قیمت خودروهای وارداتی در هفته اخیر افزایش داشته است

  پس از نوساناتی که ارز در چند هفته اخیر تجربه کرده است، بازار خودروهای وارداتی نیز دستخوش تغییراتی در قیمت‌‌ها شده است.  

سه‌‌شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳:۳۸ |


قیمت خودروهای وارداتی با نوساناتی که ارز در هفته‌های اخیر تجربه کرده است، افزایش داشته‌اند. این امر سبب شده است تا مشتریان بیشتر به دنبال خودروهای قدیمی‌تر و مدل پایین‌تر و البته ارزان‌تر باشند. طبق مشاهداتی که صورت گرفته ، بازه ۱.۵ میلیارد تا ۲ میلیارد تومان محبوب‌ترین بازه قیمتی در بین خودروهای وارداتی از نظر مشتریان بوده است. افزایش تدریجی قیمت ارز در هفته‌های گذشته موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است. این افزایش قیمت خود باعث رکود عمیق‌تر بازار نسبت به قبل هم شده است. اتفاقی که در حال حاضر در بازار در حال رخ دادن است این است که مشتریان با این قیمت‌ها خیلی مایل به خرید خودرو نیستند و از طرفی فروشندگان هم از ترس اینکه قیمت ارز بیش از چیزی که هست بشود، مایل به فروش خودروهایشان نیستند. این اتفاق باعث این رکود عمیق بازار خودروهای وارداتی شده است.

دلار از هفته دوم خرداد ماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سمت ۲۴ هزار تومانی شدن هم خیز برداشت. اما دوباره در بین راه کاهش پیدا کرد و در کانال ۲۳ هزار تومان نوسان کرد و در نهایت در هفته گذشته به کانال ۲۴ هزار تومان وارد شد و بعد از کمی نوسان، به تازگی وارد کانال ۲۵ هزار تومان هم شده است. امروز یعنی ۱۲ مرداد ماه قیمت دلار حدود ۲۵ هزار و ۵۲۰ تومان است.

کوروش طواحن یکی از نمایشگاه داران در شمال تهران به ایرنا گفته است: «همواره قیمت خودروهای خارجی بر اساس قیمت خودروهای داخلی تعیین می‌شود که خود ارتباط مستقیمی با نرخ ارز و دلار را دارد».  قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به دو سه هفته گذشته حدود ۱۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک در همین مدت رشد ۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

این فعال بازار خودرو با اشاره به اثرگذاری زنجیروار تحولات در بازارهای موازی طلا، سکه، ارز، خودرو، مسکن و بورس به یکدیگر، بیان کرد که علاوه بر این‌ها، ممنوعیت واردات سبب شده تا اتومبیل خارجی بیشتر تحت تاثیر تحولات بازار باشد.

وی همچنین اضافه کرده که با وارد شدن نرخ دلار به کانال ۲۵ هزار تومان، شاهد افزایش بین ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها نسبت به سه هفته قبل در بازار هستیم. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، اکنون بیشترین تقاضا برای خرید خودروی خارجی در محدوده قیمتی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان است که حتی شامل خودروهای قدیمی تر و مدل پایین‌تر نیز می‌شود.

به عبارت دیگر، با اینکه آخرین مدل‌های خودروهای خارجی عمدتا ۲۰۱۷ بودند و در برخی موارد خیلی کم ۲۰۱۸، بازار دوباره به خودوهای قدیمی‌تر و دست دوم روی خوش نشان داده است و مصرف کنندگان به سراغ آن‌ها می‌روند. البته که احتمالا به الاجبار این اتفاق افتاده است.

امروز در سایت‌های خرید و فروش خودرو در ایران قیمت هر دستگاه سانتافه مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر حدود ۲ میلیارد تومان شده است این در حالی است که ۳ هفته پیش، قیمت این خودرو حدود ۱.۹ میلیارد تومان بوده است. قیمت هر دستگاه فولکس واگن تیگوان سفید از ۲.۳ میلیارد تومان به ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت امروز یعنی ۱۲ مرداد ماه، بی ام و ایکس ۴ مدل ۲۰۱۷ حدود ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان،  رنو تالیسمان صفر کیلومتر ۲۰۱۸ نزدیک به ۱.۶ میلیارد تومان، رنو کولئوس صفر مدل ۲۰۱۸ حدود ۲.۱ میلیارد تومان و لکسوس RX مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر ۶.۵ میلیارد تومان قیمت گذاری می‌شوند.


قیمت خودروهای وارداتی در هفته اخیر افزایش داشته است
خبر

کد محتوا: ۲۲۳۲۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳:۳۸

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷:۵۸

کلید واژه‌‌ها: خودرو وارداتی، قیمت خودرو وارداتی، افزایش قیمت خودور وارداتی

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۶۴۷

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.