیا در طول دوران فعالیت خود با چالشهایی هم مواجه شد. مثلاً در اوایل دهه ۸۰ میلادی به خاطر یک دیکتاتور نظامی مجبور به توقف تولید خودرو شد و حتی در سال ۱۹۹۷ اعلام ورشکستگی کرد اما یک سال بعد هیوندای با خرید ۵۱ درصد از سهام کیا، این شرکت را نجات داد. در سال ۱۹۹۱ زمانی که کیا بهعنوان یک برند اقتصادی وارد بازار بریتانیا شد، تنها ۱,۷۸۶ دستگاه خودرو فروخت درحالیکه در سال ۲۰۱۹ یعنی سالی که هنوز فروش خودرو تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار نگرفته بود، در این کشور موفق به فروش ۹۷,۳۲۳ دستگاه خودرو شد. حال در جشن سیامین سالگرد حضور کیا در بازار بریتانیا، پشت فرمان تعدادی از محصولات قدیمی و جدید این شرکت کرهای نشستهایم تا ببینیم پیشرفت این خودروساز شناختهشده طی سه دهه چطور بوده است. پراید در برابر پیکانتو با توجه به عظمت بخش تحقیق و توسعه امروزی کیا، عجیب است که اولین محصول این شرکت در بازار بریتانیا یک کیای واقعی نبود. اولین محصول این شرکت که در بریتانیا عرضه شد، خودرویی کاملاً آشنا برای ما ایرانیان یعنی پراید بود. پراید اما یک هاچبک مقرونبهصرفه بود که توسط مزدا توسعه پیدا کرده و با نامهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا در بازارهای سراسر جهان عرضه میشد. کیا اخیراً لوگوی خود را با طراحی جدیدتر و لوکستری بروز کرده درحالیکه برای سالها لوگوی این شرکت صرفاً نوشته ساده KIA در داخل یک بیضی بود اما پراید لوگوی حتی قدیمیتری دارد که حرف K کیا را به شکل دودکشی نشان میدهد که دود از آن بیرون میآید. این لوگو مفهوم صنعت را نشان میداد اما امروزه با توجه به تغییرات آبوهوایی و حرکت صنعت خودرو به سمت الکتریکیسازی، چنین لوگویی نمیتواند جالب باشد. یکی از پیشرفتهای شگفتانگیزی که کیا با پراید داشت، ارائه فرمان هیدرولیک بهعنوان یک آپشن استاندارد بود. اولین چیزی که هنگام رانندگی با پراید در سال ۲۰۲۱ متوجه میشوید این است که در سرعتهای پایین واقعاً باید بجنگید تا بتوانید این خودروی کوچک را به جایی که میخواهید برسانید. البته اگر به سرعت معقولی برسید که البته این کار مدتی طول میکشد، این مشکل کمتر میشود ولی حالا باید صدای باد و جاده و همینطور بیجانی پیشرانه ۱.۳ لیتری ۶۰ اسب بخاری را تحمل کنید. با اینحال، وقتی با پراید خو گرفتید، تردد در یک جاده روستایی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت با آن کاملاً سرگرمکننده خواهد بود و طبیعت ساده این خودرو حتی با وجود آن غربیلک فرمان سنگین در دستانتان، لبخندی را روی لبان شما خواهد نشاند. در این ملاقات خانوادگی، ما پراید را در برابر معادل امروزی آن یعنی پیکانتو قرار دادهایم. جالب اینکه هرچند این خودرو سه دهه جدیدتر است و با ویژگیهایی مشابه کراساوورها طراحی شده که باعث میشود بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد اما درواقع ۲۰ میلیمتر کوتاهتر از پراید بوده و تنها ۲۰ میلیمتر پهنتر و ۴۰ میلیمتر بلندتر از آن است. با وجود ابعاد مشابه، تجربه رانندگی با پیکانتو بسیار با پراید متفاوت است. رانندگی با این خودرو بینهایت آسانتر است، فرمان سبک و نرمی دارد و کل خودرو در مقایسه با پراید بهطور باورنکردنی راحتتر و پالودهتر احساس میشود. پیشرفتهای ساختاری و تکنولوژی هم به این معنا است که اگر تصادف کردیم، ترجیح میدهیم داخل مدل جدیدتر باشیم. با اینحال، هرچند کابین پیکانتو چند سال نوری از پراید جلوتر است، زیر کاپوت خود تنها ۶ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. وزن پیکانتو هم ۱۵۳ کیلوگرم بیشتر است و به همین دلیل ۱۴.۱ ثانیه طول میکشد تا از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۲.۳ ثانیه از پراید بیشتر است. بااینوجود، با توجه به ویژگیهای ایمنی و تکنولوژیهایی که در ازای این مقدار عملکرد پایینتر دریافت میکنید، واضح است که کدام خودرو پیشرفتهتر است. نسل اول سورنتو در برابر نسل چهارم مقایسه اولین نسل کیا سورنتو با جدیدترین مدل آن تفاوتهای زیادی را نشان میدهد اما شباهتهایی هم بین آنها دیده میشود. نسل اول این خودرو هیچ حس اسپرتی ندارد و کیفیت کابین آن بسیار مناسب است. رانندگی نسل اول سورنتو را میتوان مثل قایق توصیف کرد یعنی بسیار نرم، آنقدر نرم که شاید موجب بروز حالت تهوع شود و واقعاً بازخورد بسیار کمی به راننده میدهد. به همین دلیل، هرچند امروزه شاسیبلندهای به محبوبیتی باورنکردنی رسیدهاند اما فهمیدن اینکه چرا کسی که سیزده سال پیش به خودروی خانوادگی بزرگی نیاز داشت بجای یک سدان میان سایز با همین قیمت باید سراغ چنین خودرویی برود دشوار است. نسل چهارم سورنتو کمی بزرگتر از جد خود است (۲۲۰ میلیمتر کشیدهتر) اما از پشت فرمان جمعوجورتر احساس میشود. در این نسل بازهم سطح پالایش و راحتی به همان اندازهای بهبود پیدا کرده که از اختلاف سن بین دو خودرو انتظار میرود. نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد پیشرانه دو خودرو است. سورنتوی نسل اول آزمایشی ما به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری دیزلی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت مجهز است که در هر کیلومتر ۲۰۹ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. در همین حال، نسل چهارم از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی هیبریدی با ۲۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که آلایندگی آن در هر کیلومتر ۱۶۹ گرم است. بنابراین، واضح است که یک پیشرانه کوچکتر با نیروی کمکی الکتریکی، قدرت بیشتری را به روشی پاکتر تولید این میکند و این نشانگر پیشرفت کیا است.
شرایط کیا چگونه به اینجا رسید؟ «پل فیلیپات» در سال ۲۰۰۷ به کیا پیوست و هماکنون رئیس و مدیرعامل کیای بریتانیا و ایرلند است. به گفته وی، طی چهارده سال اخیر، کیا یک تغییر واقعی در استراتژی داشته که تأکید آشکاری روی رشد بهعنوان یک برند جهانی دارد بجای اینکه صرفاً یک برند کرهای باشد که به بازارهای دیگر صادرات دارد. سرمایهگذاری ۱ میلیارد یورویی در تأسیسات تولید در اسلواکی که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد، نمادی از این هدف بوده است. همچنین به گفته فیلیپات، این شرکت دریافت که برای محصولات خود به یک چهره خاص نیاز دارد و درنتیجه زبان طراحی جدیدی برای آن در کل سبد محصولات شکل گرفت. فیلیپات در ادامه میگوید:
در طول دهه ۲۰۰۰، ما روی کیفیت تمرکز کردیم و از موقعیتی که شاید یک برند اقتصادی با کیفیت پایین بودیم، به تمرکز واقعی روی کیفیت و توانایی حمایت از این کیفیت با گارانتی هفتساله متمرکز شدیم. مهندسی کیا هماکنون با طراحی آن درگیر شده و این برند با وجود افزایش قابلتوجه قیمت محصولات، همچنان ارزش خارقالعادهای دارد. از پراید تا EV۶ جهش بسیار بزرگی طی ۳۰ سال گذشته است و این در حالی است که بسیاری از رقبای ما بیش از صد سال است که در بریتانیا خودرو میفروشند.
کد محتوا: ۲۲۴۵۲
ارسال: چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶:۱۹
به روز شده: چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲:۲۵
کلید واژهها: کیا، پراید، پیکانتو
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۴۸۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.