مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو
دوشنبه، ۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
سریعترین خودروهای شهری پورشه
شنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
۵ خودروی برتر پرمصرف در جهان
چهارشنبه، ۲۱ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
ب ام و X۶ Vantablack معرفی شد؛ سیاه ترین خودروی جهان + فیلم
پنجشنبه، ۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تجربه رانندگی با CS۹۵، شاسیبلند پرچمدار چانگان
در ایران ما شاسیبلندهای چانگان را با مدل کوچک CS۳۵ میشناسیم که توسط سایپا مونتاژ میشد. این شرکت اما در سبد محصولات خود شاسیبلندهای زیادی دارد که بزرگترین یا درواقع پرچمدار آنها مدل فول سایز و سه ردیفه CS۹۵ است. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، در طراحی شباهت زیادی به محصولات لندروور و خصوصاً مدل دیسکاوری داشت اما چانگان در سال ۲۰۱۸ نسخه فیسلیفت CS۹۵ را معرفی کرد که طبق زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفته و از شباهت آن با لندروور کاسته شده است.
چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲:۱۹ |
CS۹۵ فیسلیفت که با مدل ۲۰۱۹ به بازار آمد، بهروزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده است. این شاسیبلند پرچمدار به سپرهای جدید، چراغهای جدید، رینگهای جدید، داشبورد کاملاً جدید و البته جلوپنجره بزرگ، جسورانه و کرومی جدید چانگان مجهز شده است. علاوه بر این، برای این ماشین طرح بیرونی دورنگی شامل سقف مشکیرنگ و ستون C سفیدرنگ در نظر گرفته شده است. قیمت CS۹۵ مدل ۲۰۱۹ از ۱۶۵,۹۰۰ یوآن معادل ۲۳,۸۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۲۱۳,۹۰۰ یوآن معادل ۳۰,۷۰۰ دلار میرسد. در ادامه با بررسی و آزمایش دقیق این چینی بزرگ جثه همراه شما خواهیم بود. بررسی را با یکی از قابلتوجهترین ویژگیهای CS۹۵ یعنی سیستم کمکراننده پیشرفته آن آغاز میکنیم که از آزمایش ما کاملاً سربلند بیرون آمد. کراساوور فول سایز چانگان اولین خودروی چینی در این کلاس است که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده است. کروز کنترل تطبیقی با قابلیت رانندگی خودکار در یک خط، دستیار ترافیک سنگین، کاهش سرعت خودکار در پیچها، کاهش سرعت پیش از ورود به تونلها و… از ویژگیهای سیستم خودران CS۹۵ هستند. این سیستم پیشرفته در رانندگیهای بزرگراهی میتواند خودرو را تقریباً بهطور کامل کنترل و هدایت کند. سنسورهای شناسایی این کراساوور چینی نیز دقیق بوده و همیشه CS۹۵ را در بین خطوط حفظ میکنند. اما اگر دو دست راننده از روی غربیلک فرمان برداشته شود، خودرو بعد از نیم دقیقه بوق هشداری را به صدا درمیآورد و در صورت عدم واکنشی از سوی راننده، سیستم با روشن کردن فلاشر، سرعت را کاهش داده و خودرو را متوقف میکند. البته پس از توقف کامل خودرو، با فشار دادن دکمههای روی غربیلک فرمان میتوان کروز کنترل تطبیقی را مجدداً فعال و حرکت را آغاز کرد. درمجموع، سیستم کمکراننده چانگان CS۹۵ در بزرگراههای شهری و همینطور جادههای سرعتبالای برونشهری هیچ مشکلی ندارد. سیستم کنترل سروصدا، لرزش و ارتعاش CS۹۵ جدید نیز عملکرد عالی خود در نسخه قبلی را ادامه داده است. در آزمایش سروصدا و دسیبل، عملکرد کلی عایقهای صدا خوب است اما هنوز هم هنگام حرکت در جاده با سرعتهای بالا کمی سروصدای باد به داخل کابین نفوذ میکند که البته برای چنین کراساوور بزرگی با طولی نزدیک به ۵ متر قابلقبول است. CS۹۵ با ۴,۹۴۹ میلیمتر طول، ۱,۹۳۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۹۰ میلیمتر ارتفاع، در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس بزرگترین اندازه را دارد. فضای داخلی کلی این خودرو که فقط بهصورت هفتنفره عرضه میشود خوب است و هر سه ردیف صندلیها راحت هستند. در ردیف دوم امکان تنظیم پشتی صندلیها در چند زاویه مختلف وجود دارد درحالیکه صندلیهای ردیف سوم نیز نسبتاً جادار هستند. علاوه بر این، برای اطمینان از راحتی سرنشینان ردیف سوم، امکان سفارش دریچههای تهویه مجزا هم وجود دارد؛ بنابراین این صندلیها برخلاف بسیاری از کراساوورهای سه ردیفه، حداقل در ترددهای کوتاه ناراحت نیستند. پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CS۹۵ بهطور مشترک توسط مرکز اصلی چانگان و مرکز این شرکت در بریتانیا توسعه پیدا کرده است. این موتور موفق به کسب جایزه ۱۰ پیشرانه برتر چین شده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی CN۶ چین مطابقت دارد. این پیشرانه ۲ لیتری با تولید ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین پیشرانه در این کلاس محسوب میشود. به لطف این پیشرانه و همینطور گیربکس عملکرد بالای آیسین، CS۹۵ از شتاب خوبی برخوردار است بهگونهای که در نسخه دیفرانسیل جلو ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. اما برای این خودرو امکان سفارش سامانه چهارچرخ محرک فعالی هم وجود دارد که ساخت شرکت بورگوارنر است. این سیستم میتواند با توجه به شرایط جاده بهطور فعال گشتاور را بین محورهای جلو و عقب توزیع کند که این ویژگی تواناییهای حرکتی و قابلیتهای آفرود CS۹۵ را تا حد زیادی بهبود بخشیده است و به همین دلیل توانست در کل طول آزمایش ما از پس اکثر شرایط برآید. در این کراساوور فول سایز همچنین سه حالت انتقال قدرت شامل دیفرانسیل جلو، اتوماتیک و چهارچرخ محرک به همراه سه حالت رانندگی اقتصادی، برفی و اسپرت هم تعبیه شده است. سیستم تعلیق CS۹۵ که در جلو مکفرسون و در عقب چند اتصالی است، کیفیت سواری را بالا برده و با همراهی شاسی میتواند برخی از دستاندازهای مسیر را فیلتر کند. کنترل خودرو در پیچها هم خوب بوده و احساس راحت و متعادلی دارد. CS۹۵ به سیستم ارتباطی هوشمند و جدید چانگان بنام InCall مجهز شده که ویژگیهایی مثل ناوبری، سرگرمی، امنیت، کنترل خودرو از راه دور و بسیاری از خدمات آنلاین دیگر را شامل میشود. این سیستم هوشمند جدید از قابلیتهای انسانی فراوانی مثل تشخیص صدا و تبدیل گفتار به متن برخوردار است. به لطف این سیستم که میتواند بهطور دقیق قصد راننده را تشخیص دهد، با صحبت کردن میتوان قسمتهای مختلف خودرو را کنترل کرد. این کراساوور بزرگ چینی همچنین از سیستم دید ۳۶۰ درجه پانوراما هم برخوردار است که وضوح خوبی دارد. درمجموع، چانگان CS۹۵ کراساووری زیبا، مدرن، پیشرفته و ایمن است و برای شرکتی که تنها حدود پنج سال است به این کلاس وارد شده، محصول کاملاً قابلتوجهی محسوب میشود.
کد محتوا: ۲۲۳۰۴
ارسال: چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲:۱۹
به روز شده: چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳:۴۲
کلید واژهها: شاسی بلند، چانگان، CS۹۵، تجربه رانندگی با CS۹۵
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۶۸۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.