مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
برترین suv های ۴x۴ جهان
شنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
نگاهی به پیشرانههای کلاسیک چندکاربراتوری آمریکایی
سهشنبه، ۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
شنبه، ۲۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
بهترین خودروهای شاسی بلند آفرود سال ۲۰۱۹
چهارشنبه، ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
خودرانهایی در سطوح مختلف
هشت حقیقت مهم درباره ماشینهای خودران
سهشنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
محصولی اسپرت از خودروسازی محافظه کار
پژو ۴۰۵ T۱۶ اولین سدان اسپرت شیر فرانسوی
شاید تصور کنید که پژو ۵۰۸ PSE (پژو اسپرت Engineered) تنها سدان اسپرت و قدرتمند این کمپانی فرانسوی محسوب می شود. ولی باید اظهار کنیم که مدت ها پیش کمپانی پژو سدان اسپرت و جذاب دیگری را به نام ۴۰۵ T۱۶ تولید می کرد که اولین سدان اسپرت این شرکت محسوب می شد.
دوشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵:۱۵ |
خودروسازان فرانسوی کمتر به سراغ تولید خودروهای اسپرت می روند و هدف اصلی آنها تولید خودروهایی اقتصادی با تجهیزات پایه است. به طور کلی هدف فرانسوی ها و آلمانی ها در خودروسازی کاملا نسبت به یکدیگر تفاوت دارد؛ ولی با این حال فرانسوی ها به خصوص پژو گاهی سنت شکنی هم کرده اند و خودرویی اسپرت از زیر دست مهندسین آنها تولید شده است. پژو ۴۰۵ T۱۶ در واقع بر پایه همان پژو ۴۰۵ معمولی توسعه یافته که در سال ۱۹۸۷ معرفی شده بود. این نسخه اسپرت و قدرتمند پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۹۳ معرفی شد که به نوعی جانشین پژو ۲۰۵ توربو ۱۶ شد. زمانی ۴۰۵ T۱۶ معرفی شد، سبد محصولات پژو مملو از خودروهای خانوادگی بود و این سدان خانوادگی اسپرت به گزینه ای جذاب در بین محصولات بی روح این خودروساز فرانسوی تبدیل شده بود. افتخارات پژو ۲۰۵ توربو ۱۶ همانطور که بیان کردیم پژو ۴۰۵ T۱۶ با هدف تولید یک خودروی اسپرت و قدرتمند و پرکردن جای خالی ۲۰۵ توربو ۱۶ در سبد محصولات این برند، به تولید رسیده بود؛ ولی هیچ گاه نتوانست جای ۲۰۵ توربو ۱۶ را در بخش موتوراسپرت پر کند. جهت یادآوری بیان می کنیم که پژو ۲۰۵ توربو ۱۶ موفق شده بود دو دوره در سال های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ در رالی گروه B قهرمانی جهان، جایگاه اول را کسب کند. این هاچبک اسپرت همچنین در رالی داکار ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ نیز دو سال پی در پی قهرمان جهان شده بود. ظاهرا پژو ۲۰۵ توربو ۱۶ به مسابقات رالی جهانی گره خورده بود؛ این هاچبک سوپر مینی تند و تیز در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ هم موفق شد قهرمانی رالی داکار پاریس شود؛ مضاف بر آن در سال های ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ نیز قهرمان رقابت نفس گیر تپه نوردی Pikes Peak شده بود که در سال ۱۹۸۸ این خودرو رکورد این پیست پرچالش مرتفع را شکست. بدین ترتیب پژو ۴۰۵ توربو ۱۶ جایزگین خودرویی پرافتخار در سبد محصولات پژو شده که از نظر سگمنت و ابعاد هیچ اشتراکی میان آنها وجود ندارد. تفاوت های ظاهری پژو ۴۰۵ T۱۶ با مدل معمولی طراحی این نسخه اسپرت پژو ۴۰۵ بر عهده کمپانی ایتالیایی پینین فارینا بود که در طراحی آن محافظه کاری زیادی شده بود و هیچ خبری از گلگیرهای عریض و حجم پردازی شده و سایر المان های به خصوص موجود در ۲۰۵ توربو ۱۶ در این سدان اسپرت نبود. ولی این سدان اسپرت به رینگ های ۱۶ اینچی آلیاژی مجهز شده بود؛ این در حالی است که نسخه استاندارد پژو ۴۰۵ در فرانسه به رینگ های ۱۵ اینچی فولادی مجهز بود. در ادامه پژو و پینین فارینا برای این مدل اسپرت ۴۰۵ رکاب های اسپرت جدید، سپر جلو و عقبی متفاوت، اسپویلری در راستای ارتقای آیرودینامیک مشابه نمونه نصب شده روی ۴۰۵ Mi۱۶ و سیستم تمیز کننده چراغ های جلورا نصب کرده بودند. مشخصات فنی پژو ۴۰۵ T۱۶ پژو در آن سال ها تنها ۱۰۴۶ دستگاه از ۴۰۵ T۱۶ را به تولید رساند که تمامی آنها به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده بودند که در حالت معمولی بیشینه قدرت ۱۹۶ اسب بخار و در حالت اوربوست بیشینه قدرت ۲۲۰ اسب بخار را تولید می کردند. یکی از ویژگی های بسیار جالب این خودرو سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک آن بود که ۵۳ درصد گشتاور را به چرخ های جلو و ۴۷ درصد آن را به چرخ های عقب منتقل می کرد. این پژو ۴۰۵ قدرتمند قادر بود طی ۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود.
کد محتوا: ۲۱۱۴۶
ارسال: دوشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵:۱۵
به روز شده: دوشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰:۴۷
کلید واژهها: پژو، پژو ۴۰۵، پژو ۵۰۸
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۳۱۲۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.