آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

وقتی همه چیز تغییر کرد!

چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟

  اکثر ما خودروی خویش را یکی از با ارزش ‌ترین دارایی ‌های شخصی خود دانسته و در میان برندهای تجاری و محصولات متنوع خودروسازان گوناگون، به دنبال خرید خودروی مورد علاقه خود هستیم. در عین حال همه ما سدان ‌های آرام و مجبوبی مانند هوندا آکورد یا تویوتا کمری را شناخته و می ‌دانیم که از دو خودروی مزبور در اکثر کشورهای جهان برای رفت و آمدهای روزانه استفاده می‌شود. اما در طول چند سال گذشته، محبوبیت سدان ‌ها در حال از بین رفتن بوده و کم‌کم اسیووی های بزرگ و قوی جایگزین آنها می‌ شوند.  

شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۴۰ |

در کشوری همچون آمریکا که یکی از بزرگترین و مهم ‌ترین بازارهای جهان از نظر خودروسازان مطرح است؛ مشتریان بیش از هر کشور دیگری به دنبال خرید پیکاپ و اسیووی بوده و اقبال بیشتر با محصولات یاد شده خواهد بود. در واقع میلِ به پیکاپ و اسیووی بعد از پایان بحران اقتصادی شدت یافته و از طرفی فروش خودروهای سدان از سال ۲۰۱۴ با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

در حال حاضر پیکاپ ‌ها و اسیووی ها با کمک یکدیگر حدود ۷۰ درصد از سهم تمام بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. در سال ۲۰۱۲ از هر پنج خودروی فروخته شده، یک خودرو جزء خانواده سدان‌ها بود؛ اما امروز نسبت این میزان تغییر شگرفی داشته و به سختی از میان ۱۰ خودروی فروخته شده، می‌توان یک نمونه سدان یافت! از سوی دیگر، بازار فروش اسیووی ها در حال گسترش بوده و این خودروها در سال ۲۰۱۸ رقم ۲۹.۷۷ میلیون در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

همین مسئله باعث شده است که امروزه به دلیل افزایش تقاضا، قیمت انواع زیادی از اسیووی ها مشابه با سدان‌های رقیب باشد. این موضوع در کنار قابلیت بیراه نوری، فضای صندوق عقب بیشتر، ایمنی مناسب‌تر و عملکرد بهتر به افزایش استقبال از اسیووی ها کمک کرده است. در حقیقت ویژگی‌های مزبور به اسیووی ها کمک می‌کنند که به سادگی نظر افرادی که از خودروی خود برای رفت و آمد روزانه استفاده کرده و گاهی هم به سفر و گشت گذار می‌پردازند؛ جلب کرده و به انتخابی جذاب برای علاقمندان به بیراه نوری و سفر کردن تبدیل بشوند.
 
تغییر بزرگ در خودروسازی
تحولات بازار و تغییر ذائقه مشتریان، خودروسازان و به طور کلی صنعت خودروسازی جهان را موجاب به تغییر و تحول کرده و عامل تحرک خودروسازان به سمت اسیووی ها و کنار گذاشتن خودروهای سدان و… شده است. به عنوان مثال کمپانی جنرال موتورز در نوامبر سال ۲۰۱۸ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید شش مدل از خودروهای سدان این کمپانی متوقف شده و تمرکز آنها صرف تولید پیکاپ و اسیووی های جدیدتر خواهد شد.

این اقدام جنرال موتورز باعث شد که ۳ خط تولید این کمپانی از مدار تولید خارج شده و بسیاری از کارکنان این شرکت بیکار شوند. فورد هم به عنوان دومبین خودروساز بزرگ ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۷ و به دلیل کاهش میزان فروش محصولات خود، مجبور به تولید بیشترِ خودروهای اسیووی و کراس‌ اوورهای گوناگون شده و تقریبا تمرکز بر سایر مدل‌ها را کاهش داده است.

فورد در آن زمان برنامه ‌ریزی کرده بود که تا سال ۲۰۲۰، حدود ۹۰ درصد از تولیدات خود در آمریکای شمالی باید شامل اسیووی و پیکاپ‌های گوناگون و جدید باشند. بنابراین خودروسازانی همانند فورد و جنرال موتورز با نزدیک شدن به سلیقه مشتریان و از آنجا که فروش اسیووی ها سود بیشتری نسبت به سدان‌های متوسط و خودروهای برقی دارد؛ تغییراتی بزرگ و جسورانه را ایجاد کرده و درست به همین دلیل هم خودروسازان بزرگی مانند پورشه، مازراتی و ب ام و مسیر جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر را انتخاب کرده و در سال‌های اخیر اسیووی های متنوعی را به تولید رسانده‌اند.

فضا، سرعت و عملکرد بهتر
وقتی به SUV ها فکر می‌کنیم، واژگانی به نشانۀ قدرت، بزرگی و… به ذهن ما خطور خواهند کرد. تصور کنید که در جاده‌ای با استفاده از هاچبکی کوچک در حال رانندگی هستید. ناگهان بر اثر غفلت شما یک اسیووی بزرگ و حجیم در برابرتان قرار گرفته و با آن برخورد می‌کنید. فردی که راننده SUV است به احتمال زیاد خسارت کمتری دیده و در مقابل شما با مشکلات بزرگتری مواجه خواهید شد. این یعنی SUV ها به دلیل ارتفاع بیشتر و بدنه بزرگتر خود نسبت به سدان‌ها، کمتر آسیب دیده و راننده و سرنشین‌های اسیووی احساس امنیت بیشتری دارند. علاوه بر این، ارتفاع SUV ها به دید بهتر راننده کمک کرده و در شرایط رانندگی و ترافیک به اتخاذ تصمیمی درست توسط راننده در موقعیت‌های مختلف کمک خواهند کرد.

همچنین در برخی از اسیووی ها در کنار ویژگی های متنوع امنیتی و سیستم‌های کمک راننده مدرن، صندلی‌های عقب به کمربندهایی با قابلیت متورم شدن در هنگام تصادف مجهز شده و این امتیازی بسیار جذاب، مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان SUV ها خواهد بود. در رابطه با فضای مورد نیاز سرنشینان در یک اتومبیل، اسیووی ها تقریبا در تمام زمینه‌ها به پیروزی رسیده و هر کسی که علاقه‌مند به سفر کردن باشد، به استفاده از شاسی‌بلندها برای سفر به نقاط گوناگون و جابجایی راحت و بدون دغدغه وسایل و لوازم مورد نیاز خود احتیاج دارد. سقف بلند، محیط گسترده و فضای صندوق عقبی نسبتاً بزرگ، سفر با اسیووی ها را بسیار راحت می‌کند.

در واقع حتی کوچک ترین شاسی‌بلند نیز فضای بار و محیط داخلی گسترده‌تری نسبت به سدان‌ها داشته و یکی از دلایل تمایل اشخاص گوناگون به خرید اسیووی ها را باید مورد مزبور دانست. علاوه بر موارد یادشده، قدرت مانور و تسلط بیشتر راننده بر جاده در خودروهای شاسی بلند نسبت به سدان‌ها را نیز باید یکی از دلایل اقبال بیشتر اسیووی ها دانست.

ارتفاع بیشتر شاسی بلندها امکان تردد در  مکان‌ها و مسیرهای خارج از جاده را فراهم می‌کند و این در حالی است که سدان‌ها و هاچبک‌ها به دلیل برخورداری از ارتفاع کمتر نسبت به سطح زمین، قابلیت خروج از جاده و تردد در مسیرهای ناهموار را ندارند. همچنین با خرید نسخه هیبریدی برخی از شاسی بلندها، مشتریان دیگر مشکل مصرف سوخت زیاد را نداشته و با خیالی آسوده با اسیووی خود به تردد می‌پردازند.

از آن گذشته شاسی‌بلندها دیگر آن خودروهای سنگین، کسل کننده و پر مصرف سابق نیستند. این روزها شاسی‌بلندهای برقی متنوعی مانند جگوار I-Pace ، ب ام و iX و آئودی e-Tron ساخته شده و ۴۸۲ کیلومتر را بدون انتشار ذره‌ای از گاز دی‌اکسید کربن پیمایش می‌ کنند. با این حال شاید هنوز هم شما یک کوپه اسپرت و دو نفره را ترجیح دهید، اما منطق می‌گوید که اکنون وقت خرید شاسی ‌بلندها است.


وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
مقاله

کد محتوا: ۲۲۲۸۸

ارسال: شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۴۰

به روز شده: شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۵۸

کلید واژه‌‌ها: خودرو شاسی بلند، تویوتا کمری

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۸۲۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.