(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
از رنو ۵ تا بوگاتی ویرون
بهترین خودروهای اسپرت فرانسوی
اگر از طرفداران جهان خودرو بخواهند که مشهورترین خودروهای ساخته شده توسط کشورهای گوناگون را معرفی کنند، آنها طیف گسترده ای از اتومبیلهای خاص را انتخاب کرده و همیشه به محصولاتِ کمپانیهای ابرخودروساز نظر داشته و قطعا از ابرخودروهای ایتالیایی عجیب و قدرتمند، آلمانیهای فنی و بسیار با کیفیت، آمریکاییهای عضلانی و ژاپنیهای نوآور یاد میکنند. اما در این میان همیشه محصولات ساخته شده توسط کشور فرانسه را نادیده گرفته و اصلا به آنها اشاره نمیشود. این در حالی است که فرانسویها خودروهایی بسیار حیرت انگیز را به تولید رسانده و فراتر از تصورات اکثر طرفداران ظاهر شده اند.
چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵:۱۴ |
از زمان ظهور اتومبیلرانی و ساخت انواع خودروها در فرانسه، آنها برخی از بهترین خودروهای اسپرتِ جهان را به تولید رساندهاند. بسیاری از تولیدکنندگان فرانسوی، تاریخی پرافتخار در مسابقات رالی و سایر رقابتهای حرفهای داشته و همیشه یک پای ثابتِ رقابتهای بزرگ جهانی هستند. این امر در طول سالیان متمادی، منجرب تولید محصولات بسیار ایدهآلی از جانب خودروسازان فرانسوی شده است. تاریخ صنعت خودروسازی فرانسه همه چیز دارد. از ابرخودروهای قدرتمند گرفته تا خودروهای مسابقهای سریع و پر تحرک؛ امّا برخی از اتومبیلهای فرانسوی نسبت به سایر محصولات این کشور از جایگاه ویژهتری برخوردار هستند. بنابراین ما در خودرونویس شما را دعوت میکنیم که با ۱۰ خودروی اسپرت و برتر فرانسوی آشنا شوید. رنو ۵ توربو رنو ۵ توربو نسخهای اسپرت از هاچبک رنو ۵ بوده و در اصل در پاسخ به موفقیتهای لانچیا در مسابقات گوناگون و در اواخر دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است. این خودرو توسط مارچلو گاندینی طراح مشهور لامبورگینی میورا و کونتاش طراحی شده است. بدنه نسخه توربو رنو ۵ شبیه به نمونه معمولی آن بوده و در زیر کاپوت این خودرو تقریباً همه چیز کاملاً متفاوت است. نسخه توربو دیفرانسیل عقب بوده و پیشرانه آن با حجم ۱۳۹۷ سیسی، توانی معادل با ۱۶۰ اسببخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر دارد. بسیاری از قطعات آن توسط کمپانی آلپاین ساخته شدهاند. کمپانی رنو تنها برای تولید ۱ هزار نسخه از رنو ۵ توربو برنامهریزی کرده بود؛ امّا فروش بسیار خوب و استقبال مشتریان باعث شد که رنو در طی دورهای شش ساله، نزدیک به ۵ هزار دستگاه رنو ۵ توربو را به تولید برساند. پژو ۹۰۷ در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، کمپانی پژو به شکل حیرتانگیزی در آستانه تولید یک ابرخودروی تمام عیار قرار داشت. پژو ۹۰۷ نشان میداد که طراحانِ با استعدادی در پژو فعال بوده و آنها خودرویی مجهز به پیشرانه ۶ لیتری V۱۲ با قدرت ۵۰۰ اسببخار را ساختهاند. این اتومبیل به شکل یک کانسپت آیندهنگرانه ساخته شد؛ امّا برخلاف اکثر خودروهای کانسپت، پژو ۹۰۷ نمونهای کاملاً کاربردی بوده و پژو به آسانی میتوانست آن را به تولید برساند. ولی متاسفانه از این خودروی هیجانانگیز فقط در آزمایشهای محدود اتومبیلرانی در پیست و نمایش آن در چند نمایشگاه خودرو استفاده شد. ساخت ۹۰۷ بخشی از تواناییهای پژو در تولید خودروهای قدرتمند را نشان داد. سیتروئن اس ام این خودروی کوپه و کاملاً عجیب و اسپرت از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ میلادی به تولید رسیده و به دلیل سواری عالی و طراحی منحصر به فرد، مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفته است. موتور اسام توسط سیتروئن در سال ۱۹۶۸ از شرکت ایتالیایی مازراتی خریداری و مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت. ترکیب موتور مازراتی با سیستم تعلیق انقلابی و جدید سیتروئن، یعنی تجربه سواری نرم و راحتی را نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار تجربه خواهید کرد. اسام خودروی سریعی نبود؛ امّا از نظر راحتی و هندلینگ به بسیاری از رقبای خود کنایه میزد. این اتومبیل ۱۷۴ اسببخار قدرت داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۸.۵ ثانیه است. رنو کلیو v۶ کیلو V۶ نسخه اسپرتِ هاچبک محبوب کمپانی رنو است. این محصول توسط «RenaultSport» طراحی شده و شرکت «Tom Walkinshaw Racing» آن را توسعه داده است. خودروی مزبور به پیشرانهای با توان ۲۵۲ اسببخار مجهز بوده و در زمان عرضه به عنوان قدرتمندترین هاچبک جهان شناخته میشد. در این محصول علاوه بر بهبود توان پیشرانه، تغییرات و تحولاتِ دیگری هم رخ داده است. موتور کیلو از جلو به وسط آمده و سیستم دیفرانسیل عقب جایگزینِ دیفرانسیل جلو شده است. علاوه بر موارد مزبور، مواردِ غیر ضروری از این خودرو حذف شده و تزئیناتی گسترده برای بدنه آن در نظر گرفتهاند. تمام تغییرات و تحولات مزبور کیلو را به خودرویی سریع تبدیل کرد؛ خودرویی که آن زمان به هیچ کدام از محصولات کمپانی رنو شباهت نداشت. دلاهیه ۱۳۵ ام اس خودروسازی دلاهیه در سال ۱۸۹۴ تأسیس شد؛ یعنی تقریباً همان ایامی که اولین وسایل نقلیه موتوری در جهان ساخته شدند. ۱۳۵ اولین محصول دلاهیه به عنوان اتومبیلی اسپرت بوده و نتایج قابل قبولی در مسابقات گوناگون از جمله رالی معتبر آلپاین کسب کرد. مدل ۱۳۵ اماس اسپرتترین نسخه ۱۳۵ بوده و به نحوه قابل توجهی بدنه آن نسبت به ۱۳۵ معمولی تفاوت داشت. ۱۳۵ اماس به شکل ویژه و فقط برای مسابقات ساخته شده و قدرت بهترین نسخه آن به ۱۶۰ اسببخار میرسید. امروزه دقیقاً مشخص نیست که چند دستگاه از دلاهیه ۱۳۵ اماس هنوز زنده هستند؛ اما ما میدانیم که بسیاری از نمونههای آن در اثر تصادفات رانندگی از بین رفته و یا قطعه قطعه شدند. رنو آلپاین A۱۱۰ ۱۶۰۰S در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی بخشی از خودروساز فرانسوی آلپاین را کمپانی رنو تصاحب کرده و اولین خودرو آلپاین با مالکیت جدید و به نام A۱۱۰ ۱۶۰۰S رونمایی شد. مدل A۱۱۰ از دهه ۱۹۶۰ به تولید میرسید؛ امّا نسخه جدید آن کاملاً بهتر از نسخههای قدیمی آن بود. A۱۱۰ در مسابقات رالی قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۳ نمایش فوقالعاده داشته و در ۶ رالی و مجموع رقابتها به برتری رسید. از این اتفاق به عنوان موفقیتی چشمگیر یاد میکنند؛ زیرا رقبایی مانند پورشه، لانچیا و فورد پشتوانه مالی مناسبتری نسبت به یک خودروساز کوچک فرانسوی داشتند. بوگاتی تایپ ۳۵ از نظر بسیاری از هوداران جهان خودرو و دنبالکنندگان اخبار مرتبط به صنعت خودروسازی جهان، بوگاتی یک برند فرانسوی نبوده و این نام کاملاً ایتالیایی است. اگر چه بوگاتی توسط یک مهاجر ایتالیایی تاسیس شده است؛ امّا اکنون بوگاتی در فرانسه مستقر بوده و در شهر مولشایم در منطقه آلزاس حضور دارد. در آغاز بوگاتی یک خودروساز مسابقهای بوده و فقط اتومبیلهایی مخصوص مسابقات اتومبیلرانی میساخت و در آن زمان مدل تایپ ۳۵ در بین مدلهای مختلف این کمپانی موفقترین خودرو بود. تایپ ۳۵ در بیش از ۱ هزار مسابقه حضور داشته و در مسابقات جهانی جایزه بزرگ ۱۹۲۶ خوش درخشیده است. علاوه بر آن از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۹ میلادی و به مدت پنج سال پی در پی مقام نخست مسابقات تارگا فلوریو در اختیار تایپ ۳۵ بود. آلپاین A۱۱۰ ’۱۷ آلپاین جدای از شرکت مادر خود یعنی کمپانی رنو، با معرفی A۱۱۰ جدید خود را دوباره به عنوان یک برند مستقل و از سال ۲۰۱۷ میلادی مطرح کرد. خودروی جدید آلپاین پیشرانهای ۲۸۸ اسببخاری داشته و تنها ۱۱۱۱ کیلوگرم وزن دارد. این خودروی اسپرت، عالی و مطمئن آن قدر خوب است که طراحان مک لارن F۱ از یکی از آنها برای رانندگی روزانه استفاده میکنند. در عصری که بازار اتومبیلهای اسپرت رو به نابودی است؛ آلپاین ثابت کرد که هنوز هم میتوان یک خودروی کلاسیک اسپرت و جدید با قابلیتها و فناوریهای بروز ساخت. پژو ۲۰۵ GTI T۱۶ پژو برای شرکت در رالی گروه B با مشکل عجیبی مواجه شده بود. این شرکت باید مطابق قوانین این مسابقات، ۲۰۰ نمونه جادهای از خودروی ۲۰۵ GTI T۱۶ را به تولید میرساند تا مجوز حضور در این رقابتها را به دست بیاورد. پژو که چارهای نداشت، دست به کار شده و ۲۰۰ نمونه از نسخه جادهای اتومبیلی که برای رالی طراحی شده بود؛ ساخت و روانه بازار کرد. نسخه جادهای اشتراکات فراوانی با نمونه رالی داشت. در این محصول صندلی عقب حذف شده و از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو استفاده شده بود. همچنین مهندسان پژو از چارچوب کاری لولهای بهره برده و فاصله بین چرخها را افزایش دادند. پژو GTI T۱۶ حدود ۱۹۷ اسببخار قدرت داشته و دو دیفرانسیل است. بوگاتی ویرون عرضه بوگاتی ویرون به معنای واقعی کلمه فضای حاکم بر صنعت خودروسازی را برای همیشه تغییر داد. این اقدام کمپانی بوگاتی منجرب آغاز دوران ابرخودروها شده و از آن پس اتومبیلهایی خلق شدند که از نظر سرعت و نیرو غیر قابل تصور بودند. حداکثر سرعت ویرون ۴۰۷ کیلومتر در ساعت بوده و به این ترتیب رقیب اصلی خود Koenigsegg CCR را به سادگی پشت سرگذاشته و به عنوان سریعترین اتومبیل جهان شناخته شد. نسخه اسپرت ویرون نیز در سال ۲۰۱۰ به سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت رسید و تا سال ۲۰۱۷ به عنوان سریعترین خودروی جهان شناخته میشد.
کد محتوا: ۲۲۲۰۰
ارسال: چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵:۱۴
به روز شده: چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵:۲۱
کلید واژهها: رنو، پژو، سیتروئن، بوگاتی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۱۶۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.