مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
نخستین SUV کامپکت مرسدس بنز
چهارشنبه، ۱۸ فروردینماه ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۷۶ اسب بخاری
هیوندای کونا N ۲۰۲۲ رسما رونمایی شد
پس از ماه ها خبرسازی و انتشار تیزر، هیوندای سرانجام کونا N مدل ۲۰۲۲ را رونمایی کرده که اسپرت ترین مدل از خانواده این کراس اوور کامپکت محسوب می شود.
چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲:۴۹ |
مشخصات فنی هیوندای کونا N هیوندای کونا N به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مشترک با ولوستر N مجهز شده و یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای تولیدی هیوندای تا به امروز است. پیشرانه این خودرو قادر به تولید ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور است و هیوندای کونا N را اولین کراس اوور واقعا جذاب خود می داند. این کراس اوور کامپکت جذاب از سیستم تعلیق اسپرت و سخت تر و گیربکس هشت سرعته دو کلاچه با تعویض سریع دنده ها بهره می برد. این نسخه جذاب کونا تنها یکی از ۱۸ خودرویی عملکردی مختلفی بوده که هیوندای قصد دارد تا پایان سال به سبد محصولات جهانی خود اضافه کند. این خودرو در حال حاضر در کتار ولوستر N و مدل های N لاین سوناتا، توسان، کونا عرضه می شود و در آینده قرار است محصولاتی مانند النترا N و چندین محصول اسپرت دیگر نیز به سبد محصولات هیوندای اضافه شوند. بزرگترین وجه تمایز کونا N با سایر مدل های این خودرو، همین پیشرانه است. این پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ که روی ولوستر N هم نصب شده، امکان تولید گشتاور در دور پایین، لگ بسیار کم در توربوشارژ و سیستم اگزوزی بسیار جذاب دارد که وجود آنها در یک خودروی اسپرت لازم است. همچنین این پیشرانه ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ نصب شده برای کونا N لاین و مدل لیمیتد تولید می کند. همچنین هیوندای کلیدی به نام N Grin Shift را برای کونا N تعبیه کرده که عملکردی مانند Nos داشته و به صورت موقتی قدرت پیشرانه را به ۲۸۶ اسب بخار افزایش می دهد که برای لانچ کردن یا سبقت گرفتن بسیار مناسب است. هیوندای تخمین زده که کونا N قادر است طی ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن را نیز ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. هیوندای کونا N به یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه خیس مشابه نمونه نصب شده در سوناتا N لاین و ولوستر N مجهز شده است. بعید است که هیوندای کونا N را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و گیربکس دستی به بازار عرضه کند. همچنین دیفرانسیل با محدود کننده الکترونیکی لغزش به همراه تایرهای پیرلی P-Zero و رینگ های فورج ۱۹ اینچی، باعث چسبندگی و عملکرد بهتر کونا N شده اند. لنت های ترمز با اصطکاک بالاتر و روتورهای بزرگتر سیستم ترمز، قدرت ترمزگیری این خودرو را نسبت به مدل های پایینتر ارتقا داده اند. هیوندای سعی کرده با افزایش نقاط جوش و مقاوم سازی اسکلت بدنه و نصب فنرهای پیچشی جدید، صلبیت شاسی و بدنه را افزایش دهد تا رولینگ بدنه در پیچ ها و مانورها کمتر شود. هیوندای اظهار کرده که کونا N وزن خالصی معادل ۱۵۱۵ کیلوگرم دارد که تنها ۴۵ کیلوگرم نسبت به ولوستر N سنگین تر است. این خودرو دارای پنج مد رانندگی اکو، نرمال، اسپرت، N و کاستوم بوده که هرکدام نحوه عملکرد دریچه گاز، سیستم ترکشن کنترل و پایداری، سنگینی فرمان و صدای اگزوز را تغییر می دهند. استایل ظاهری هیوندای کونا N افرادی که به دنبال خرید نسخه عملکردی کونا هستند، دوست دارند که از نظر ظاهری هم با سایر مدل ها متفاوت باشند. از این رو هیوندای تغییرات عمده ای در پنل های بدنه کونا N ۲۰۲۲ اعمال کرده است. این خوردو ضمن به ارث بردن چراغ های جدید جلو و عقب و همچنین LEDهای روشنایی در روز کونا فیس لیفت، به سپر تغییر شکل یافته ای در جلو به همراه ورودی های هوای بزرگتر و دیزاین خشن تر جلوپنجره مزین شده است. همچنین سپر بازطراحی شده عقب به در کنار دو خروجی اگزوز بسیار بزرگ، بیننده را قانع می کند که این یک کونا معمولی نیست. اسپلیتر نصب شده در جلو به همراه بالچه نصب شده در عقب باعث افزایش نیروی رو به پایین در سرعت های بالا می شوند. چراغ استاپ ترمز مثلثی شکل ویژه نسخه های N نیز مشابه ولوستر طراحی شده است. همچنین تریمی قرمز رنگ در قسمت پایینی سپر جلو و عقب دیده می شود که جذابیت ظاهری این خودرو را دوچندان کرده است. طراحی کابین هیوندای کونا N درون کابین صندلی های اسپرت با تکیه گاه های جانبی و تودوزی میکروفایبر جلب توجه می کنند که برخی قسمت های آنها با چرم مصنوعی هم تودوزی شده است. همانند سایر محصولات N هیوندای، کونا N ۲۰۲۲ هم دارای تریم آبی رنگ در قسمت های مختلف کابین مانند کلید انتخاب مد رانندگی روی فرمان، شیفتر گیربکس و جالیوانی کنسول وسط است. همچنین ترمز پارک دستی هم هرچند سنتی و از مد افتاده بوده، ولی یکی از جذابیت های این کراس اوور اسپرت محسوب می شود. همانند سایر مدل های هیوندای کوناریال یک نمایشگر ۱۰ اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی برای سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد نصب شده است. این خودرو همچنین دارای لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار، کمکی تعویض خطوط، نور بالای فعال، پشگیری از برخورد در نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی است. سخن پایانی هیوندای کونا N قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ وارد بازار جهانی شود و هنوز جزییات قیمت آن مطرح نشده است. ولی حدس می زنیم که این خودرو قیمتی بیشتر از ولوستر N داشته باشد و حدس ما در خصوص قیمت پایه کونا N چیزی در حدود ۳۴ هزار دلار است.
کد محتوا: ۲۲۲۵۴
ارسال: چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲:۴۹
به روز شده: چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸:۲۴
کلید واژهها: هیوندایی،هیوندای کونا
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۶۹۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.