(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
دسته ۱۰۰ هزار دلاریها همیشه محبوب ترین و دوست داشتنی ترین دسته قیمتی در بازار خودروهای جهانی محسوب می شوند چرا که همیشه کامل ترین خودروها در این دسته قرار دارند. پس اگر دوست دارید برترین خودروهای این دسته را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۲۳ |
Cadillac CT۶-V درست است که کادیلاک دیگر فروغ سالهای گذشته را ندارد اما هنوز با اختلاف لوکس ساز ترین برند آمریکایی در جهان محسوب می شود. کادیلاک هنوز هم خودروهای با کیفیت و البته گران قیمتی را تولید می کند که می توانند نظر هر کسی را به خود جلب نمایند. خودرو CT۶-V بالا رده ترین سدان فول سایز این شرکت محسوب می شود. البته عمده تخصص کادیلاک درگذشته تولید سدان های غول پیکر بود اما در زمان حال سیاست کادیلاک بیشتر به سمت تولید SUV های خانوادگی و البته لوکس رفته که بارز ترین نمونه آن خودرو محشر اسکالید است؛ اما این خودرو با هدف رقابت با خودروهای به نام اروپایی ساخته شده است. خودرو کادیلاک از ظاهر کاملاً خشنی بهره می برد؛ مانند همیشه بخش جلو خودرو بزرگ طراحی شده است و چراغها هنوز همان فرم شکسته و خنجری خود را حفظ کردهاند. جلو پنجره خودرو نسبت به نسلهای قبل کمی بزرگ تر شده است اما برخلاف رقبای به نامی چون BMW برای آن ساختار شبکهای در نظر گرفته شده است تا جذابیتش را دو چندان کند. در بخش کناری نکته خاصی به غیر از خطی که از روی دستگیرهها به صورت موجی تا چراغ عقب امتداد دارد وجود ندارد. در قسمت رینگ ها نیز کادیلاک برای خودرو گران قیمتش نمونه های ۲۰ اینچی آلیاژی در نظر گرفته است. در قسمت پشت نیز این خودرو آن چنان تغییری نکرده است و هم چنان ماند گذشته پشت خودرو تقریباً خشک و ساده طراحی شده است؛ اما در زمینه رنگ خودرو کادیلاک آن چنان که باید دست و دل باز نبوده و تنها رنگهای مشکی متالیک و سفید را به صورت رایگان عرضه می کند، این در صورتی است که اگر می خواهید رنگ قرمز خودرو را سفارش دهید باید نزدیک ۱۲۲۵ دلار خرج کنید؛ اما در زمینهٔ ابعاد و وزن کادیلاک هنوز به سنتهایش وفادار مانده است و یک خودرو به معنای واقعی بزرگ را تولید کرده است. خودرو کادیلاک در زمینهٔ طول یکی از رکورد داران در بین تمامی سدان ها محسوب می شود و با داشتن طولی معادل ۵.۲۱ متر خودرو فوق العاده طویلی محسوب می شود. البته در زمینهٔ ارتفاع نیز خودرو کادیلاک می تواند از اکثر رقبا با رقم ۱.۵ متر ارتفاع اصلی خودرو پیشی بگیرد. در زمینهٔ وزن هم خودرو کادیلاک باز هم از اکثر رقبا جلو میافتد و با ثبت ۲۰۳۸ کیلوگرم وزن جزو سنگین وزنهای کلاس خود محسوب می شود؛ اما یکی از آن قسمتهایی که به شخصه درباره کادیلاکها عاشقش هستم همین بخش پیشرانه آنهاست. تا چند سال قبل سیاست کادیلاک همانند اکثر آمریکاییها استفاده از موتورهای حجیم تنفس طبیعی بود اما با داغ شدن بحث گرمایش زمین و آلودگی خودروها کادیلاک نیز تصمیم گرفت روند اروپاییها را دنبال کند و به ساخت موتورهای کوچک تر اما با بازده بالاتر برود. کادیلاک برای خودرو خود یک موتور ۴.۲ لیتری ۸ سیلندر در نظر گرفته است که البته در کنار خود یک توربو دوقلو نیز دارد. به لطف موتور قدرتمند کادیلاک این خودرو ۵۵۰ اسب بخار نیرو در اختیار دارد. به لطف موتور توانمند، کادیلاک سنگین و بزرگ به راحی هر جه تمام میتواند ۰ تا ۱۰۰ را در زمان بی نظیر ۳.۸ ثانیه طی نماید؛ اما در بخش انتقال قدرت نیزکادیلاک از بهترین گیربکس اوتومات با ۱۰ سرعت استفاده کرده است. سیستم حرکتی خودرو نیز به صورت AWD است که خب غیر از این انتظار نداشتیم. درباره کیفیت رانندگی با خودرو CT۶-V به شدت می توان راضی بود. خودرو کادیلاک هم می تواند یک خودرو خانوادگی عالی چه در شهر و چه برای مسافرتهای خارج از شهر باشد و یا حتی میتواند یک خودرو لوکس تشریفاتی نیز باشد؛ اما در قسمت مصرف سوخت کادیلاک به خوبی درک کرده است که خودرو بزرگ و سنگینش با یک موتور بزرگ ۸ سیلندر نیاز مبرمی به یک باک بزرگ دارد به همین دلیل برای این خودرو یک باک بزرگ ۷۲ لیتری در نظر گرفته شده است. درنهایت خودرو کادیلاک با تمام مشخصههای یادشدهاش می تواند با سرعتهای متوسط نزدیک به ۵۳۰ کیلومتر برد حرکتی به ثبت برساند که راضی کننده به نظر می رسد؛ اما قسمت داخلی یا کابین این خودرو یکی از قسمتهایی است که کادیلاک در طراحی آن تبحر خاصی دارد. شاید در اولین مشاهده این کابین با خود بگویید که قرار است با کابین فوق لوکسی طرف بشویم اما واقعیت این نیست. کادیلاک در قسمت طراحی تغییر رویه داده این و به جای این که مانند گذشته آن را شلوغ کند این بار کابین ساده تر ساخته البته با ذکر این نکته که کابین این خودرو نسبت به گذشته هوشمند تر شده است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین خودرو به شدت شبیه متریال به کار رفته در سری S مرسدس است. در وسط کنسول خودرو یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته است. در جلوی راننده هم دستگاههای آنالوگی حذف شدهاند و جای خود را به صفحه نمایش الکترونیکی دادهاند. از دیگر ویژگیهای این خودرو بهره گیری از اینترنت ۴G و البته WIFI داخلی است. البته رادیو ماهوارهای نیز در این خودرو وجود دارد. البته کادیلاک در این خودرو از ۳۴ اسپیکر استفاده کرده است تا خودرو شما را تبدیل به یک استودیو سیار کند. در بحث فضای در دسترس سرنشین عقب و جلو با یکی از برترین و راحت ترین نمونههای ممکن در بازار جهانی روبه رو هستیم. درمجموع کیفیت کابین داخلی این خودرو با برترین نمونههای موجود برابری میکند اما از لحاظ امکانات کمی از آن عقب تر است. در پایان باید به رقبای اصلی این خودرو نیز اشاره کرد. BMW ۷ و مرسدس S CLASS رقبای جدی این خودرو هستند. با اطمینان بالا می توان گفت که خودروهای فوق بسیار فوق العاده هستند اما این بار کادیلاک حرفهای زیادی برای گفتن دارد و به راحتی بازی را نمی بازد. Mercedes-Benz S CLASS اما نوبتی هم که باشد نوبت یکی از لوکس ترین سدان های جهان است که عرض اندام کند. البته تعداد تیپهای این خودرو بسیار زیاد است و بازه قیمتی آن هم بین ۹۰ تا ۲۳۲ هزار دلار است اما خودرویی که ما انتخاب کردیم خودرو S۵۶۰ SEDAN است که ۱۰۶ هزار دلار قیمت دارد؛ اما برویم سراغ طراحی خودرو. از همان نگاه اول عاشقش می شوید. خودرو بی نظیر مرسدس تا به حال رکورد دار حضور در تشریفات است. در قسمت طراحی جلو خودرو یکی از دل چسب ترین طراحیهای ممکن را شاهد هستیم. چراغهای خودرو به صورت بزرگ و تقریباً چهار گوش طراحی شدهاند البته در این چراغها از سه ردیف LED به عنوان چراغهای روز استفاده شده است. جلو پنجره خودرو از جنس کروم طراحی شده است و پایین تر از آنها نیز هواکشهای موتور قرار دارند؛ اما در قسمت جانبی خودرو چیز خاصی وجود ندارد و تنها قسمت جالب این قسمت رینگها هستند. رینگها در این مدل به صورت آلیاژی ۱۸ اینچی هستند اما در صورت تمایل می توانید آنها را به صورت ۱۹ و یا ۲۰ اینچی نیز سفارش دهید. بخش پشتی خودرو نیز به معنی کامل کلمه لوکس و دوست داشتنی طراحی شده است. چراغها هم چنان به همان شکل نا فرم خود قرار دارند و پشت خودرو مانند اکثر رقبا فرم جعبهای ندارد. اما در قسمت ابعاد و وزن. خودرو مرسدس کاربرد تشریفاتی دارد به همین منظور مرسدس تصمیم گرفته است تا فضای داخلی خودرو راحت ترین نمونه ممکن باشد. به همین منظور مرسدس برای خودرو خود ۵.۳۵ متر طول در نظر گرفته است و ارتفاع خودرو نیز نزدیک ۱.۵۸ متر در نظر گرفته شده است؛ اما در زمینه وزن خودرو مرسدس رکوردها را جا به جا می کند. خودرو مرسدس در این قسمت با ثبت عدد ۲۲۰۰ کیلوگرم راه خود را از بقیه سدان های فول سایز کاملاً جدا می کند؛ اما در زمینه رنگ با توجه به کاربرد عمده خودرو از عرضه رنگهای شاد و البته جوان پسند تر صرف نظر شده است و تمامی ۱۵ رنگ عرضه شده برای این خودرو همگی در تم مشکی یا سفید در نظر گرفته شدهاند؛ اما در زمینهٔ پیشرانه، سری S تنوع زیادی دارد. خودروهای ارزان تر این سری از موتورهای ۶ سیلندر استفاده می کنند و سریهای میان رده موتورهای ۸ سیلندر و در نهایت سری بالا رده این کلاس از موتورهای حجیم ۱۲ سیلندر استفاده می کنند. S۵۶۰ از یک موتور ۸ سیلندر استفاده می کند که حجم ۴ لیتری دارد و البته در کنار خود یک توربو دوقلو نیز دارد. توان تولیدی این موتور به ۴۶۳ اسب بخار می رسد. درباره نهایت سرعت این خودرو نیز با توجه به این که این خودرو صرفاً کاربرد شهری دارد مرسدس ترجیح داده است تا نهایت سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی بر روی ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت محدود شود. در زمینهٔ انتقال قدرت نیز خودرو مرسدس به یک گیربکس اوتومات ۹ سرعته مجهز شده است و سیستم حرکتی در نظر گرفته شده برای آن نیز طبق روال همهی خودروهای گران قیمت AWD است. درباره کیفیت رانندگی نیز نیازی به توضیح نیست و کلاس و برند این خودرو به خوبی گویای همه چیز هست؛ اما مصرف سوخت خودرو مرسدس جزو نکات قوت این خودرو محسوب می شود. مرسدس برای خودرو خود یک باک حجیم ۸۰ لیتری در نظر گرفته است. به لطف موتور خوب و البته مدیریت الکترونیکی مصرف سوخت در این خودرو S۵۶۰ می تواند با سرعتهای متوسط به راحتی هر چه تمام به برد حرکتی بیش از ۷۵۰ کیلومتر دست یابد که برای خودرو در این سایز و این حجم عدد بسیار قابل احترامی به نظر می رسد؛ اما کابین داخلی این خودرو یکی از آن قسمتهایی است که حتی ابر خودروها هم به زحمت می توانند خود را به آن نزدیک کنند. در همان لحظه ورد به کابین متوجه همه چیز خواهید شد. در طراحی کابین این خودرو از چوب، چرم و تیتانیوم و کروم بهره گرفته شده است. قسمت کنسول این خودرو از دو فلز تیتانیوم و کروم تشکیل شده است. چرم روی صندلیها نیز از گران ترین نمونههای ممکن هستند. از چوب با کیفیت که نوع آن بسته به نظر مشتری است در داخل دربها و قسمت رویی کنسول استفاده شده است. البته از LED نیز در این خودرو استفاده فراوانی شده است. البته LED های استفاده شده در این خودرو از نوع ساده نبوده و می توانند ۶۴ رنگ متفاوت تولید کنند. از دیگر امکانات این خودرو می توان به صفحه نمایش این خودرو اشاره نمود. صفحه نمایش استفاده شده در این خودرو یک تکه است و از جلوی راننده تا وسط کنسول امتداد دارد. نزدیک به ۱۲ اینچ از این صفحه نمایش در جلوی راننده و ۱۲.۳ اینچ دیگرش هم در وسط کنسول قرار دارد. از دیگر امکانات این کابین می توان به بهره گیری از ۱۶ اسپیکر Burmester با قابلیت تولید صدای ۳D دانست. درنهایت باید خودرو مرسدس S۵۶۰ را یکی از بهترین خودروهای جهان در بازه قیمتی ۱۰۰ هزار دلار نامید. BMW ۷ اما بازهم BMW اما این بار رقیب مستقیم دو خودرو قبلی لیست. سری ۷ BMW از چهار خودرو تشکیل شده است؛ که به ترتیب از ۸۶ تا ۱۵۷ هزار دلار قیمت دارند. دو مدل ارزان تر از موتورهای ۶ سیلندر استفاده می کنند. مدل میانی یا همان مدل مورد بحث ما ۷۵۰i Xdrive از یک موتور ۸ سیلندر استفاده می کند و درنهایت هم گران ترین خودرو این سری که از موتور ۱۲ سیلندر استفاده می کند. قیمت خودرو مورد نظر ما ۱۰۳ هزار دلار در نظر گرفته شده است؛ اما لوکس ترین خودرو ساخت bmw برخلاف سری S که بزرگ ترین وظیفه اش تشریفاتی بودنش است می تواند کاربردهای خانوادگی و البته شهری و برون شهری نیز داشته باشد. ظاهر bmw ۷ کاملاً سنگین و با وقار به نظر می رسد خودرو بینظیر آلمانی ها از جلو یک خودرو خشن و البته بزرگ است. جلو پنجره از جنس کروم است و البته بسیار بزرگ طراحی شده است و البته می تواند جزو نکات منفی طراحی این خودرو هم حساب شود. ظاهراً قرار نیست جنگ جلو پنجره های بزرگ هیچ گاه تمام شود. چراغ ها این بار نازک تر و کشیده تر شدند و البته درون چراغ ها از دو حلقه LED نیز استفاده شده است. از نمای عقب با نمای کاملاً جعبه شکل مخصوص خودروهای BMW طرف هستیم. البته قسمت پشتی این خودرو کمی زمخت به نظر می رسد. چراغ ها در این قسمت بزرگ طراحی شدهاند اما این بار با یک نوار باریک به هم متصل شده اند. اگزوزها هم برخلاف گذشته که در قسمتی خارج از سپر قرار می گرفتند این بار در داخل خود سپر خودرو قرار دارند اما برخلاف گذشته پهن تر شده اند و از شکل دایره ای خود فاصله گرفته اند. نمونه رینگ های به کار رفته در این مدل نیز از نوع ۱۹ اینچی هستند که همانند اکثر خودروهای هم قیمت از نوع آلیاژی با کیفیت هستند. در زمینهٔ ابعاد نیز این خودرو کمی از خودرو مرسدس بزرگ تر است. طول این خودرو به ۵.۴۵ متر می رسد و ارتفاعش هم در حدود ۱.۶ متر است. درزمینهٔ وزن نیز این خودرو کمی از مرسدس سبک تر است. وزن دقیق این خودرو برابر ۲۱۴۱ کیلوگرم است. درباره رنگ این خودرو نیز BMW برای آن ۱۴ رنگ در نظر گرفته است که هیچ رنگ شاد و جوان پسندی در بین آن ها دیده نمی شود؛ اما در زمینهٔ پیشرانه، خودرو BMW فوق العاده قوی و محشر است. مدلی که ما درباره آن صحبت می کنیم تنها خودرو سری ۷ است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری استفاده می کند. البته در کنار این پیشرانه یک توربو دوقلو نیز حضور دارد. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه به عدد فوق العاده ۵۲۳ اسب بخار می رسد. خودرو بزرگ BMW به مدد این موتور فوق العاده می تواند به راحتی هر چه تمام ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۹ ثانیه عملی سازد؛ اما در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت خودرو BMW به یک گیربکس ۸ سرعته اوتومات نیز مجهز شده. در زمینهٔ سیستم حرکتی خریداران می توانند از بین سیستم RWD و AWD یکی را انتخاب کنند؛ اما در زمینهٔ کیفیت رانندگی خودرو BMW به همان اندازه می تواند آرام و راحت باشد می تواند سریع و بی رحم هم باشد. دید مناسب راننده و تلاش برای حداقل کردن نقاط کور از جمله نکات مثبت و طلایی در بحث کیفیت رانندگی این خودرو به حساب می آید؛ اما درباره مصرف سوخت این خودرو: BMW برای این خودرو یک باک تقریباً ۷۸ لیتری در نظر گرفته است. خودرو BMW میتواند با یک باک پر و شرایط معینی در این مدل رنج حرکتی ۶۲۰ کیلومتری را به ثبت برساند؛ اما در زمینهٔ طراحی داخلی کابین با یکی از بهترین نمونه ها طرف هستیم. BMW معتقد است که این خودرو می تواند به راحتی از استرس وبار روانی سرنشینان بکاهد و حس اطمینان و البته رضایت را به آن ها بدهد. در عمل هم این ادعا به واقعیت بدل می شود. کابین این خودرو در عین سادگی بسیار دل نشین و لوکس است. در قسمت راننده این خودرو از یک صفحه نمایش ۱۰.۳۵ اینچی در وسط کنسول استفاده شده است. قسمت دنده و تنظیم حالت های رانندگی نیز تا آنجا که شده ساده طراحی شده است تا جلوی سردر گم شدن راننده را بگیرد. البته این خودرو به جدید ترین رابط کاربری BMW یعنی IDRIVE ۷.۰ نیز مجهز شده است تا تجربه فوق العاده ای را چه از لحاظ کاربری و چه تفریحی به ارمغان بیاورد. استفاده از چرم دو رنگ و البته فوق العاده با کیفیت در این خودرو به راحتی شما را مجذوب می کند. البته در قسمت جلوی کنسول و داخل درب ها از چوب های با کیفیتی چون راش استفاده شده است البته که در کنسول جلو از تیتانیوم هم استفاده شده است؛ اما در قسمت سرنشین عقب bmw سنگ تمام گذاشته است و تا آنجا که توانسته است امکانات فراهم کرده است. استفاده از نمایشگرهای ۱۲.۳۵ اینچی با پشتیبانی از انواع فرمت های تصویری و البته قابلیت اتصال به اینترنت داخلی بخشی از اقدامات bmw برای سرنشینان عقب است. البته بر خلاف سایز خودرو bmw برای اینکه فضای فوق العادهای برای سرنشینان عقب فراهم کند ارتباط قسمت عقب را قطع کرده است تا این خودرو درنهایت فضای ۴ سرنشین را داشته باشد. از دیگر ویژگی های قسمت عقب می توان به وجود شارژرهای وایرلس و البته سیمی آن هم از نوع تایپ c و تهویه اختصاصی اشاره کرد. البته سقف باز شونده اختصاصی نیز برای این قسمت در نظر گرفته شده است که با سقف جلو یک تکه نیست؛ اما در بخش صوتی نیز bmw از اسپیکرهای بسیار قدرتمندی در درب ها و البته در قسمت جلوی کنسول استفاده کرده است تا صدای فراگیری تولید شود. در پایان باید خودروی محشر BMW را یکی از محشر ترین نمونه های موجود در بازار جهانی در این رنج قیمتی نامید. Porsche ۹۱۱ Carrera مگر می شود نامی از پورشه نیاورد. پورشه در این لیست دو خودرو خواهد داشت که یکی از آن ها همین خودرو ۹۱۱ کاره را است. البته این خودرو در چهار تیپ متفاوت تولید میشود که ما مدل Carrera ۴ با قیمت ۱۰۴ هزار دلار را مورد بحث قرار می دهیم؛ اما در قسمت طراحی این پورشه شبیه پورشه سال قبل و دو سال قبل و البته سال های قبل است. هیچ انقلاب خاصی در این سال ها برای این خودرو رخ نداده است. شاید کمی توضیح درباره ظاهر این خودرو خسته کننده باشد چرا که قرار نیست با تغییر خاصی روبه رو باشیم؛ اما درباره پیشرانه این خودرو. از زمانی که پورشه ۶ سیلندرهای جدیدش با ساختار تخت را معرفی کرد خودرو ۹۱۱ CARRERA از همان پیشرانه ها استفاده می کنند. این پیشرانه یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری است که با یک عدد توربو دوقلو همراه است که می تواند در نهایت تلاش خود ۴۳۳ اسب بخار توان تولید نماید. به لطف وزن کم و ساختار آیرودینامیکی خوب این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۸ ثانیه طی نماید که عدد مناسبی برای این خودرو محسوب می شود. البته نهایت سرعت این خودرو نیز به راحتی هر چه تمام به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده. خودرو پورشه هم چنین به یک گیربکس ۸ سرعته اوتومات نیز مجهز شده است. در قسمت سیستم حرکتی نیز بین دو سیستم AWD و RWD حق انتخاب وجود دارد. درباره کیفیت رانندگی باید اعتراف کرد که خودرو پورشه خودرو بسیار تند و تیزی است. تعلیق بی نظیر و البته چسبندگی مناسب، این خودرو را به یکی از مناسب ترین خودروها برای پیست بدل می کند. در زمینهٔ مصرف سوخت نیز با اینکه خودرو پورشه مجهز به یک موتور کم مصرف است و ازلحاظ وزن و ابعاد نیز خودرو بزرگی محسوب نمی شود اما با این حال پورشه تصمیم گرفته است تا برای این خودرو کم کاری نکند و آن را به یک باک ۶۳ لیتری مجهز نماید. درنهایت این خودرو درزمینهٔ برد حرکتی می تواند یکی از پرچم داران بازار عنوان شود چرا که به راحتی می تواند طبق شرایط معینی به برد ۷۶۲ کیلومتری دست یابد؛ اما داخل کابین این خودرو آنجایی است که خواهید فهمید آلمانی ها ذاتاً در ساخت خودرو عالی هستند. خودرو پورشه در قسمت داخلی کابین بسیار رویایی است. استفاده از دو رنگ مشکی و قرمز برای چرم های داخلی خودرو نمای بی نظیر و البته اسپرتی به کابین بخشیده است. در قسمت جلو راننده پورشه ابتکار جالبی داشته است. دور موتور در این خودرو به روش سنتی یعنی با استفاده از یک سیستم عقربه ای نشان داده می شود اما دیگر المان های مورد نیاز راننده توسط صفحه نمایشی که دور تا دور قسمت عقربه ای است نشان داده می شود. در قسمت وسط کنسول نیز یک ساعت عقربه ای بالای کنسول قرار گرفته است و در قسمت اصلی کنسول نیز یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی قرار داده شده است. قسمت کنار دست راننده هم به شکل جالب و به تقلید از هواپیماها طراحی شده است؛ اما قسمت دو سرنشین عقب پاشنه آشیل این خودرو محسوب می شود. چرا که انحنای نا معقول قسمت عقب فضای ناراحت کننده ای را به وجود آورده است به همین دلیل است که این خودرو تنها برای ۲ سرنشین مناسب است؛ اما یکی از ویژگی های این خودرو که کمی زیاده روی به نظر می رسد به سیستم صدای آن برمی گردد. خودرو پورشه به صورت اصلی از ۱۲ اسپیکر برند BOSE با قدرت ۱۵۰ وات استفاده می کند اما اگر می خواهید خودرو خود را به یک سالن کنسرت تبدیل کنید می توانید با پرداخت حدوداً ۲۰۰۰ هزار دلار سیستم ۱۳ اسپیکرهِ پرچم دار Burmester با قدرت ۸۵۵ وات را داشته باشید. در پایان می توان این خودرو را یک خودرو مناسب جوانان در این بازه قیمتی عنوان کرد.
کد محتوا: ۲۱۱۲۷
ارسال: شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۲۳
به روز شده: شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴:۰۰
کلید واژهها: کادیلاک، مرسدس بنز، ب ام و، پورشه
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۸۳۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.