تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
کدام خودروساز چینی زودتر وارد بازار آمریکا خواهد شد؟
شنبه، ۲۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
بررسی کوتاه نیسان ماکسیما ۲۰۲۰؛ جذاب، سریع و کم فروش
سهشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان چقدر است؟
چهارشنبه، ۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
نسل نو ب ام و سری پنج ... ادامه محبوبیتی پایان ناپذیر
شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
گردن کلفتها
با برترین شاسی بلندهای آمریکایی آشنا شوید
پنجشنبه، ۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
نگاهی به پالیسید، شاسی بلند متفاوت هیوندای
خودرویی که در بالا میبینید، هیوندای پالیسید، شاسیبلند خانوادگی متفاوت این برند کرهای است که میخواهد با خودروهایی چون فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت رقابت کند. مانند محصولات جدید هیوندا، پالیسید هم از طراحی عجیب و متفاوت و فناوری بسیار چشمگیر در کنار قیمتی مناسب برخوردار است که نمیتوان آنرا نادیده گرفت.
یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸:۰۴ |
طراحی ظاهری استایل پالیسید، تا حد زیادی، بحثبرانگیزترین جنبه این خودرو است. در حالی که برخی از مردم، ظاهر آنرا دوست دارند، برخی دیگر آنرا اصلا نمیپسندند. در جلو، چراغها بهصورت دوتکه درنظر گرفته شده است که قسمت بالای آن به صورت افقی و تکه پایینی آن به صورت قطورتر و عمودی است که چراغ روز آن از قسمت بالایی تا پایینی، امتداد مییابد. جلوپنجره بزرگ با نوار کرومی اطراف آن که از بالا به پایین، ضخیمتر میشود نمای متفاوتی به آن میدهد که سعی شده با خطوط روی کاپوت هماهنگی بیشتری ایجاد شود. همچنین دریچههای هوای کاربردی برروی سپرها وجود دارد که هوا را برای خنک کردن ترمزها به سمت آنها منحرف میکند. این استایل غیرعادی در بخش عقب نیز ادامه مییابد. چراغهای این بخش، بهصورت عمودی طراحی شدهاند تا به حد زیادی با چراغهای جلو هماهنگ شود. میتوان گفت، این چراغها برای ما یادآور چراغهای عقب خودروی تیوولی است. اسپویلر و بخش نقرهای این قسمت، هم نتوانسته از طراحی متفاوت و البته عجیب آن کم کند. اما وقتی درب صندوق را باز میکنید، فضای بزرگ ۵۰۹ لیتری، خودنمایی میکند که که از بسیاری از رقبا بزرگتر و جادارتر است. برای کاربرد بیشتر،سرعت و ارتفاع باز شدن درب صندوق، قابل تنظیم است و فضای بار اضافی در زیر کف بار هم وجود دارد. در بخش کناری، خطوط جانبی و برآمدگیهای بالای چرخها با رینگهای زیبا، حالت عضلانی به آن داده است و پالیسید را از آنچه که میباشد بزرگتر نشان میدهد. نمای داخلی از دیدگاه داخلی و کیفیت، پالیسید حرفهای زیادی برای گفتن دارد. طراحان، تلاش زیادی کردهاند تا نهتنها برای سرنشینان بلکه برای وسایل آنها نیز فضای مناسبی ایجاد کنند. اهرم دنده فیزیکی، حذف شده است و جای خود را به دکمههای کوچکتر و مرتبتر داده است تا فضای کافی برای یک محفظه وسایل بزرگ با جالیوانی و یک شارژ بیسیم ایجاد شود. در پشت آن هم یک محفظه وسایل دیگری با خروجیهای شارژ بیشتر وجود دارد و اگر باز، اینهم کافی نبود در زیر کنسول،محفظه دیگری وجود دارد. وقتی صحبت از طراحی داخلی میشود طراحان هیوندای، بهخوبی از پس آن برآمدهاند. چرم و مواد نرم زیادی وجود دارد که با تزئینات چوبی، ترکیب زیبایی را بهوجود آوردهاند. قسمتهای مختلف کابین از ظاهر خوب و استحکام مناسبی برخوردار است چیزی، فراتر از خوروهایی چون فورد اکسپلورر. در مورد ردیف دوم، همان مواد فوقالعادهای که در جلو استفاده شد به عقب هم منتقل شده است. به لطف صندلیهایی که به جلو و عقب حرکت میکنند و زاویه آنها تنظیم میشود، فضای زیادی وجود دارد. برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب، کنترلهای مستقل سیستم تهویه مطبوع، خروجیهای یواسبی و یک خروجی شارژ ۱۲ ولت درنظر گرفته شده است. اما جالبترین بخش این قسمت، چیزی است که تحت عنوان هشدار صندلی عقب، شناخته میشود. در اصل، این ویژگی، یک بحث ایمنی است که وقتی، ماشین را قفل میکنید و شروع بهدور شدن میکنید بوقی را خواهید شنید که به شما یادآوری میکند که وسیلهای مانند لپتاپ را برروی صندلی عقب قراموش کردهاید. امکانات برای توضیح بهتر امکانات پالیسید، میخواهم این بخش را به دو قسمت تقسیم کنم. بخشی از این ویژگیها که در بسیاری از شاسیبلندهای دیگر هم وجود دارد و قسمتی دیگر که در پالیسید قرار داده شده است و بهندرت در شاسیبلندهای دیگر مشاهده میشود. در بخش اول، امکاناتی مانند صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری داخلی، اندروید اتو، اپلکارپلی، سانروف دوگانه، صندلیهای حافظهدار با گرمکن و سردکن،کروز کنترل تطبیقی، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۲ بلندگو و نمایشگر هدآپ دیسپلی و غیره وجود دارد. حال به بخش دوم، که این خودرو را متمایز میکند میپردازیم. ویژگی Driver Talk یا صحبت راننده، یکی از آنهاست. راننده هرزمان که بخواهد میکروفن بالای صندلیهای جلو را روشن میکند و صدا را به عقب منتقل می کند تا وقتی سر و صدای داخل کابین زیاد است، امکان مکالمه، راحتتر باشد. یک امکان دیگر، Quiet Ride میباشد که با فعال کردن آن، تمام بلندگوها بهغیر از بلندگوهای جلو، غیرفعال میشود. دوربینهای نقطه کور نیز در دو طرف خودرو وجود دارد که در هنگام استفاده از راهنما، فعال میشوند و تغییر خطوط را بسیار آسانتر و ایمنتر میکنند. برخی از خودروها مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد از روبهرو هستند، پالیسید علاوهبر آن مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد با نقاط کور میباشد، به این معنی که اگر زمانی مانعی در نقطه کور باشد، خودرو از تغییر مسیر، جلوگیری خواهد کرد. یک ویژگی دیگر پالیسید، Lead Vehicle Departure است. سیستمی که اساسا خودروی روبهروی شما را در مواردی مانند توقف پشت چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل میکند و هنگام شروع حرکت را به شما اطلاع میدهد که تا حد زیادی از بوقهای آگاهیبخش و البته آزاردهنده خودروهای پشتسری بکاهد. مشخصات فنی درحالی که بسیاری از خودروسازان، موتورهای بزرگ را بهنفع موتورهای کوچکتر و توربوشارژ کنار گذاشتهاند هیوندای تصمیم گرفته است که در مورد این خودرو مسیر متفاوتی را انتخاب کند. پالیسید از یک موتور V۶ با حجم ۳.۸ لیتر تنفس طبیعی، بهره میبرد. این موتور، توان تولید ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتنمتر گشتاور را دارد.معنای این اعداد و ارقام این است که، پالیسید خیلی اسپورت نمیباشد و باوجود ۷ حالت رانندگی از جمله حالت اسپورت، با یک شاسی بلند خانوادگی، طرف هستیم که راحتی بیشتر، مورد نظر طراحان، بوده است. سیستم تعلیق، نرم و عایق صدا بهگونهای است که تا حد زیادی از ورود صدای جاده و باد، بهتر از حد انتظار، جلوگیری میکند. نتیجهگیری هیوندای پالیسید با قیمت تقریبی ۱۹۴۰۰۰ درهم چیزهای زیادی برای عرضه دارد. این خودرو دارای فناوریهایی است که بسیاری از شاسیبلندهای دیگر، نمیتوانند ادعا کنند که آنرا ارائه میکنند بهگونهای که اگر نشان آنرا بپوشانیم، از محصولات ساخته شده توسط برندهای معتبر گرانقیمتتر قابل شناسایی نیست. اما قسمت مهم این است که، چهتعداد از مشتریان، حاضرند برای یک محصول ساخت هیوندای، این مقدار بپردازند.
کد محتوا: ۲۲۴۰۰
ارسال: یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸:۰۴
به روز شده: یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸:۳۶
کلید واژهها: هیوندایی، پالیسید،شاسی بلند
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۶۸۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.