مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت سوم)
دوشنبه، ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
شنبه، ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
بررسی کوتاه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰؛ هاچبک داغ فرانسوی + فیلم
یکشنبه، ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
پورشه ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ با تیراژ ۳۰ دستگاه معرفی شد
پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد همکاری خود با شرکت Manthey Racing از یک مدل مخصوص پیست رونمایی کرد. این خودرو ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ نام دارد و با همکاری دو شرکت توسعه یافته است. از این خودروی مسابقهای که ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد، تنها ۳۰ دستگاه و با قیمت ۵۲۵ هزار یورو تولید میشود.
شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴:۵۸ |
در طرح بدنه ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ از مدل Manthey ۹۱۱ GT۳ R الگوبرداری شده و شاهد ترکیب رنگ سبز و زرد با رنگ عمدتا خاکستری هستیم. به غیر از طرح بدنه، این نسخه از نظر طراحی دماغه نیز با نسخه اصلی GT۲ RS Clubsport متفاوت بوده و زوایای ورودیهای هوا تیزتر هستند. همچنین چراغهای اصلی آن بسیار جذابتر شده و کاپوت فیبرکربنی آن از لحاظ داکت و شکافهای موجود تفاوتهایی با نمونه موجود روی مدل اصلی دارد. در خلق ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ مهندسان پورشه نیمنگاهی هم به ۹۳۵ Clubsport که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده، داشتهاند پورشه میگوید سیستم خنککاری جدید ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ به مهندسین اجازه داده رادیاتورهای حاضر در داخل گلگیرها را حذف کنند، این امر هم به نوبه خود سبب شده هدایت جریان هوا به سمت دیسکهای جلو بهتر شود. محورهای عریضتر و باله بزرگ و منحصر بفرد عقب، دیفیوزر، شکافها و حجمپردازیهای صورت گرفته در نمای عقب از دیگر ویژگیهای قابل ذکر ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ به شمار میروند. این حجمپردازیها برای بهبود وضعیت ایرودینامیک و مدیریت جریان هوای عبوری صورت گرفته است. مکمل جذابیتهای این خودرو در عقب دو خروجی اگزوز گرد هستند که در قسمت میانی جا خوش کردهاند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ قدرتی برابر با ۷۰۰ اسب بخار دارد. این میزان قدرت از یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت استخراج شده و تمامی آن از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK به سمت چرخهای عقب منتقل میشود. آنطور که ماتیاس شولز (Matthias Scholz) مدیر دپارتمان GT Racing Cars پورشه گفته ۹۱۱ GT۲ RS Clubsport ۲۵ حاصل ترکیب تجارب Manthey و بخش موتوراسپرت پورشه بوده و یک گزینه ایدهال برای پیست و رانندگان علاقهمند به اتومبیلرانی است. آقای شولز این خودرو را مثالی عالی از مهارت مهندسی میداند. ناگفته نماند روند تحویل این خودروی هیجانانگیز از ژانویه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، ضمن اینکه از ۳۰ دستگاه مدل تولیدی، ۶ دستگاه مخصوص بازار آمریکا خواهد بود.
کد محتوا: ۲۲۳۲۷
ارسال: شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴:۵۸
به روز شده: شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳:۲۲
کلید واژهها: پورشه
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۷۵۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.