تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
۱۰ خودرویی که یک دهه گذشته صنعت خودروسازی را بازتعریف کرده اند
شنبه، ۱۴ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
بررسی کوتاه نیسان ماکسیما ۲۰۲۰؛ جذاب، سریع و کم فروش
سهشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
هفت خودروی کپی برداری شده از خودروهای موفق دنیا که در ایران وجود دارد
سهشنبه، ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
هوندا سیویک Si معرفی شد؛ یک سدان اقتصادی اسپرت با تمرکز بر هندلینگ
هوندا از سیویک Si مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرد.
شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳:۴۵ |
این نسخه که نماد یک خودروی اسپرت اقتصادی است، از نظر هوندا بهترین هندلینگ و بیشترین تجهیزات را در کلاس خود ارائه میکند. در زیر کاپوت این نسخه یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دستی به سمت چرخها هدایت میشود. هر چند خروجی نسل جدید سیویک Si در مقایسه با نسل پیشین ۵ اسب بخار کمتر است، ولی هوندا میگوید انتقال قدرت در آن بهبود یافته و این نسل در عمل بهتر خواهد بود. نکته حائز اهمیت اینکه بیشینه گشتاور این نسل از ۳۰۰ دور پایینتر در دسترس راننده قرار میگیرد. علاوهبر این، موتور سیویک Si در دورهای بالاتر – بین ۶۰۰۰ و ۶۵۰۰ دور – میزان بیشتری از قدرت خود را حفظ میکند. با سبکتر شدن ۲۶ درصدی وزن فلایویل، واکنشهای موتور هم سریعتر شده و به لطف سیستم اگزوز جدید صدای تولیدی سیویک Si ۲۰۲۲ گیراتر و اسپرتتر است. این سیستم از نظر انتقال گازهای خروجی ۲۷ درصد عملکرد بهتری دارد. هوندا برای تزریق هیجان بیشتر به سرنشینان داخل کابین به پخش صدای مصنوعی از طریق اسپیکرها نیز متوسل شده است. گیربکس شش سرعته دستی به کار رفته در سیویک Si ۲۰۲۲ نیز جدید است. فواصل دندهها در این گیربکس به اندازه ۱۰ درصد کوتاهتر از گیربکس قبلی بوده و حالا به سیستم تطبیق دور موتور که از سیویک تایپ R به امانت گرفته شده، مجهز است. این گیربکس هنگام فعال بودن حالت اسپرت در عرض تنها ۴۳۰ میلیثانیه به فشرده شدن ناگهانی پدال گاز واکنش نشان میدهد. شاید بدانید بدنه نسل جدید هوندا سیویک به اندازه ۸ درصد مقاومت پیچشی بیشتری دارد و مقاومت آن در برابر خم شدن ۱۳ درصد بهتر از نسل پیشین است. این امر با در نظر گرفتن افزایش ۱۲.۷ میلیمتری عرض خودرو و رشد ۳۵.۵ میلیمتری فاصله محوری دوچندان اهمیت پیدا میکند. هوندا برای دستیابی به یک عملکرد اسپرتتر، در سیستم تعلیق نیز بازنگری کرده و کمکفنرهای محور جلو را به اندازه ۸ درصد و کمکفنرهای محور عقب را به اندازه ۵۴ درصد سفتتر از سیویک استاندارد کرده است. هوندا تاکید دارد مجموعه سیستم تعلیق Si بطور اختصاصی برای این خودرو تنظیم شده و به واسطه همین ویژگی و استفاده از میلههای تعادلی ضخیمتر هندلینگ و ثبات بدنه آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. سیویک Si ۲۰۲۲ از دیسکهای ترمز بزرگتری بهره میبرد. دیسکهای این نسخه در جلو ۱۲.۳ اینچی و در عقب ۱۱.۱ اینچی بوده و در مقایسه با سیویک استاندارد به ترتیب ۱.۲ و ۰.۹ اینچ قطر بیشتری دارند. این خودرو در حالت استاندارد با تایرهای چهار فصل ۲۳۵/۴۰R۱۸ به دست مشتری میرسد، ولی در صورت نیاز امکان سفارش تایرهای تابستانی نیز به عنوان یک آپشن وجود دارد. از نظر نمای ظاهری، سیویک Si تفاوتهایی با مدل استاندارد دارد. برای مثال سپر جلو تهاجمیتر طراحی شده و در سپر عقب برای جاسازی دو خروجی اگزوز بازنگریهایی صورت گرفته است. این نسخه به اسپویلر جلو و عقب نیز مجهز شده تا پایداری آن در سرعتهای بالا افزایش یابد؛ ضمن اینکه آینههای آن قابی به رنگ مشکی براق دارند. چراغهای جلو و عقب LED و رینگهای ۱۸ اینچی ۱۰ پره با رنگ مشکی مات از دیگر خصوصیات این نسخه از سیویک هستند، ضمن اینکه رنگ نارنجی موجود در تصاویر فقط برای نسخه Si استفاده میشود. در داخل کابین صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه و حمایت بهتر از شانه و ران، پدالهای اسپرت، دوخت قرمز، اهرم تعویض دنده، نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان و نمایشگر ۹ اینچی سیستم اینفوتینمنت از موارد قابل ذکر هستند. این نمایشگر از اپل کارپلی و اندروید اتو بصورت بیسیم پشتیبانی میکند. سیویک Si از سیستم صوتی ساخت Bose با ۱۲ اسپیکر نیز سود میبرد. گفتنی است هوندا در نظر دارد سیویک Si ۲۰۲۲ را تا پایان امسال راهی نمایندگیهای فروش کند. در رابطه با قیمت متاسفانه فعلا حرفی به میان نیامده، ولی جهت اطلاع مدل پایه این خودروی پرطرفدار ژاپنی حدود ۲۲ هزار دلار ارزش دارد.
کد محتوا: ۲۲۳۸۸
ارسال: شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳:۴۵
به روز شده: شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶:۲۱
کلید واژهها: هوندا، هوندا سیویک Si
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۶۲۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.