آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

تجربه رانندگی با CS۹۵، شاسی‌بلند پرچم‌دار چانگان

  در ایران ما شاسی‌بلندهای چانگان را با مدل کوچک CS۳۵ می‌شناسیم که توسط سایپا مونتاژ می‌شد. این شرکت اما در سبد محصولات خود شاسی‌بلندهای زیادی دارد که بزرگ‌ترین یا درواقع پرچم‌دار آن‌ها مدل فول سایز و سه ردیفه CS۹۵ است. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، در طراحی شباهت زیادی به محصولات لندروور و خصوصاً مدل دیسکاوری داشت اما چانگان در سال ۲۰۱۸ نسخه فیس‌لیفت CS۹۵ را معرفی کرد که طبق زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفته و از شباهت آن با لندروور کاسته شده است.  

چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲:۱۹ |

CS۹۵ فیس‌لیفت که با مدل ۲۰۱۹ به بازار آمد، به‌روزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده است. این شاسی‌بلند پرچم‌دار به سپرهای جدید، چراغ‌های جدید، رینگ‌های جدید، داشبورد کاملاً جدید و البته جلوپنجره بزرگ، جسورانه و کرومی جدید چانگان مجهز شده است. علاوه بر این، برای این ماشین طرح بیرونی دورنگی شامل سقف مشکی‌رنگ و ستون C سفیدرنگ در نظر گرفته شده است. قیمت CS۹۵ مدل ۲۰۱۹ از ۱۶۵,۹۰۰ یوآن معادل ۲۳,۸۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۲۱۳,۹۰۰ یوآن معادل ۳۰,۷۰۰ دلار می‌رسد. در ادامه با بررسی و آزمایش دقیق این چینی بزرگ جثه همراه شما خواهیم بود.

بررسی را با یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های CS۹۵ یعنی سیستم کمک‌راننده پیشرفته آن آغاز می‌کنیم که از آزمایش ما کاملاً سربلند بیرون آمد. کراس‌اوور فول سایز چانگان اولین خودروی چینی در این کلاس است که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده است. کروز کنترل تطبیقی با قابلیت رانندگی خودکار در یک خط، دستیار ترافیک سنگین، کاهش سرعت خودکار در پیچ‌ها، کاهش سرعت پیش از ورود به تونل‌ها و… از ویژگی‌های سیستم خودران CS۹۵ هستند. این سیستم پیشرفته در رانندگی‌های بزرگراهی می‌تواند خودرو را تقریباً به‌طور کامل کنترل و هدایت کند. سنسورهای شناسایی این کراس‌اوور چینی نیز دقیق بوده و همیشه CS۹۵ را در بین خطوط حفظ می‌کنند.

اما اگر دو دست راننده از روی غربیلک فرمان برداشته شود، خودرو بعد از نیم دقیقه بوق هشداری را به صدا درمی‌آورد و در صورت عدم واکنشی از سوی راننده، سیستم با روشن کردن فلاشر، سرعت را کاهش داده و خودرو را متوقف می‌کند. البته پس از توقف کامل خودرو، با فشار دادن دکمه‌های روی غربیلک فرمان می‌توان کروز کنترل تطبیقی را مجدداً فعال و حرکت را آغاز کرد. درمجموع، سیستم کمک‌راننده چانگان CS۹۵ در بزرگراه‌های شهری و همین‌طور جاده‌های سرعت‌بالای برون‌شهری هیچ مشکلی ندارد.

سیستم کنترل سروصدا، لرزش و ارتعاش CS۹۵ جدید نیز عملکرد عالی خود در نسخه قبلی را ادامه داده است. در آزمایش سروصدا و دسی‌بل، عملکرد کلی عایق‌های صدا خوب است اما هنوز هم هنگام حرکت در جاده با سرعت‌های بالا کمی سروصدای باد به داخل کابین نفوذ می‌کند که البته برای چنین کراس‌اوور بزرگی با طولی نزدیک به ۵ متر قابل‌قبول است.

CS۹۵ با ۴,۹۴۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۹۰ میلی‌متر ارتفاع، در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس بزرگ‌ترین اندازه را دارد. فضای داخلی کلی این خودرو که فقط به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شود خوب است و هر سه ردیف صندلی‌ها راحت هستند. در ردیف دوم امکان تنظیم پشتی صندلی‌ها در چند زاویه مختلف وجود دارد درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم نیز نسبتاً جادار هستند. علاوه بر این، برای اطمینان از راحتی سرنشینان ردیف سوم، امکان سفارش دریچه‌های تهویه مجزا هم وجود دارد؛ بنابراین این صندلی‌ها برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای سه ردیفه، حداقل در ترددهای کوتاه ناراحت نیستند.

پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CS۹۵ به‌طور مشترک توسط مرکز اصلی چانگان و مرکز این شرکت در بریتانیا توسعه پیدا کرده است. این موتور موفق به کسب جایزه ۱۰ پیشرانه برتر چین شده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی CN۶ چین مطابقت دارد. این پیشرانه ۲ لیتری با تولید ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین پیشرانه در این کلاس محسوب می‌شود. به لطف این پیشرانه و همین‌طور گیربکس عملکرد بالای آیسین، CS۹۵ از شتاب خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که در نسخه دیفرانسیل جلو ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما برای این خودرو امکان سفارش سامانه چهارچرخ محرک فعالی هم وجود دارد که ساخت شرکت بورگ‌وارنر است. این سیستم می‌تواند با توجه به شرایط جاده به‌طور فعال گشتاور را بین محورهای جلو و عقب توزیع کند که این ویژگی توانایی‌های حرکتی و قابلیت‌های آفرود CS۹۵ را تا حد زیادی بهبود بخشیده است و به همین دلیل توانست در کل طول آزمایش ما از پس اکثر شرایط برآید. در این کراس‌اوور فول سایز همچنین سه حالت انتقال قدرت شامل دیفرانسیل جلو، اتوماتیک و چهارچرخ محرک به همراه سه حالت رانندگی اقتصادی، برفی و اسپرت هم تعبیه شده است. سیستم تعلیق CS۹۵ که در جلو مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است، کیفیت سواری را بالا برده و با همراهی شاسی می‌تواند برخی از دست‌اندازهای مسیر را فیلتر کند. کنترل خودرو در پیچ‌ها هم خوب بوده و احساس راحت و متعادلی دارد.

CS۹۵ به سیستم ارتباطی هوشمند و جدید چانگان بنام InCall مجهز شده که ویژگی‌هایی مثل ناوبری، سرگرمی، امنیت، کنترل خودرو از راه دور و بسیاری از خدمات آنلاین دیگر را شامل می‌شود. این سیستم هوشمند جدید از قابلیت‌های انسانی فراوانی مثل تشخیص صدا و تبدیل گفتار به متن برخوردار است. به لطف این سیستم که می‌تواند به‌طور دقیق قصد راننده را تشخیص دهد، با صحبت کردن می‌توان قسمت‌های مختلف خودرو را کنترل کرد. این کراس‌اوور بزرگ چینی همچنین از سیستم دید ۳۶۰ درجه پانوراما هم برخوردار است که وضوح خوبی دارد. درمجموع، چانگان CS۹۵ کراس‌اووری زیبا، مدرن، پیشرفته و ایمن است و برای شرکتی که تنها حدود پنج سال است به این کلاس وارد شده، محصول کاملاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود.


تجربه رانندگی با CS۹۵، شاسی‌بلند پرچم‌دار چانگان
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۳۰۴

ارسال: چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲:۱۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳:۴۲

کلید واژه‌‌ها: شاسی بلند، چانگان، CS۹۵، تجربه رانندگی با CS۹۵

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۶۰۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.