مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
۱۰ خودرویی که یک دهه گذشته صنعت خودروسازی را بازتعریف کرده اند
شنبه، ۱۴ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلتفرم مستقل از ب ام و
چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مدرن ترین و پیچیده ترین محصول ب ام و
ب ام و iX الکتریکی ۲۰۲۱ رونمایی شد
ب ام و سری ۷ دیگر پرچمدار تکنولوژی محصولات ب ام و نیست و این برند باواریایی پرچمدار جدید تکنولوژی خود را معرفی کرده است. این خودروی جدید ابعاد بزرگ داشته و به صورت تمام الکتریکی، تمام متصل و نیمه خودران به بازار عرضه می شود. زمانی که این اسیووی الکتریکی در حالت پروتوتایپ و پیش تولید بود، iNext نام داشت؛ ولی تبدیل این خودرو از نسخه پروتوتایپ به نمونه تولیدی باعث شده تا نام آن به iX تغییر کند. در حالی که این اسیووی لاکچری و مدرن الکتریکی ب ام و هنوز در حال پشت سر گذاشتن فازهای توسعه و تولید است، اما تقریبا ب ام و با رونمایی آن تمامی جزییات iX را منتشر کرده است.
پنجشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳:۱۷ |
این اسیووی الکتریکی جدید روی پلتفرم جدید ب ام و توسعه یافته که صرفا ویژه تولید خودروهای الکتریکی طراحی شده است. این پلتفرم ارتقای بسیار زیادی نسبت به پلتفرم های پیشین ب ام و داشته که بارزترین ویژگی های آن از دید ب ام و، هماهنگی کامل آن با سیستم های رانندگی خودران و همچنین سرویس های و تکنولوژی های دیجیتال است. به عنوان مثال توان پردازش داده های پردازنده این خودرو ۲۰ برابر نمونه پیشین شده است. طراحی ظاهری ب ام و iX در خصوص ابعاد، ب ام و iX الکتریکی به سایر اسیووی های درونسوز ب ام و بسیار نزدیک است. این کراس اوور الکتریکی طولی برابر با X۵، ارتفاعی برابر با X۶ و ابعاد چرخی برابر با X۷ دارد. این موضوع باعث شده تا iX کراس اووری خشن و چندان جذاب در نگاه اول به نظر نرسد، ولی ب ام و اینگونه توضیح داده که این طراحی مینیمال، سبک طراحی خودروهای آینده بوده و بیشتر مورد پسند مشتری امروزی است. هرچند امیدوار بودیم که در کراس اوور الکتریکی iX دیگر شاهد جلوپنجره زشت و بیش از اندازه بزرگ ب ام و نباشیم، اما متاسفانه ب ام و این المان را هرچند به صورت بسته ولی در iX حفظ کرده و از آن به عنوان بستری برای نصب دوربینها، سنسورهای متعدد و رادار و سایر سیستم های مربوط به تکنولوژی رانندگی خودران و کمکی راننده استفاده کرده است. آدریان ون هویدونک مدیر طراحی ب ام و در خصوص استایل ظاهری iX بیان کرد: ب ام و iX به خوبی نشان می دهد که ما چگونه می توانیم تکنولوژی های جدید را در قالب خودرویی طراحی مدرن و احساسی تولید کنیم. هرچند این خودرو از نظر تکنولوژی بسیار پیچیده است، ولی ظاهری بسیار ساده و غیر پیچیده دارد. طراحی داخلی ب ام و iX ب ام و iX اولین خودروی تولیدی جهان محسوب شده که به غربیلک فرمانی شش ضلعی مجهز شده که به گفته ب ام و این غربیلک فرمان دسترسی راننده و همچنین دید وی را نسبت به نمایشگر اطلاعات این خودرو در پشت فرمان بهبود می بخشد. یکی دیگر از ویژگی های کابین ب ا م و iX که توجه ما را به خود جلب کرده، کلیدهای تنظیم الکترونیکی صندلی ها بوده که به جای اینکه روی صندلی ها طراحی شوند، روی رودری ها جانمایی و طراحی شده اند و درست استایلیی شبیه به طراحی کلیدهای کنترلی صندلی های مرسدس بنز دارند. مشخصات فنی ب ام و iX قلب تپنده ب ام و iX از پنجمین نسل پیشرانه های الکتریکی این برند باواریایی تشکیل شده است. این خودرو به دو موتور الکتریکی متکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرتی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار هستند. به لطف همین موتورهای الکتریکی، ب ام و iX قادر است در کمتر از ۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. ب ام و iX به لطف بهره بردن از یک پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت ۴۸۴ کیلومتر را تحت سیکل EPA FTP طی کند. در صورت درنظر گرفتن سیکل WLTP اروپا بیشینه مسافت قابل پیمایش این خودرو در حالت شارژ کامل به ۶۰۰ کیلومتر افزایش می یابد. لازم به ذکر است که تمامی این اعداد ذکر شده هنوز نهایی نشده و در این مرحله از توسعه ب ام و iX به دست آمده است. قابلیت های شارژ ب ام و iX از جمله جذاب ترین ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. در صورت اتصال این کراس اوور الکتریکی به شارژر سریع DC ۲۰۰ کیلوواتی، تنها ۴۰ دقیقه زمان لازم است که باتری های این خودرو تا ۷۰ درصد ظرفیتشان شارژ شوند. ضمن اینکه در صورت شارژ سریع ۱۰ دقیقه ای، انرژی لازم برای پیمایش ۱۲۰ کیلومتر مسافت در باتری های این خودرو ذخیره می شود. سخن پایانی در این لحظه هیچ صحبتی مبنی بر تاریخ دقیق عرضه و همچنین آغاز تولید iX توسط ب ام و نشده است. اما ب ام و اظهار کرده که قصد دارد تولید این اسیووی الکتریکی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در کارخانه Dingolfing آغاز کند. بدین ترتیب انتظار می رود که این خودرو از اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شود.
کد محتوا: ۲۱۱۳۲
ارسال: پنجشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳:۱۷
به روز شده: پنجشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷:۲۴
کلید واژهها: ب ام و،ب ام و iX الکتریکی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۵۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.