مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
هشت خودرو جذاب ریچارد هموند
چهارشنبه، ۲ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
۹ ویژگی و آپشن جالب در خودروهای لوکس
چهارشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
رویارویی نسخه های کروکی فوردماستنگ ۲۰۱۲ و کامارو RS
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مجهز به قویترین پیشرانه درونسوز تاریخ فراری
فراری ۸۱۲ Competizione در دو مدل کوپه و تارگا رونمایی شد
فراری تولید نسخه GTS ابرخودرو ۸۱۲ را متوقف کرده و به جای آن دو نسخه جدید ۸۱۲ Competizione و Competizione A را معرفی کرده است. پس از ارائه پیش نمایشی جزیی از این ابرخودرو ۱۲ سیلندر موتور جلو در ماه گذشته، فراری حال رسما این کوپه فوق سریع را در کنار مدل تارگا رونمایی کرده است. این دو نسخه فراری ۸۱۲ به قدرتمندترین پیشرانه درونسوز تولید و نصب شده روی محصولات خیابانی فراری تا به امروز مجهز شده اند.
پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹:۲۹ |
مشخصات فنی فراری ۸۱۲ Competizione A قلب تپنده این دو مدل عملکردی فراری ۸۱۲، یک پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل بوده که قادر به تولید ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور است. به عبارت دیگر توان این پیشرانه ۳۰ اسب بخار نسبت به نمونه نصب شده در نسخه سوپرفست افزایش یافته و گشتاور آن نیز ۲۶ نیوتن متر کاهش داشته است. تمام قدرت تولیدی این پیشرانه در ۹۲۵۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد؛ ولی شما می توانید به این نسخه فراری ۸۱۲ تا ۹۵۰۰ دور بر دقیقه گاز دهید. بدین ترتیب این خودرو دوربالاترین ابرخودرو خیابانی فراری تا به امروز محسوب می شود. فراری ۸۱۲ Competizione به تجهیزاتی مجهز شده که تا حد امکان وزن این خودرو را پایین نگه دارند و به لطف همین ها وزن این ابرخودرو بدون اضافه کردن مایعات ۱۴۸۷ کیلوگرم اعلام شده است. بدین ترتیب این خودرو یکی از سبک ترین ابرخودروهای ۱۲ سیلندر جهان به شمار می آید و به لطف نسبت خوب اسب بخار به وزن قادر است طی ۲.۸۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین این ابرخودرو برای عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۷.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. فراری سپس به سراغ گیربکس هفت سرعته دو کلاچه ۸۱۲ رفته و آن را برای نصب روی این دو مدل جدید کوپه و تارگا کالیبراسیون کرده که به موجب آن زمان تعویض دنده ها پنج درصدی بهبود داشته است. ضرایب دنده ها نسبت به گیربکس نصب شده روی نسخه معمولی ۸۱۲ سوپرفست تغییری نداشته؛ ولی فراری ادعا کرده که با توجه به به روزرسانی این پیشرانه محبوب ۱۲ سیلندر و قابلیت گازخوردن آن تا ۹۵۰۰ دور بر دقیقه، سواری اسپرتتری را در این دو مدل Competizione و Competizione A ۸۱۲ تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه سیستم فرمان پذیری چهار چرخ فراری در این دو مدل Competizione ۸۱۲ به منظور افزایش پایداری در پیچ ها نصب شده و به همراه آن به کیت آیرودینامیکی جدیدی برای بدنه با الگوبرداری از خودروهای فرمولا ۱ در دهه ۲۰۱۰ طراحی و نصب شده است. این کیت بدنه به لطف تغییر سبک طراحی اگزوز از چهار خروجی از مدل سوپرفست به دو خروجی زاویه دار در این دو مدل محقق شده تا بتوان دیفیوزری جدید و بزرگتر به منظور افزایش نیروی رو به پایین در سرعت های بالاتر برای ۸۱۲ طراحی کرد. عملکرد نسخه Competizione A فراری ۸۱۲ مقداری نسبت به مدل کوپه Competizione کندتر بوده که این به دلیل اضافه وزن ناشی از سقف است. فراری تمام تلاش خود را کرده که وزن این نسخه را با نصب یک سقف فیبر کربنی تارگا پایین نگه دارد. زمانی که نیاز به این سقف نباشد، می توان آن را به صورت مرتب در یک محفظه که برای آن طراحی شده جمع و نگهداری کرد. سخن پایانی فراری در این لحظه هیچ جزییاتی در خصوص قیمت این دو مدل عملکردی و جدید ۸۱۲ اعلام نکرده و مشخص نیست که قصد تولید چند دستگاه از این مدل کوپه و کانورتیبل تارگا ۸۱۲ را دارد. ولی باید انتظار برچسب قیمت بالا و همچنین تیراژ تولید محدودی را برای این دو خودرو داشت.
کد محتوا: ۲۲۲۶۰
ارسال: پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹:۲۹
به روز شده: پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰:۴۷
کلید واژهها: فراری
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۶۳۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.