آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

رقیب قدرتمند تسلا، پورشه و آئودی

مرسدس بنز EQS ۲۰۲۲ رونمایی شد

  ۹ سال پس از اینکه تسلا با عرضه مدل اس ثابت کرد که خودروهای الکتریکی هم می توانند جذاب و زیبا باشند، مرسدس بنز با عرضه سدان EQS ۲۰۲۲ وارد عرصه خودروهای الکتریکی لاکچری شده است. این خودرو دارای طراحی آینده نگرانه ای بوده و در حالت شارژ کامل قادر است بیشینه مسافت ۷۷۰ کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند که بیشتر از تمامی خودروهای الکتریکی حال حاضر در بازار جهانی است.  

یک‌‌شنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸:۱۰ |

مرسدس تنها روی مسافت قابل پیمایش EQS تمرکز نکرده و پیشرفته ترین تجهیزات و تکنولوژی های خود را در کابین این سدان فول سایز الکتریکی لوکس استفاده کرده است. این خودرو پرچمدار محصولات الکتریکی مرسدس بوده و به عنوان یک سدان فول سایز استایل جدیدی را برای خانواده محصولات EQ بنز ارائه کرده که ضریب مقاومت هوای آن ۰.۲۰ بوده که خود یک رکورد محسوب می شود. این خودرو اولین محصول مرسدس بوده که به نمایشگر پیشرفته MBUX هایپراسکرین مجهز شده که دارای داشبوردی شیشه ای متشکل از سه نمایشگر یکی در پشت فرمان، یکی در قسمت میانی و یکی هم در مقابل سرنشین جلو است.

مشخصات فنی مرسدس بنز EQS ۲۰۲۲
مرسدس EQS در دو نسخه قابل سفارش بوده که هر دو انرژی خود را از یک پک باتری ۱۰۸.۷ کیلوات ساعتی تامین می کنند. نسخه پایه EQS ۴۵۰+ نام دارد که از یک پیشرانه الکتریکی روی محور عقب بهره گرفته که قادر به تولید ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است. نسخه دیگر EQS ۵۸۰ ۴Matic بوده که دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به لطف یک پیشرانه الکتریکی دیگر نصب شده در جلو است. این نسخه روی هم رفته قادر به تولید ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۸ نیوتن متر گشتاور است و طی ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد.

باتری بزرگ این خودرو کمک زیادی به افزایش مسافت قابل پیمایش آن کرده؛ البته ضریب مقاومت هوای ۰.۲۰ EQS را نیز نباید از یاد برد. این یک پیشرفت چشمگیر به حساب می آید؛ چراکه این خودرو نه دارای باله و رینگ های آیرودینامیک بوده و نیز کیت بدنه خاصی که موجب بهبود مقاومت آن در برابر جریان هوا شود.

مرسدس EQS قادر است طی ۳۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد به وسیله یک شارژر ۱۱۰ کیلوواتی شارژ شود. همچنین در صورت اتصال به یک شارژر ۲۴۰ ولتی دیواری خانگی، بیش از ۱۱ ساعت برای شارژ باتری ها زمان لازم است.
 
طراحی ظاهری مرسدس EQS
استایل ظاهری EQS کاملا از سایر محصولات این خودروساز آلمانی متمایز است و به نوعی باعث محبوبیت خانواده EQ مرسدس نزد مشتریان شده است. از آنجایی که این خودرو روی پلتفرم الکتریکی اختصاصی مرسدس توسعه یافته، طراحان به خوبی توانسته اند خط کاپوت را پایین بیاورند و شیشه جلو را به سمت نوک خودرو متمایل کنند. همه اینها باعث خط سقف آرک مانند و استایل لیفتبک عقب شده که چهره ای اسپرت و خشن برای EQS رقم زده است.

کاپوت این خودرو تا قسمت بالایی چرخ ها امتداد پیدا کرده است. همچنین مرسدس سعی کرده تا حد امکان سادگی را در طراحی EQS رعایت کند تا استایل این سدان لاکچری الکتریکی خدشه دار نشود. کاپوت این خودرو هم ثابت بوده و تنها به دست تکنسین ها مرسدس باز می شود؛ از این رو مخزن آب پاش شیشه جلو روی گلگیر جلو سمت چپ طراحی شده است.

در پروفیل جلو شاهد یک صفحه مشکی براق هستیم که لوگوی بزرگ مرسدس روی آن نصب شده است. درون هر چراغ جلو سه المان LED مشابه نمونه های نصب شده در اس کلاس جدید و GLS دیده می شود، ضمن اینکه همین چراغ ها توسط یک نوار LED سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند. ولی طراحی چراغ های عقب این خودرو کاملا شاخص بوده و در آنها هم چراغ ها توسط یک نوار LED سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند.

به طور کلی کابین منحنی شکل، ابعاد بزرگ، پروفیل عضلانی عقب و شیشه های بدون فریم درها از جمله المان هایی هستند که باعث متمایز کردن این سدان الکتریکی از سایر رقبا شده است.

کابین مرسدس بنز EQS
برجسته ترین المان نصب شده در کابین، همان سیستم مالتی مدیا MBUX هایپراسکرین بوده که پشت یک پنل شیشه ای با عرض ۵۶ اینچ پنهان شده که متشکل از سه نمایشگر LED مجزاست. در پشت فرمان و مقابل راننده یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال، در میان داشبورد یک نمایشگر ۱۷.۷ اینچی لمسی و در مقابل سرنشین هم یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی نصب شده که از دید راننده پنهان مانده در صورت پی بردن به توجه راننده به این نمایشگر، سریعا سیستم تشخیص داده و این نمایشگر را غیر فعال می کند.

به وسیله نمایشگر میانی راننده می تواند سیستم های کمکی راننده، ماساژور صندلی ها، گرمکن و سردکن صندلی ها را برای هر دو صندلی جلو فعال کند. همچنین به وسیله آن می توان سیستم تهویه، نورپردازی داخل کابین و سیستم صوتی را نیز کنترل کرد. البته نسخه پایه مرسدس EQS ۴۵۰ کابین سنتی تری دارد و مشابه اس کلاس جدید طراحی شده و دارای یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی عمودی در کنسول میانی است.

سخن پایانی
مرسدس قصد دارد که EQS را امسال به بازار جهانی عرضه کند و قیمت نسخه های مختلف آن در آینده منتشر خواهد شد. یقینا این خودرو قیمتی در محدوده نسل جدید اس کلاس دارد و انتظار داریم که مدل پایه EQS ۴۵۰ قیمتی در حدود ۱۱۰ هزار دلار و نسخه EQS ۵۸۰ قیمتی در محدوده ۱۲۰ هزار دلار داشته باشد. مجهزترین نسخه هم باید قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار داشته باشد.

مرسدس بنز EQS با این رده قیمتی با خودروهایی همانند لوسید ایر گرند تورینگ ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ دلاری، تسلا مدل اس Plaid ۱۲۰ هزار دلاری، پورشه تایکان و آئودی ای-ترون GT رقابت کند.


رقیب قدرتمند تسلا، پورشه و آئودی
مرسدس بنز EQS ۲۰۲۲ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۴۵

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸:۱۰

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱:۱۵

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز، مرسدس بنز EQS ۲۰۲۲

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۴۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.