آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

رقیب اصلی پژو ۲۰۶ در بازار

کوییک R بخریم یا نه؟

  پس از سال ها یکه تازی پژو ۲۰۶ به عنوان یک هاچبک جوان پسند و جذاب در بازار ایران، سایپا که مدت مدیدی در حال تلاش برای رقیب تراشی برای این فرانسوی خوش ساخت بود بالاخره توانست کوییک را که به نوعی نمونه هاچ بک ساینا به حساب می‌آید، به بازار عرضه کند. ‌سایپا با عرضه کوییک به طور مستقیم بازار خریداران پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را هدف قرار داد. با این مقدمه کوتاه به نقد و بررسی یک دستگاه سایپا کوییک R و بیان نکات مختلف آن می‌پردازیم.  

دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۶ |

طراحی ظاهری کوییک R
در طراحی دماغه خودرو کاسه چراغ‌ها مشکی شده و مجموعه سپر و جلوپنجره متفاوت و عضلانی‌تر نسبت به ساینا طراحی شده ‌اند و پویایی بیشتری در ترکیب آن ها به چشم می‌آید. مدل مورد بررسی، کوییک R است که سقف مشکی رنگ این مدل از نکات جالب توجه و مثبت آن تلقی می‌شود. شاید بهتر ‌بود سایپا حداقل برای این نسخه در نمای ظاهری، دی لایت ‌ها را نیز مانند نمونه‌های اتوماتیک اولیه نصب می‌کرد، اما باز هم شاهد قطعه‌ های پلاستیکی نقره ای رنگ به جای چراغ روشنایی در روز هستیم که برای این خودرو یک ضعف به حساب می ‌آید.

در نمای جانبی خودرو شاهد نصب یک برچسب نسبتا باکیفیت که عبارت cross بر روی آن نوشته شده، در قسمت پایین درها هستیم که این برچسب در کنار فلاپ های مشکی رنگ دور گلگیرها و نیز روف راک‌ های روی سقف، مانند ساندرو استپ وی و اچ ۳۰ کراس، کاملا یادآور رده خودرو یعنی هاچبک-کراس هستند. آینه‌ های کناری بیش از حد بیرون هستند و به اصطلاح خرگوشی طراحی شده اند و دستگیره‌ های کناری نیز هرچند ایزی اوپن شده ‌اند و نسبت به ساینا و تیبا ۲ بسیار بهتر و شکیل‌تر هستند، اما بهتر بود برای نسخه R همرنگ بدنه می‌شدند و کیفیت بهتری برای آن‌ها در نظر گرفته می ‌شد.

به نمای عقب خودرو می‌رسیم.

در این نما بیش از هر چیز طراحی فیزیکی چراغ‌ های خودرو خودنمایی می‌کنند که بی‌شباهت به برخی محصولات ب ‌ام ‌و نیز نیستند؛ اما چیدمان داخلی آنها (استفاده از نئون، لامپ معمولی و ال ای دی) کمی سردرگم جلوه می کند. همچنین سپر عقب با دو مه شکن و یک قسمت پلاستیکی مشکی رنگ، نسبتا زیبا و هماهنگ با سایر بخش‌های خودرو طراحی شده و نمره قبولی را دریافت می‌کند. در کل می ‌توان گفت طراحی ظاهری کوییک شاید به پختگی و همگونی پژو ۲۰۶ نباشد، اما بی شک طرح آن به اندازه ۲۰۶ تکراری و کسل کننده نشده و به نوعی در نگاه مخاطب متفاوت تر جلوه می‌ کند.

طراحی کابین کوییک R
به سراغ طراحی داشبورد و نمای کلی کابین می ‌آییم. علی رغم نمای ظاهری، طراحی داخلی مشابه ساینا بوده و نسبت به داشبورد پژو ۲۰۶ نمره پایین تری دریافت می‌کند. لازم به ذکر است که در برخی از تیپ های کوییک‌ R شاهد استفاده از غربیلک فرمان دی کات و دکمه ‌دار و مانیتور در مرکز داشبورد هستیم که نسبت به نسخه موجود در تست، زیباتر و به روز‌تر جلوه می ‌کند.

در موقعیت راننده که قرار می‌گیریم دید جانبی و به خصوص دید عقب کافی نداریم، اما با گذشت زمان و با توجه به ابعاد کوچک خودرو، به این موارد عادت خواهید کرد. از نکات مثبت این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ نیز می‌توانیم به فضای پا و سر بیشتر برای سرنشینان ردیف عقب اشاره کنیم.

تجهیزات ایمنی و رفاهی کوییک R
از امکانات این خودرو می ‌توان به دو عدد ایربگ، تهویه دیجیتالی، سنسور دنده عقب، شیشه ‌های کناری برقی، رینگ آلومینیومی، آینه ‌های جانبی برقی، دماسنج، بلوتوث، تنظیم الکتریکی ارتفاع چراغ جلو، صندلی های تاشو عقب و… اشاره کرد که به عنوان یک هاچبک کراس اقتصادی اگرچه گسترده و چشمگیر نیست اما نسبتا راضی کننده است.

تجربه رانندگی با کوییک R
کوییک تنها تا زمانی که صدای پیشرانه اش را نشنیده باشید، کاملاً متفاوت از پراید است! با استارت زدن خودرو، شنیدن صدای پیشرانه، ورود نسبی صدا به کابین و در نهایت، لمسِ حس و حال رانندگی، بی تردید اندکی نوستالژی پراید برایتان تداعی می‌ شود. ابعاد کوچک خودرو برای فضاهای شهری و پارک کردن بسیار مناسب است. نکته جالب آنکه مشکل سخت جا رفتن دنده ها که در پراید، تیبا و ساینا گریبان گیر مشتریان بود، در کوییک نیز به قوت خود باقی است و آنچنان که باید و شاید، برطرف نشده است.

کوییک از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ با نام M۱۵ استفاده می‌کند که اساسا نسخه بهبود یافته همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانه ۸ سوپاپ قادر به تولید ۸۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن ‌متر گشتاور است. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. عملکرد خودرو در آغاز حرکت کمی کند به نظر می‌رسد، اما در کل، نسبت به رقیب مستقیمش، پژو ۲۰۶ تیپ دو، تقریبا برابر بوده و حتی در شتابگیری ثانویه کمی بهتر است. مصرف سوخت نیز مناسب و مقرون به صرفه است. در کل، می‌توان به کیفیت سواری و رانندگی کوییک نمره متوسطی داد که البته با توجه به اقتصادی بودن خودرو و مقایسه قیمتی آن با خودرویی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (حدود ۶۰ میلیون تومان کمتر از ۲۰۶ تیپ ۲)، این عملکرد متوسط می‌تواند راضی کننده باشد.

سخن پایانی
کوییک و خصوصا نسخه‌ های R و S این خودرو را می‌ توان در بین محصولات سایپا و همچنین رقبایی چون پژو ۲۰۶ تیپ دو، به لحاظ ظاهری متفاوت و حتی جذاب دانست. مشتریان کوییک جوانان و یا خانواده های جوانی هستند که از پرداخت حدودا ۲۵۰ میلیونی برای ۲۰۶ تیپ دو درمانده و از طرفی علاقه ای به خرید خودروهای سالخورده ای چون پژو ۴۰۵ و یا سمند کارکرده نیز ندارند. بنابراین در این رده قیمتی تنها خودروهای هاچبک و جوان پسند، کوییک و تیبا ۲ پلاس به صورت صفرکیلومتر وجود دارند که قطعا خرید کوییک با اضافه پرداختی حدودا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به برادر تنی خود یعنی تیبا ۲ پلاس، ارجحیت دارد.


رقیب اصلی پژو ۲۰۶ در بازار
کوییک R بخریم یا نه؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۳۳۶

ارسال: دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷:۰۶

به روز شده: دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵:۰۸

کلید واژه‌‌ها: کوییک R، پژو ۲۰۶

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۱۴۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.