رقیب قدرتمند فورد F-۱۵۰ لایتنینگ

شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ رونمایی شد

  نمایشگاه CES ۲۰۲۲ هرچند به صورت نیمه مجازی در حال برگزاری بوده و همانطور که شورولت وعده داده بود، پیکاپ شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ را در این رویداد مهم صنعتی و تکنولوژیکی رونمایی کرده است. هرچند شورولت سیلورادو الکتریکی، اولین پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز نیست، ولی می تواند یکی از مهم ترین ها و جذابترین ها در میان رقبا باشد و دارای ویژگی های بسیار هوشمندانه و مهمی بوده تا طرفداران دنیای پیکاپ ها را به خود جذب کند.  

سه‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸:۱۴ |


مشخصات شورولت سیلورادو الکتریکی
شورولت تخمین زده که پیکاپ سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ با یک بار شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی را در حدود ۶۴۵ کیلومتر طی کند که این به لطف نصب بزرگترین پک باتری اولتیومی که تا به امروز توسط جی ام توسعه یافته، صورت گرفته است. شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ دارای دو موتور الکتریکی (یکی برای هر اکسل) بوده که به موجب آنها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک حاصل شده است. این دو موتور الکتریکی روی هم رفته قادر به تولید ۶۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۳ نیوتن متر گشتاور هستند. در صورت فعال کردن مد رانندگی WOW(Wide Open Watts) شورولت اظهار کرده که سیلورادو الکتریکی می تواند در کمتر از ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این پیکاپ الکتریکی دارای قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی بوده که انرژی لازم برای پیمایش ۱۶۵ کیلومتر را تنها با ۱۰ دقیقه شارژ در باتری ها ذخیره می کند. اگر هم قدرت یدک کشی برایتان اهمیت دارد بد نیست بدانید که سیلورادو الکتریکی می تواند جسمی با بیشینه وزن ۴۵۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد و ظرفیت باربری آن نیز ۶۰۰ کیلوگرم اعلام شده که برای یک خودروی الکتریکی بسیار مناسب است.

مدل های شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴
شورولت قصد دارد که سیلورادو الکتریکی را در ابتدا در دو نسخه پیکاپ کاری یا WT و نسخه پرچمدار RST به بازار عرضه کند. اعداد ارقامی که در بالا در خصوص مشخصات فنی بیان کردیم به مدل پرچمدار RST مربوط می شوند؛ گرچه در نسخه پیکاپ کاری یا WT سیلورادو الکتریکی همچنان این خودرو قابلیت پیمایش ۶۴۵ کیلومتری با یکبار شارژ کامل را دارد و قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی نیز برای آن درنظر گرفته شده، ولی قدرت و گشتاور تولیدی موتورهای الکتریکی آن مقداری کاهش یافته و به ۵۱۰ اسب بخار و ۸۳۴ نیوتن متر محدود شده اند. همچنین ظرفیت یدک کشی آن نیز به ۳۶۵۰ کیلوگرم کاهش یافته است. البته در آینده شورولت یک نسخه WT دیگر را نیز معرفی خواهد کرد که قادر است جسمی با وزن ۹ تن را هم یدک بکشد.

شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ در مدل RST دارای ویژگی هایی مانند قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب، سیستم تعلیق بادی با قابلیت تطبیق پذیری به صورت اتوماتیک، سوپر کروز و همچنین قابلیت شخصی سازی حوض بار یا مولتی فلکس Midgate است.

هرچند شورولت در زمان رونمایی سیلورادو الکتریکی صحبتی از خودروی قدیمی Avalanche نکرده، ولی استایل ظاهری شورولت سیلورادو الکتریکی بی شباهت به Avalanche نیست. گرچه این شباهت ها تنها در ظاهر خلاصه نشده و در زمینه طراحی حوض بار و کاربردی بودن این قسمت نیز ویژگی های مشترکی دیده می شود. در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب و داشتن درب حوض بار آپشنال مولتی فلکس، سیلورادو الکتریکی RST حوض باری با طول ۳.۳ متردر اختیار خواهید داشت.

داخل شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴
درون کابین شورولت سیلورادو الکتریکی RST و WT شاهد نصب نمایشگرهای دیجیتالی متعددی هستیم. در مدل پرچمدار RST یک نمایشگر دیجیتالی بسیار بزرگ ۱۷ اینچی در کنسول میانی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده و یک نمایشگر دیجیتالی ۱۱ اینچی نیز برای نشانگرهای پشت آمپر طراحی شده است. همچنین نسخه RST دارای یک هد آپ دیسپلی بوده که در بازه نمایش آن چیزی در حدود ۱۴ اینچ بوده که روی شیشه جلو اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد. نسخه WT به این لوکسی نیست و البته شورولت جزییاتی را در خصوص آن بیان نکرده؛ ولی همچنان دارای دو نمایشگر دیجیتالی درون کابین است که البته ابعاد آنها مشخص نیست.

از آنجایی که در زیر کاپوت دیگر پیشرانه الکتریکی نصب نشده، یک فضای بار کاربردی نیز در این قسمت ایجاد شده است. این فضا به منظور قرار دادن وسایل مختلف امکان شخصی سازی هم دارد. در نسخه RST یک کنسول میانی ماژولار نصب شده که درون آن فضایی معادل ۲۶.۵ لیتر را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. هر دو نسخه WT و RST شورولت سیلورادو، در نسخه دو کابین Crew Cab معرفی شده اند که که فضای داخلی آنها مناسب افراد بلند قد طراحی شده است. به لطف توسعه یافتن روی پلتفرم تمام الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز و دارابودن ساختاری متفاوت از مدل درونسوز، صندلی های جلو مقداری به سمت جلو و صندلی های عقب نیز مقداری به عقب رفته اند که همین امر موجب شده فضای داخل کابین این خودرو بزرگتر از مدل درونسوز شود.

شورولت سیلورادو الکتریکی از نظر استایل و تکنولوژی به کار گرفته شده نسبت به مدل درونسوز کاملا متفاوت است. هر دو مدل RST و WT از بدنه ای با طراحی آیرودینامیک بهره گرفته اند. هر دو نسخه این خودرو دارای سیستم خروجی شارژ PowerBase هستند که دارای ۱۰ خروجی با توان ۱۰.۲ کیلووات است. این سیستم می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت وسایل مختلف، ابزارها و حتی یک خانه کامل را تامین کند. همچنین شورولت سیلورادو الکتریکی قادر است سایر خودروهای الکتریکی را نیز شارژ کند که البته همین ویژگی را در فورد F-۱۵۰ لایتنینگ نیز مشاهده کرده بودیم.

قیمت شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴
در این لحظه حدود یکسالی با عرضه شورولت سیلورادو الکتریکی فاصله داریم. نسخه WT در بهار سال ۲۰۲۳ و نسخه RST در پاییز همان سال راهی بازار جهان خواهد شد. در ابتدا یک نسخه First ادیشن لوکس و بسیار مجهز به بازار عرضه می شود که قیمتی معادل ۱۰۵ هزار دلار دارد. برچسب قیمت نسخه WT ۴۱ هزار و ۶۰۰ دلار اعلام شده است.


رقیب قدرتمند فورد F-۱۵۰ لایتنینگ
شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۵۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸:۱۴

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲:۰۰

کلید واژه‌‌ها: شورولت، شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۲۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.