(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷:۵۱
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰:۰۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲:۵۱
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
برترین وانت هایی که در آمریکا وجود ندارند
تمام دنیا بازار خودرویی آمریکا را به عنوان جذابترین و البته سطح بالاترین بازار خودرویی جهان میدانند. عمده محصولات تولید شده کارخانه جات به قصد فروش ویژه در بازار ایالات متحده توسعه پیدا میکنند. اما هستند در این بین خودروسازانی که صرفاً تمام توان و انتظار خود را محدود به بازار آمریکا نمیکنند. در زمینه وانتها و یا همان پیکاپ ها مدلهای قدرتمند زیادی در آمریکا وجود دارد اما در این بین بعضی از مدلهای استثنایی نیز هستند که با وجود پتانسیل و ویژگیهای قبل توجه هرگز به بازار آمریکا راه پیدا نمیکنند و صرفاً برای مناطق دیگر جهان در نظر گرفته شدهاند. در این مطلب میخواهیم به برترین وانتها در سطح جهانی بپردازیم که در بازار خودرویی ایالات متحده جایی ندارند.
پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵:۱۵ |
Volkswagen Amarok اولین خودرو این لیست، خودرو بی نظیر فولکس واگن است. آماروک یکی از جذاب ترین پیکاپهای تولید شده توسط این برند خوش نام آلمانی است. آماروک از اوایل سالهای ۲۰۰۰ به صورت محدود و نه چندان جدی تولید شده است اما میتوان حضور پر قدرت این خودرو مخصوص آفرود را در سال ۲۰۰۹ دانست. زمانی که فولکس واگن حضور کم رنگی در مقابل رقبای خوش نام خود در آمریکای جنوبی داشت تصمیم گرفت خط تولید این وانت را به آرژانتین ببرد. خودرو آماروک به علت ویژگیهایی هم چون تعلیق و قوای فنی راضی کننده و البته قیمت مقرون به صرفه خیلی زود به یکی از محبوب ترین خودروهای پیکاپ در آرژانتین بدل شد. شهرت این خودرو در آرژانتین به قدری زیاد شد که فولکس تولید و صادرات آن را به کل آمریکای جنوبی آغاز کرد. در بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ این خودرو به اروپا و آفریقا نیز رسید. خودرو آماروک در یک نگاه کلی یک پیکاپ چشم نواز و زیبا به نظر میرسد. این خودرو از فرم ۴×۴ استفاده میکند. موتورهای استفاده شده در این خودرو همه نمونههای کم مصرف ساخت خود فولکس واگن هستند. موتورهای مختلفی تا به حال در این خودرو به کاررفتهاند که از جمله آنها می توان به موتورهای ۴ و ۶ سیلندر دیزلی اشاره کرد. البته ذکر این نکته ضروری است که این خودرو در ابتدا از روی پلتفرم خودرو فورد رنجر استفاده کرده است. اما دلیل این که این خودرو تا به حال به بازار ایالات متحده وارد نشده، یکی وجود رقیبان قدر و البته بومی است و دیگری هم تعرفه گران قیمتی است که به طور حتم از لحاظ قیمتی میتواند این خودرو را در مقابل حریفانش زمین گیر کند. Toyota Hilux مگر میشود از در زمینه خودروهای پیکاپ نامی از هایلوکس پر شکوه نیاورد؟ خودرو بینظیر تویوتا آنقدر خوب و دوست داشتنی است که راه را بر تمام وانتهای آمریکایی در تمام جهان بسته و نفسشان را بند آورده است. تویوتا به هایلوکس لقب سخت ترین وانت جهان را داده است. در واقع این لقب کاملاً برازنده این وانت هم هست. کافی است تنها به منطقه خاورمیانه نگاه کنید. هایلوکس بیش از هر کس دیگری در میدانهای جنگ در خاورمیانه حضور داشته است! تعجبی هم ندارد کیفیت ساخت این خودرو کاملاً ایده آل است. در هیچ زمینهای نه کشندگی و نه حمل و نه در آفرود کم نمیآورد. اما چرا آمریکا علاقهای به حضور این خودرو در بازار خود ندارد؟ شاید بزرگترین و عمدهترین دلیلش اعمال نفوذ شرکتهای پر قدرتی مثل فورد و یا شورلت باشد. همانطور که گفته شد این وانت فوقالعاده با کیفیت است و به همین خاطر بدون شک حضورش در بازار آمریکا کسب و کار بقیه را مختل خواهد کرد. دلیل دیگری که وجود دارد به خودرو پیکاپ دیگر تویوتا یعنی تاکوما باز میگردد. با این که تفاوت که فرق تاکوما و هایلوکس از زمین تا دریا است اما خودرو تاکوما فروش بسیار خوبی در خاک آمریکا تجربه میکند. مدیران تویوتا میدانند که با وارد کردن هایلوکس به این بازار اولین خودرویی که از رقابت جا میماند خود تاکوما است. اما دلیل سوم نیز باز به تعرفههای گران بر میگردد. با توجه به تمام این تفاسیر میتوان کاملاً انتظار داشت که خودروهایلوکس هیچ گاه به آمریکا وارد نمیشود. Mazda BT-۵۰ درست است. مزدا هم به عنوان یکی از شناخته شده ترین وانت سازهای جهان یکی از برترین نمایندگان خود را در آمریکا ندارد. خودرو mazda Bt-۵۰ یک پیکاپ سایز متوسط است که اخیراً به طور کلی تغییر و تحول پیدا کرده است. نسلهای اولیه این خودرو در پلتفرم مشترک با خودرو فورد رنجر ساخته میشدند تا این که همکاری مزدا و فورد به پایان رسید. مزدا نیز برای این که بتواند در فروش این خودرو تغییر جدی ایجاد کند به سراغ شریک جدیدی در تولید این خودرو رفت. به همین دلیل این بار و در نسل جدید این خودرو از پلتفرم Isuzu D-Max استفاده می کند. مزدا در طراحی این خودرو از زبان طراحی جدیدش موسوم به KODO استفاده می کند. به همین خاطر ظاهر این خودرو با شاسی بلندهای این شرکت یعنی CX-۹ و CX-۵ مو نمیزند. در زمینه قوای فنی نیز وانت مزدا به پیشرانههای ۴ و یا ۶ سیلندر مجهز شده است. این موتورها دیزلی هستند و حجمهای ۱.۹ و ۳ لیتری دارند. اما دلیل این که چرا این خودروها به آمریکا وارند نشدهاند هم باید بدون شک در قسمت پیشرانه آنها جست و جو کرد. یک اصل در بازار خودرویی آمریکا وجود دارد و آن هم این است که آمریکاییها از خودروهای دیزلی خوششان نمی آید. متأسفانه وانت مزدا در تمام نمونه های تولید شده از موتورهای دیزلی استفاده می کند. بازار اصلی این خودرو در استرالیا است. این خودرو در استرالیا یکی از پرفروش ترین پیکاپ ها است و شاید این فروش بالا باعث شده که مزدا هم برای صادر کردن این خودرو به آمریکا خیلی میلی نداشته باشد. Mercedes-Benz X-Class مرسدس هیچگاه در زمینه تولید وانت جذاب نبوده است. طرحهای این شرکت در این دسته خودرویی تقریبا شکست خورده به نظر میرسند. هر چند مرسدس روی پروژه x class سرمایهگذاری بالایی کرد اما در عمل این تلاشها بی فایده بودند. مرسدس با شعار ممتازترین وانت جهان این خودرو را توسعه داد. البته باید اولین دلیل شکست این خودرو را در نداشتن اصالت پیدا نمود. این خودرو با این که نام مرسدس را یدک میکشد اما در عمل از روی پلتفرم خودرو نیسان Frontier ساخته شده است. البته در زمینه کیفیت سواری و یا قدرت به این خودرو هیچ گونه نقدی وارد نیست چرا که این خودرو در این زمینهها نهتنها توانسته راضی کننه باشد بلکه از نظر بسیاری از منتقدین، یک تجربه عالی نیز به حساب میآید. مرسدس در زمینه پیشرانه برای این خودرو یک موتور ۶ سیلندر دیزلی در نظر گرفته است. این موتور توانمند بسیار پر قدرت است و توان بسیار بالایی دارد. از لحاظ ظاهری نیز این خودرو به شدت جذاب است و اگر ملاک کسی برای خرید یک پیکاپ زیبایی آن باشد، بدون شک خودرو مرسدس انتخاب مناسبی است. اما دلایل ناتوانی ورود این خودرو به بازار آمریکا بسیار روشن است. اول این که قیمت وانت مرسدس به شدت بالا است. این خودرو حدودا ۱.۵ برابر خودرو معرکه فورد F۱۵۰ فورد آن هم با موتور هیبریدی قیمت دارد. تازه باید به آن در هنگام ورود به بازار آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی را هم اضافه کنید. اگر کسی عاقل باشد هرگز با وجود گزینههایی مانند وانتهای فورد هرگز به سراغ این خودرو نمیرود. دلیل دوم هم باز به موتور خودرو باز می گردد. همانطور که گفته شد نمونهای مانند فورد از یک موتور هیبریدی استفاده میکند اما خودرو بهروز مرسدس در قسمت توان متوسل به موتور دیزلی شده است. با این دلایل میتوان به خوبی درک کرد که چرا این خودرو هیچ شانسی برای ورود به بازار آمریکا ندارد. Nissan Navara نیسان همواره یکی از برترین پیکاپ سازهای جهان محسوب میشود. این خودروساز توانمند نمایندهای بسیار قدر به نام Frontier در خاک آمریکا دارد که نه تنها مخصوص این کشور است بلکه محل تولید آن نیز صرفا به خاک آمریکا محدود میشود. اما ناوارا یک خودرو بینظیر و فوقالعاده محبوب است. این پیکاپ یکی از معروفترین پیکاپهای جهان محسوب میشود. این خودرو در سال ۱۹۸۵ برای اولین بار راهی بازار ژاپن شد. به علت قیمت پایین و همچنین عملکرد فوقالعادهاش خیلی زود به شهرت رسید و راه ورودش را به دیگر بازارهای آسیایی باز شد. کم کم شهرت این خودرو آن قدر زیاد شد که در تمامی بازارهای مهم آسیا و اروپا خواهان پیدا کرد. در حال حاضر این خودرو در اروپا و آسیا و البته آمریکای جنوبی به فروش میرسد و حتی خط تولید اصلی این خودرو نیز در بارسلونای اسپانیا قرار دارد. اما دلیل عدم حضور این خودرو در بازار آمریکا صرفاً به خاطر برادر قدرتمند تر این خودرو یعنی همان Frontier در بازار آمریکا است. نیسان معتقد است این خودرو بیشتر مناسب بازارهای اقتصادی است تا بازارهای قدرتمندی هم چون ایالات متحده از همین رو نیز تصمیمی برای صادر کردن این خودرو به آمریکا ندارد. البته ناوارای جدید به تازگی فیس لیفت شده و نسخه جدید آن به زودی به بازارهای جهانی عرضه می شود. Peugeot Landtrek شاید همین ابتدا خیلیها به راحتی بتوانند دلیل نبود این خودرو در آمریکا را حدس بزنند. برند پژو به هیچ عنوان برند شناخته شدهای در آمریکا نیست! این برند در مدت زمانهای بسیار دور و البته محدودی در خاک امریکا حضور داشته است. دلیل اصلی آن هم این است که پژو یک برند کاملا اقتصادی است و به همین خاطر هم خیلی مناسب بازار لوکس پسند آمریکا نیست. پژو لندترک یکی از آن خودروهایی است که میتواند هر کسی را شیفته خود کند. ظاهر بسیار زیبا و لوکس در کنار توان خوب و التبه قیمت پایین از این خودرو یک خودرو اقتصادی فوق العاده ساخته است. نکته جالب این است که پیکاپ پژو در خود فرانسه نیز عرضه نمیشود. در حقیقت این خودرو به صورت مشترک با برند چینی چانگان توسعه داده شده و خط تولید آن نیز در چین قرار دارد. اما این به این معنی نیست که این وانت در چین به فروش می رسد. چینیها وانت پژو را به طور اختصاصی برای بازارهای آمریکای جنوبی، آفریقا و البته مکزیک میسازند. خودرو لندترک در این بازارها بسیار پرفروش است. البته همین چند وقت اخیر خبرهایی مبنی بر ادغام گروه PSA با فیات کرایسلر به گوش رسید که اگر واقعاً این اتفاق بیفتد به احتمال بالا شاهد حضور این خودرو در آمریکا نیز خواهیم بود. Mitsubishi Triton خودروی دیگری که در این لیست وجود دارد یک محصول از خودروساز ژاپنی میتسوبیشی است. البته میتسوبیشی هیچگاه در آمریکا محبوب نبوده و آن قدر افول داشته است که خودروهای عرضه شدهاش در آمریکا در هر سال به طور موردی به فروش میرسند. متأسفانه روند خوب میتسوبیشی در دیگر نقاط جهان نیز رفته رفته رو به افول گذاشته و این برند قدیمی و کارکشته بیش از هر زمان دیگری زیر تیغ تند انتقادات رفته است. محصولاتی که بتوان آنها را با کیفیت از سوی میتسوبیشی خواند اندک هستند اما وانت تریتون یکی از آنهاست. خودرو میتسوبیشی یک اقتصادی تمام عیار است و میتواند برای بازارهای نهچندان مطرح گزینه بسیار جذابی باشد. با این که تریتون این روزها آن قدر مطرح نیست اما این قضیه برای نسلهای اول این خودرو که دقیقاً از سال ۱۹۷۸ ساخته شدهاند کاملاً فرق میکند. خودرو تریتون در سالهای اوج میتسوبیشی خودرو بسیار محبوبی بوده است. در حال حاضر میتسوبیشی تمام تمرکزش را بر روی بازارهای آفریقایی و آمریکای لاتین برای این خودرو معطوف کرده است. از لحاظ امکانات خودرو میتسوبیشی میتواند در مدلهای دو و یا چهار درب عرضه شود. موتورهای در نظر گرفته شده برای این خودرو تقریبا متنوع هستند. ساده ترین نمونه این خودرو یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر دارد و گرانترین نمونه این خودرو به همان موتور در کنار یک سیستم توربو مجهز است. البته مسئولان میتسوبیشی وعده دادهاند که خیلی زود نمونه مخصوص آفرود این خودرو را نیز عرضه کنند. در پایان میتوان تریتون را یکی از معدود خودروهای خوش ساخت میتسوبیشی نامید اما با توجه به نا آشنا بودن این برند در آمریکا به طور حتم هیچ گاه شاهد حضور این خودرو در بازار ایالات متحده نخواهیم بود. Fiat Toro اما آخرین خودرو این لیست یک وانت کوچک سایز است. ایتالیاییها اصلا در زمینه خودروهای سنگین به اندازه سوپر اسپرتها و ابر ماشینهایشان معروف نیستند اما با این حال گه گداری خودروسازهایی مانند فیات کاری در این زمینه انجام میدهند. فیات در بازار خودرو آمریکا حضور فعالی دارد البته بیشتر در بخش خودروهای کوچک و اقتصادی اما با این حال فیات تورو بیشتر برای بازارهای نوظهور مانند مکزیک و برزیل توسعه داده شده است. خودروی تورو کوچک اما خوش فرم و زیبا است. این خودرو به موتورهای کم مصرف ۴ سیلندر گازی یا دیزلی مجهز شده است و مخصوص کارهای نه چندان سنگین توسعه داده شده است. خودرو تورو از طراحی خاص موسوم به UNIBODY شرکت جیپ بهره می برد. به نظر نمیرسد که مشکل آن چنانی بر سر راه این خودرو برای ورود به بازار آمریکا جود داشته باشد اما با این حال فیات ترجیح داده که عرضه این خودرو محدود به بازارهای نوظهور بماند.
کد محتوا: ۲۲۲۵۵
ارسال: پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵:۱۵
به روز شده: پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷:۱۰
کلید واژهها: فولکس واگن، تویوتا، مزدا، مرسدس بنز، نیسان، پژو، میتسوبیشی، فیات
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۶۸۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.