قدرتمندترین نسخه وانت شلبی با کاربرد آفرود معرفی شد

  شلبی آمریکن از قدرتمندترین نسخه وانت مبتنی بر پیک‌آپ فورد F-۱۵۰ مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرد که پیشرانه‌ای سوپرشارژ با قدرت ۷۷۵ اسب بخار دارد و با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.  

یک‌‌شنبه، ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴:۴۳ |


در بخش وانت‌های آف‌رود دارای عملکرد فوق‌العاده، بازیکن جدیدی وجود دارد و نام آن در سراسر جهان بسیار آشنا است. متخصصان تیونینگ خودرو شرکت شلبی آمریکن (Shelby American) تصمیم گرفتند فورد F-۱۵۰ جدید مدل ۲۰۲۱ را تغییر قیافه بدهند؛ اما از نام سوپر اسنیک (Super Snake) برای این مدل استفاده نکردند. این مدل شلبی F-۱۵۰ نامیده می‌شود و وظیفه‌ی آن بهبود عملکرد وانت محبوب فورد در مسیرهای آف‌رود است.

شاید این نکته در عکس‌های این وانت اصلاح‌شده کاملاً مشهود باشد؛ اما باید بدانید که تیونینگ فورد F-۱۵۰ فراتر از لاستیک‌های بزرگ و نشان‌های پرکاربرد شلبی در داخل و خارج کابین است. این وانت پیک‌‌آپ روی سیستم تعلیق به‌روزرسانی شده، کیت افزایش ارتفاع BDS و کمک‌فنرهای آلومینیومی جلو و عقب Fox ۲.۵ سوار می‌شود. مسئولان شلبی می‌گویند این سیستم تعلیق از فناوری بای‌پس داخلی و کنترل سرعت دوگانه قابل تنظیم بهره می‌برد و همه چیز توسط سیستم اختصاصی مدیریت می‌شود که برای سفرهای لوکس، عملکرد عالی در مسیرهای خارج از جاده یا بهبود هندلینگ در مسیر تنظیم شده است. میله‌های کششی عقب بخشی از این به‌روزرسانی‌ها هستند و البته وانت روی رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی شلبی با لاستیک‌های همه‌جارو BFGoodrich KO۲ سوار می‌شود.

از نظر زیبایی‌شناسی، تمام مردم دنیا می‌دانند که شلبی عاشق نشان دادن نام خود است. جلوپنجره مخصوص شلبی با روکش سپر جلو و دریچه‌های گل‌گیر ترکیب مناسبی را به وجود می‌آورد. اگر حروف برجسته شلبی را در جلوپنجره گم کرده‌اید، می‌توانید آن را دو بار در کناره‌ها به‌صورت نوارهایی در پایین و روی در کفی بالای چراغ عقب پیدا کنید. سپر عقب و آینه‌های جانبی و دستگیره‌های درها هم‌رنگ با بدنه رنگ‌آمیزی شده‌‌اند. کاپوت با دریچه‌های هوای بزرگ به‌روزرسانی شده و خطوط راه‌راه LeMans روی آن به چشم می‌خورد. فضای داخل کابین نیز با روکش‌های چرمی دورنگ برای صندلی‌‌ها، تزئینات فیبر کربنی و تعداد زیادی نشان‌های Shelby تزئین شده است.

خریداران در زیر کاپوت، حق انتخاب بین دو گزینه دارند. نسخه‌ی سطح بالا دارای پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به سوپرشارژر Whipple است که قدرت آن را به ۷۷۵ اسب بخار می‌رساند. گزینه‌‌ی دوم، پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با قیمت کمتر است؛ گفته می‌شود که نسخه تنفس طبیعی این وانت از پیشرانه‌ای با قدرت ۳۹۵ اسب بخار بهره می‌برد؛ اما این احتمالا اشتباه است؛ زیرا پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر فورد F-۱۵۰ بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما صرف نظر از نبودن سوپرشارژر، وانت شلبی F-۱۵۰ از سیستم ورودی اسپرت مجهز به فیلتر جریان سریع و لوله ورودی فیبر کربنی، دریچه گاز و انژکتورهای به‌روزرسانی شده، مبدل حرارتی جدید و سیستم اگزوز بورلا بهره می‌برد.

وانت شلبی F-۱۵۰ جدید از آپشن‌ها و به‌روزرسانی‌های زیادی متناسب با یک مدل آف‌رود بهره می‌برد؛ اما همان‌طور که حدس می‌زنید، هزینه‌ی آن بسیار بالا است. شلبی F-۱۵۰ مدل ۲۰۲۱ به‌عنوان قدرتمندترین، اصلاح‌شده‌ترین و شایسته‌ترین نسخه این وانت در طول تاریخ خود ارائه می‌شود و تمام نسخه‌های تولیدی آن بر مبنای مدل ۴x۴ لاریات وانت فورد F-۱۵۰ هستند و قیمت آن برای نسخه مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی از ۱۰۷,۰۸۰ دلار شروع می‌شود. قیمت نسخه‌ی ۷۷۵ اسب بخاری سوپرشارژ بدون امکانات اضافه از ۱۱۴,۹۸۰ دلار شروع می‌شود. ۶۰۰ دستگاه وانت شلبی F-۱۵۰ برای مشتریان در ایالات متحده و کشورهای منتخب اروپایی تولید شده است.


قدرتمندترین نسخه وانت شلبی با کاربرد آفرود معرفی شد
یادداشت

کد محتوا: ۲۲۳۰۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴:۴۳

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹:۳۸

کلید واژه‌‌ها: فورد، شلبی آمریکن

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۱۰۱۴

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.