
جالبترین ویژگی برچسبهای بدنه این خودرو اما روی بادگیر جلوی آن است. در اینجا، ۲۰۰۲ Turbo بهصورت برعکس نوشته شده تا رانندگانی که از جلو در آینه این خودرو را میبینند، پیش از آنکه ۲۰۰۲ توربو برسد بدانند چه اعجوبهای پشت سر آنها است.

بامو ۲۰۰۲ توربو که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۱۹۷۳ معرفی شد، اولین خودروی تولیدی توربوشارژ اروپایی محسوب میشد که یک سال قبل از پورشه ۹۱۱ توربو به بازار آمد. افزودن یک توربوشارژر KKK به پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر M۱۰ این خودرو به آن کمک کرد تا ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خروجی جهش بزرگی نسبت به داغترین نسخه قبلی ۲۰۰۲ یعنی ۲۰۰۲ tii با ۱۳۰ اسب بخار قدرت محسوب میشد.
البته همانطور که انتظار میرود، پیشرانه این خودرو تأخیر توربوی بسیار زیادی دارد اما حداکثر سرعت آن که به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، طبق استانداردهای اواسط دهه ۱۹۷۰ عدد قابلاحترامی محسوب میشود. تنها ۱۶۷۲ دستگاه از ۲۰۰۲ توربو بین سالهای ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ ساخته شد که همه فرمان چپ بودند. در سال ۱۹۸۶ تعدادی از این خودرو به ایالاتمتحده وارد شد و حالا یک دستگاه از آنها برای حراج گذاشته شده است. این روزها ۲۰۰۲ توربو به خودروی بسیار ارزشمندی تبدیل شده و به همین دلیل تخمین زده میشود قیمت این نمونه چیزی بین ۱۳۵ تا ۱۶۵ هزار دلار باشد.
