تیونینگ فیبر کربنی تاپ کار برای پورشه ۹۱۱ توربو S معرفی شد

  تیونر روسی تاپ کار سال گذشته اعلام کرد که ۱۳ دستگاه پورشه ۹۹۲ استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن را بر اساس ۹۱۱ توربو S ساخته است و حالا یک نمونه از این خودروها که با فیبر کربن قهوه‌ای پوشیده شده به نمایش درآمده است.  

دوشنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲:۴۴ |

پورشه یکی از پیشگامان استفاده از فیبر کربن در محصولات خود است اما هیچ‌کدام از ساخته‌های این شرکت چنین استفاده گسترده‌ای از فیبر کربن نداشته‌اند که در استینگر GTR تاپ کار می‌بینیم.

درواقع، تمام سطوح بیرونی این خودرو از فیبر کربن ساخته شده که شامل ۳۴ قطعه مختلف برای جایگزینی همه پانل‌های بدنه می‌شود. این قطعات از چهار لایه فیبر کربن شامل لایه‌های خارجی و داخلی بعلاوه دو لایه ساختاری تشکیل شده و سپس برای ارائه نمایی منحصربه‌فرد، با رنگ شکلاتی رنگ‌آمیزی شده‌اند. این رنگ قهوه‌ای روی اکثر پانل‌های بدنه کار شده است اما برخی قطعات آئرودینامیکی به رنگ فیبر کربن لخت هستند تا تضاد جذابی ایجاد شود.

تبدیل ۹۱۱ توربو S به این نمونه فیبر کربنی در نسخه پایه ۱۰۰ هزار یورو هزینه دارد درحالی‌که فیبر کربنی رنگی مثل این، ۲۵ هزار یوروی دیگر هم به آن اضافه می‌کند. یکی دیگر از آپشن‌های سفارشی برای این خودرو هم سیستم اگزوز جدید است که می‌تواند تا ۱۴ هزار یورو هزینه داشته باشد. علاوه بر این، تاپ کار رینگ‌های جدیدی را هم برای ۹۱۱ تدارک دیده که از نوع تک پیچ با اندازه ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب هستند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پوشیده شده‌اند که در جلو ۲۶۵ و در عقب ۳۳۵ هستند. تاپ کار هنوز قیمت این رینگ‌ها را اعلام نکرده اما مطمئناً هرگز ارزان نخواهند بود.

در داخل استینگر GTR هم شاهد تودوزی جدید مشکی و قهوه‌ای در صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبورد به همراه تزئینات فیبر کربنی فراوان هستیم که هزینه این تغییرات ۳۵ هزار یورو اعلام شده است. تمام هزینه‌هایی که تا اینجا برشمردیم، جدای از قیمت خود ۹۱۱ توربو S هستند که این یعنی قیمت استینگر GTR تاپ کار بیش از دو برابر یک ۹۱۱ توربو S نو خواهد بود که قیمت آن در ایالات‌متحده از ۲۰۳ هزار دلار آغاز می‌شود.

تاپ کار اما در بخش فنی و قوای محرکه توربو S هیچ تغییری ایجاد نکرده که این یعنی استینگر GTR از همان پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که تمام پانل‌های بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده‌اند، وزن آن کاهش خواهد یافت که این می‌تواند موجب بهبود عملکرد خودرو شود هرچند که نمی‌دانیم این بهبود چقدر است. البته ۹۱۱ توربو S استاندارد ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌خودی‌خود خودروی فوق‌العاده سریعی است.


تیونینگ فیبر کربنی تاپ کار برای پورشه ۹۱۱ توربو S معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۵۰

ارسال: دوشنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲:۴۴

به روز شده: دوشنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸:۵۱

کلید واژه‌‌ها: پورشه

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۳۳۴۰

زبان: پارسی

(۱ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.