(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
دسته ۱۰۰ هزار دلاریها همیشه محبوب ترین و دوست داشتنی ترین دسته قیمتی در بازار خودروهای جهانی محسوب می شوند چرا که همیشه کامل ترین خودروها در این دسته قرار دارند. پس اگر دوست دارید برترین خودروهای این دسته را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.
چهارشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲:۰۰ |
شاید زمانی که بشنوید قیمت یک خودرو در بازار ۱۰۰ هزار دلار است با خود می گویید این رقم غیرقابل باور است اما در واقعیت ۱۰۰هزار دلاریها دروازه ورد به بازار خودروهای لوکس و البته اعیانی می شوند. به اعتقاد من خودروهایی که در بازه قیمتی ۱۰۰ هزار دلار قرار دارند برترین خودروهای بازار هستند چرا که در همه قسمتها کامل و تقریباً بی نقص هستند. در ضمن نه جزو پایین ردهها محسوب می شوند و نه جزو بالا ردههایی که خیلی از امکاناتشان صرفاً تبلیغاتی هستند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین خودروهای این رنج قیمتی در بازار را به شما معرفی کنیم. البته تعداد این خودروها زیاد است پس مجبور می شویم برای اینکه شما عزیزان خسته نشوید این مطلب را در چند قسمت تقدیم حضورتان کنیم. Lexus LC اولین خودرو لیست ما متعلق به ژاپنی خوش نام لکسوس است. این برند لوکس ساز عمده فعالیتش در سالهای گذشته ساخت سدان های لوکس بوده اما چند سالی است که مسیر خود را به سمت ساخت SUV ها تغییر داده است. البته خودرو LC در بین خودروهای لکسوس یک خودرو استثنایی محسوب می شود. این خودرو یک خودرو کاملاً لوکس است. البته که این خودرو گران ترین خودرو لکسوس تا به امروز نیز محسوب می شود. خودرو فوق العاده LC جزو بالارده های اسپرت – کوپه محسوب می شود. بگذارید تا از ظاهر بی نظیر و اغوا کننده آن شروع کنیم. خودرو دوست داشتنی LC از ظاهر فوق جذابی بهره می برد. البته لکسوس سعی کرده در طراحی این خودرو شباهت آن به خودروهای دیگر این برند کاملاً رعایت شود برای همین هم از هر جایی که به این خودرو نگاه کنیم به یاد برند لکسوس می افتیم. دماغه خودرو به شدت تیز و هجومی طراحی شده است. البته در این قسمت امضا همیشگی محصولات شرکت لکسوس نیز به چشم می آید. جلو پنجره بزرگ و البته به شدت با کیفیت این مدل کاملاً نگاه هر بیننده را به خود جلب می کند. در قسمت کناری خودرو می توان به راحتی شاهد هنر طراحان لکسوس بود. استفاده از رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی جذابیت این خودرو را دو چندان می کند؛ اما از پشت خودرو لکسوس ظاهر خود را از یک فرشته به یک هیولای تمام عیار تغییرمی دهد. پشت خودرو با استفاده از خطوط فراوان و البته تو رفتگیهای به شدت قابل لمس طراحی شده است و البته که نسبت به سایز خود خودرو بسیار بزرگ جلوه می کند. بدون شک در اولین رویارویی با این خودرو شما به این فکر می افتید که با یک ابر خودرو روبه رو هستید. کیفیت ساخت خودرو در همه قسمتها به شدت بالا است و به راحتی هر بینندهای را متوجه خود می سازد. در زمینهٔ رنگ خودرو نیز لکسوس برای خودرو خود از رنگهای بسیار شاد و پویایی استفاده کرده است. ۱۱ رنگ انتخاب شده برای این خودرو همگی به شدت دوست داشتنی هستند؛ اما در قسمت وزن لکسوس نشان میدهد با اینکه خودرو از بیرون به یک خودرو لایت شبیه است اما ازنظر وزن قطعات کاملاً با خودروهای بزرگ برابری می کند. وزن خودرو لکسوس به عدد ۱۹۶۸ کیلوگرم می رسد که برای یک خودرو کوپه عدد بالایی محسوب می شود. در قسمت ابعاد نیز خودرو لکسوس حدود ۴.۵ متر طول دارد و ارتفاع اصلی خودرو نیز به تنها ۱.۴ متر می رسد. درمجموع از طراحی خودرو لکسوس به شدت می توان راضی بود و از آن حس خوبی گرفت؛ اما پیشرانه این خودرو یکی دیگر از نقاط قوتش محسوب می شود. در قسمت پیشرانه لکسوس ترجیح داده از هیچ سیستم کمکی برای پیشرانه خودرو استفاده نکند و قدرت طبیعی از موتور قدرتمندش دریافت کند. به همین منظور لکسوس برای خودرو خود از یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر استفاده کرده است که می تواند به صورت طبیعی ۴۷۱ اسب بخار توان تولید نماید. عملکرد تحسین برانگیز موتور در واقعیت باعث میشود تا این خودرو نسبتاً سنگین وزن به راحتی هرچه تمام ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۴ ثانیه طی نماید. گفتنی است که نهایت سرعت خودرو معرکه لکسوس به ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت می رسد تا در زمینهٔ پیشرانه با یک هیولای تمام عیار روبه رو شویم. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت لکسوس برای خودرو خود یک گیربکس خودکار الکترونیکی ۱۰ سرعتِه استفاده کرده است که ضریب پاسخگویی بالایی دارد. البته جای تعجب ندارد که خودرو لکسوس به صورت AWD طراحی شده است؛ اما درباره کیفیت رانندگی این خودرو باید بگوییم که به معنای واقعی کلمه با یک هیولای تمام عیار طرف هستیم. خودرو لکسوس به شدت سریع است کافی است پای خود را کمی رو پدال فشار دهید تا معنای سرعت را بفهمید. بدون شک برترین جایی که می توانید این خودرو را با تمام توانش حس کنید بزرگراههای خلوت هستند. درباره سوخت این خودرو نیز باید بگوییم که لکسوس خیال همه را از این بابت راحت کرده است. لکسوس برای خودرو خودش از یک باک ۸۲ لیتری استفاده کرده است. با اینکه این خودرو به یک موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندر مجهز شده و در زمینهٔ وزن نیز آن چنان بهینه نیست اما با این حال می تواند با یک باک پر به رنج حرکتی مناسب بیش از ۵۰۰ کیلومتر دست پیدا کند البته این رنج برای زمانی است که سرعت خودرو بالا نباشد؛ اما قسمت داخلی اتاقک خودرو آن چنان که باید مانند دیگر قسمتهای این خودرو حس لوکس بودن را به شما منتقل نخواهد کرد. با وجود اینکه تمام این کابین به چرم با کیفیت مجهز شده و نکته منفی در قسمت کیفیت و متریال نمی توان پیدا کرد اما آن چیزی که در این کابین آزاردهنده است نحوه طراحی داخلی کابین است. رنگهای انتخاب شده برای اتاقک آن چنان که باید حس خوبی منتقل نمی کنند در ضمن در قسمت کنسول نیز سادگی بیش از حد جلب توجه می کند در حالی که در خودروهای بسیار ارزان تر مانند bmw m۵ قسمت کنسول یکی از لوکس ترین قسمتهایی است که می توان در آن خودرو پیدا کرد. در بحث فناوریهای به کار رفته در این اتاقک نیز با اتفاق جالبی روبه رو نمی شویم. البته حداقلها مانند یک صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی به عنوان قسمت ناوبری و سرگرمی و یا سیستم کمک صوتی در این خودرو حضور دارند اما واقعیت این است که ما از یک خودرو ۱۰۰ هزار دلاری بیش از این ها انتظار داریم. درمجموع خودرو لکسوس را می توان یک شاهکار تمام عیار دانست و به شدت از آن راضی بود. BMW M۲ CS شاید در ابتدا با خود بگویید که سری ۲ پایین رده ترین خودروهای ساخت BMW هستند. درست است اما این واقعیت درباره خودروهای سری M۲ شرکت M به هیچ عنوان صادق نیست. قیمت نمونه M۲ اصلی به ۵۸ هزار دلار می رسد اما مدل m۲ cs در بحث قیمتی از ۸۰ هزار دلار شروع شده و بهترین نمونهاش نیز نزدیک به ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. خودرو معرکه m۲ cs مخصوص دیوانگان سرعت و مسابقه ساخته شده است. در همان نگاه اول خواهید فهمید که این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در نگاه اول به بخش جلو خودرو متوجه می شوید دماغه نسبت به نمونه اصلی یا حتی نمونه معمولی m کشیده تر طراحی شده است و البته که در این مدل عضلات بیش تری به آن اضافه شده است. استفاده از افکتهای led در چراغهای جلو به شدت به جذابیت بخش جلو اضافه کرده است. جلو پنجره در این مدل نسبت به مدلهای معمولی کوچک تر شده است. در این مدل برای اولین بار بر روی کاپوت خودرو هواکشی به سبک خودروهای آمریکایی اضافه شده است. البته گفتنی است که قسمت سقف این خودرو به رنگ مشکی است که دلیل آن هم به فیبر کربن بودن آن برمی گردد. در بخش کناری رینگهای ۱۹ اینچی به شدت نظرها را جلب می کنند. در مدل ۱۰۶ هزاری این خودرو رنگ رینگها کمی به زردی می زند دلیل اصلی آن هم استفاده از طلا در این رینگهاست. در قسمت پشت نیز شاهد عریض شدن خودرو نسبت به نمونههای معمولی هستیم در ضمن bmw اسپویلر روی درب صندوقعقب و هم چنین اگزوزهای این خودرو را از فیبر کربن ساخته است. در زمینهٔ رنگ bmw برای این خودرو تنها ۴ رنگ در نظر گرفته است که به گفته خود شرکت تمامرنگها همانهایی هستند که در مسابقات استفاده می شوند. بدون شک در زمینهٔ رنگ برترین رنگ این خودرو رنگ آبی آن موسوم به Misano Blue Metallic؛ اما در قسمت اندازه و وزن با خودرو متوسطی روبه رو هستیم. به خاطر استفاده از فیبر کربن در بدنه این خودرو و هم چنین وزن کم بعضی از قطعات، وزن این خودرو نسبت به نمونههای معمولی کمتر شده است. وزن خودرو bmw تنها ۱۶۲۵ کیلوگرم است که برای این خودرو یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. در قسمت اندازه نیز خودرو آلمانی نزدیک به ۴.۵ متر طول و ۱.۴ متر ارتفاع دارد؛ اما قسمت پیشرانه یکی از آن قسمتهایی است خودرو bmw درآن غوغا می کند. خودرو bmw به یکی از بهترین موتورهای ۶ سیلندر تاریخ مجهز شده است. این موتور در ساختار اصلی متعلق به خود bmw است اما همان طور که می دانید این موتور در کارخانه m به یک هیولا تبدیل شده است. موتور اصلی یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری است؛ اما در کارخانه m این موتور تقویت شده و دو عدد توربو نیز به آن اضافه شده تا درنهایت این مجموعه قدرتمند قدرت فوق العاده ۴۴۴ اسب بخاری را تحویل این خودرو بدهد. به لطف موتور توانمند و البته وزن پایین خودرو حیرت انگیز m۲ cs می تواند در تنها ۳.۸ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را عملی کند. سرعت نهایی این خودرو نیز به نزدیک ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسد که البته به صورت الکترونیکی روی ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت این خودرو به صورت اصلی از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه استفاده می کند اما اگر ماشین باز هستید و خود را رانندهای حرفه ای می دانید bmw امکان استفاده از یک گیربکس مسابقهای ۶ سرعته دستی را نیز برای شما فراهم کرده است. در زمینهٔ سیستم حرکتی نیز bmw ترجیح داده است از سیستم RWD در این خودرو استفاده کند تا بتواند سرعت بیشتر این خودرو در پیست و البته چسبندگی بالاتر آن را تضمین کند. درباره کیفیت رانندگی این خودرو باید همین ابتدا گفت اگر قصد رفتن به پیست را ندارید و البته اهل سرعت رفتن هم نیستید بی دلیل پولتان را هدر ندهید. این خودرو به شدت وحشی و سرکش است و بی شک برای رام کردنش باید در رانندگی یک استاد باشید؛ اما قسمت مصرف سوخت پاشنه آشیل خودرو M۲ CS محسوب می شود. این خودرو از یک باک ۵۰ لیتری استفاده می کند. این باک برای این خودرو گزینه آن چنان خوبی به حساب نمی آید. در عمل هم با اینکه با خودرو نه چندل بزرگ و سنگینی روبه رو هستیم، رنج حرکتی آن هم در سرعت متوسط تنها به ۴۴۰ کیلومتر می رسد که خیلی خوب به حساب نمی آید. در قسمت کابین با کابینی کاملاً حرفه ای روبه رو می شویم. سیستمهایی که خانوادهها طرفدارشان هستند مانند سانروف یا بخش سرگرمی قوی وجود ندارد ولی به جایش هر آنچه طرفداران مسابقه مانند صندلیهای فوق حرفه ای مسابقهای یا سسیتم صوتی حرفه ای ۱۲ اسپیکره هارمن کاردن در این خودرو وجود دارند. کابین خودرو از متریال با کیفیتی ساخته شده است اما آن چیزی که بیش از هر چیزی نظر شما را به خود جلب میکند دید بسیار عالی و فضای دوست داشتنی است که برای راننده مهیا شده است. درنهایت باید بگوییم خودرو M۲ CS یک خودرو فوق العاده و خوب است که هدفی جز سرکش بودن و البته سریع بودن ندارد. Mercedes-AMG GT ۵۳ مگر می شود نامی از مرسدس نیاورد. آلمانی همیشه خوب نماینده قابلی برای لیست ما دارد. خودرو مرسدس AMG GT ۵۳ از آن خودروهایی است که همه چیز را با هم دارد. کاملاً دوست داشتنی. خودرو مرسدس اولین خودرو این لیست است که یک سدان کاملاً ۴ درب محسوب می شود. در قسمت طراحی ردپای کیتهای طراحی AMG به خوبی در تمامی قسمتها قابل مشاهده هستند. قسمت دماغه خودرو هیبت فوق العاده ای دارد. چراغها سنگین و درشت طراحیشدهاند و در قسمت جلو پنجره هم سعی شده تا آنجا که امکان داشته بزرگ به نظر نرسند. آن چیزی که بیش ازحد در قسمت جلو خودنمایی می کند به آرم بزرگ خود مرسدس در بخش جلو خودرو باز می گردد که به شدت بزرگ و در چشم است. آنچه در قسمت طراحی جلوی خودرو قابل درک نیست بهره گیری از خطوط برجسته در قسمت کاپوت است. با اینکه این خطوط خللی در طراحی وارد نکردهاند اما در حقیقت کمکی هم به بهبود یا زیباتر کردن این بخش نیز نکردهاند؛ اما از نمای جانبی کاپوت بیش از حد کشیده این خودرو و پشت منحنی شکلش به شدت جلب توجه میکنند. در این قسمت البته از رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی و سوزنی شکل مشکی نیز نمی توان صرف نظر کرد. اما قسمت پشت خودرو با آن چراغهای کشیده و طراحی نه چندان جالبش تمام زحمات مرسدس و AMG در قسمتهای دیگر را خراب کرده است. شاید اگر مرسدس از همان طراحی سنگین و باوقار سریهای E و یا S در این خودرو استفاده می کرد بسیار بهتر از طراحی جدید و نه چندان دل چسب الانش بود؛ اما در اندازه و وزن این خودرو کاملاً رکوردها جا به جا می کند. خودرو مرسدس نزدیک به ۲۰۸۳ کیلوگرم وزن دارد و طولی برابر ۵.۰۵ متر و ارتفاعی برابر ۱.۴ متر دارد. از این لحاظ میتوان خودرو مرسدس را یک خودرو بزرگ سایز نامید. در زمینهٔ رنگ نیز مرسدس سیاست همیشگی را دنبال کرده و رنگهای معمولی را رایگان اما رنگهای شیک و جذابتر را با قیمتهای هنگفت به عنوان آپشن عرضه می کند. برای این خودرو ۹ رنگ در نظر گرفته شده است که تنها ۴ رنگ بین آنها رایگان هستند و بقیه رنگها از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار دلار قیمت دارند؛ اما در قسمت پیشرانه خودرو مرسدس یک خودرو مناسب است که علاوه بر تولید توان مناسب به صورت بهینه نیز سوخت مصرف می کند. مرسدس در خودرو خود از یک پیشرانه هیبریدی بهره برده است. یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری به همراه یک توربو و یک سیستم EQ BOOST که درمجموع می توانند ۴۲۹ اسب بخار توان تولید نمایند. توان تولید شده توسط این مجموعه به خودرو مرسدس اجازه می دهد تا شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۴ ثانیه عملی سازد که برای یک خودرو ۴ درب بزرگ سایز زمان مناسب و بسیار خوبی به نظر می رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت می رسد تا در عمل نیز ثابت کند که خودرو بسیار سریعی است. در قسمت انتقال قدرت نیز مرسدس برای خودرو خود یک گیربکس ۹ سرعته اوتومات الکترونیکی استفاده کرده است تا لذت رانندگی با این خودرو به ویژه در مسیرهای شهری دو چندان شود. سیستم حرکتی خودرو نیز طبق آنچه انتظار داشتیم یک سیستم AWD است؛ اما در باب کیفیت رانندگی خودرو مرسدس باید این را بگوییم که خودرو مرسدس در اصل برای مصارف شهری و خانوادگی توسعه داده شده است. یکی از شاخصههای اصلی این خودرو به فرمان پذیری بالا آن برمی گردد تا این خودرو را به یکی از بهترین گزینهها برای رانندگی برای عموم افراد تبدیل کند. کنترل خودرو بسیار راحت بوده و نقاط کور خودرو تا آنجا که شده کاهش پیداکردهاند در ضمن نرمی فوق العاده خودرو هم یکی از امتیازات دیگرش محسوب می شود؛ اما آنچه برای یک خودرو هیبریدی بسیار ارزش دارد بحث مصرف سوخت آن است. مرسدس برای خودرو خود از یک باک نسبتاً حجیم ۶۵ لیتری استفاده کرده ست. به لطف موتور بهینه سوز و سیستم هیبریدی، خودرو مرسدس می تواند با یک باک پر و سرعت متوسط به راحتی هر چه تمام رنج ۶۰۰ کیلومتری را ثبت کند که برای یک خودرو GT و سدان خانوادگی امتیاز بزرگی محسوب می شود؛ اما نوبتی هم که باشد نوبت طراحی داخلی این خودرو است جایی که این خودرو یک سر و گردن از تمامی حریفان هم قیمتش جلو می افتد. طبق عادت کابین یک خودرو مرسدس لوکس و کاملاً مجهز است. صفحه نمایش بزرگ و یک تکه که از جلوی راننده تا وسط کنسول امتداد دارد اولین چیزی است که نگاه شما را به خود جلب می کند. استفاده از یک نوار LED در سرتاسر کابین جلوه بی نظیر به آن به خصوص در شب می بخشد. جنس اکثر بخشهای کنسول از کروم است البته در بخشهایی از فرمان و خود کنسول از فولاد ضد زنگ نیز استفاده شده است. کیفیت و راحتی صندلیها جزو برترین نمونههای موجود در بازار خودروهای جهانی محسوب می شود. یکی از آن بخشهایی که مرسدس در خودروهایش خیلی روی آن کار می کند بخش صوتی است. به همین خاطر خودرو مرسدس به ۲۵ عدد اسپیکر استریو مجهز شده تا برای خود یک باند سیار هم باشد. درمجموع به مقدار بسیار زیادی می توان از خودرو محشر مرسدس راضی بود و آن را جزو برترین خودروهای ساخته شده مرسدس تا کنون نامید. BMW ۸۴۰i Coupe صد البته که در لیست ما نام BMW هم مطرح است. سیاست شرکت آلمانی در رابطه با خودرو بالارده در ۲ یا ۳ سال گذشته کمی متفاوت بوده است. BMW در سالهای گذشته با این دلیل که این خودرو بالاترین سطح در بین خودروهای دیگر این کمپانی را دارد آن را با موتورهای ۸ سیلندر تولید می کرد اما از زمانی که قانونهای جدید مبنی بر جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی به اجرا در آمدن BMW تصمیم گرفت تا کم کم از شر موتورهای V۸ پر مصرف خلاص شود و به جایش به سمت موتورهای بهینه تر و البته کم حجم تر برود. خودرو BMW سری ۸ در سه مدل مختلف تولید می شود که تنها یک مدل از موتور ۸ سیلندر بهره می برد و مدلهای دیگر همگی از موتورهای ۶ سیلندر بهره می برند. در زمینه طراحی این خودرو کاملاً از فرم سدان گونه خودروهای BMW خارج می شود و شکل جدیدی پیدا می کند. در بخش جلو با کشیده ترین کاپوتی که تا بهحال BMW در محصولاتش به کار برده است روبه رو می شویم. دماغه خودرو به شدت کم ارتفاع طراحی شده است. جلو پنجره خودرو نیز متناسب با عادت خود سازنده بزرگ طراحی شده است. چراغها هم همان امضاهای همیشگی BMW برای محصولاتش هستند. در بخش جانبی به خاطر وجود هواکشهای موتور تورفتگی در بدنه خودرو ایجاد شده است که به هنر دست طراحان BMW به زیبایی این خودرو افزوده است. رینگهای این خودرو هم از جنس آلیاژی مقاوم هستند و از ۱۸ تا ۲۰ اینچ اندازه دارند. فرم این رینگها نیز به صورت سوزنی و هفتی طراحی شده است؛ اما در بخش عقب به غیر از هیجان و زیبایی چیزی وجود ندارد و همه چیز در یک کلام عالی است. در قسمت رنگ نیز BMW برای خودرو خود کم نگذاشته است و با عرضه ۱۷ رنگ برای این خودرو دست همه را برای انتخاب باز گذاشته است؛ اما در قسمت ابعاد و وزن خودرو BMW با توجه به کوپه بودنش متفاوت تر از کوپههای دیگر عمل می کند. طول این خودرو در حدود ۴.۸ متر است که نه تنها از کوپههای دیگر بزرگ تر است بلکه از سدان های بزرگ سایز نیز طویل تر طراحی شده است؛ اما در زمینهٔ ارتفاع این خودرو ۱.۳۲ ارتفاع اصلی دارد تا یکی از کم ارتفاع ترین خودروهایی باشد که تا به حال به دست BMW ساخته شده است. درزمینهٔ وزن نیز این خودرو تفاوت معنا داری با دیگر کوپههای بازار دارد و با ثبت عدد ۱۷۸۹ کیلوگرم برای وزن بسیار سنگین تر از کوپههای معمولی به نظر می رسد؛ اما در قسمت پیشرانه این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر بهره می برد. موتور استفاده شده در خودرو BMW یک نمونه ۳ لیتری است که در کنارش تنها یک عدد توربو قرار داده شده است. این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه مدل ۸۵۰i کاملاً ضعیف تر طراحی شده است. قدرت تولیدی این پیشرانه برای این خودرو به ۳۳۵ اسب بخار می رسد. هم چنین این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را ۴.۷ ثانیه طی نماید که گر چه عدد فوق العاده ای به نظر نمی رسد اما آن قدرها هم بد نیست. حداکثر سرعت خودرو BMW به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت نیز برای این خودرو یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده است. سیستم حرکتی خودرو آلمانی نیز به دو صورت AWD و RWD در دسترس است. در مورد کیفیت رانندگی باید گفت خودرو BMW ساخته شده تا یکی از بی نظیرترین حسهایی را که می توانید با رانندگی با آن تجربه کنید را به شما هدیه بدهد. البته نکته منفی هم در زمینهٔ کیفیت رانندگی خودرو وجود دارد و آن هم به عقب خودرو باز می گردد که باعث شده است تا دید راننده در زمانهایی که نیاز به دید عقب دارد تقریباً مغشوش باشد؛ اما در کل در قسمت رانندگی خودرو BMW به شدت راحت است و نرمی و فرمان پذیری خوبی را از خود نشان میدهد؛ اما در زمینهٔ مصرف سوخت خودرو BMW به یک باک تقریباً بزرگ ۶۸ لیتری مجهز شده است که می تواند خیال همه را از بابت مقدار سوخت راحت کند. البته به لطف مصرف سوخت بهینه موتور درجه یک آلمانیها این خودرو می تواند با یک باک پر و سرعت متوسط به راحتی هر چه تمام برد حرکتی ۷۲۴ کیلومتر را به ثبت رساند؛ اما نوبتی هم که باشد نوبت طراحی داخلی این خودرو است که به شدت لوکس و البته ساده به نظر می رسد. BMW در طراحی داخلی این خودرو تا آنجا که توانسته است از چرم با کیفیت استفاده کرده است و البته در مدلهای گران تر این خودرو نیز استفاده از فلز کروم هم صورت گرفته است. خوشبختانه با اینکه طراحی کابین این خودرو ساده است اما با این حال BMW در تمامی تریم ها از چرمهای دو رنگ استفاده کرده است تا جذابیت خودرو خود را افزایش دهد. در خودرو BMW جدید ترین رابط کاربری شرکت BMW نیز به کار گرفته شده است که انصافاً در بخش عملکردی یک سر و گردن از همه رقبای هم ردهاش بهتر عمل می کند. در بخش امکانات رفاهی صندلیها بهترین نمونهها هستند. صندلیهای این خودرو در ردیف جلو علاوه بر گرم کن به ماساژور و البته تهویه خودکار نیز مجهز شدهاند هم چنین صندلی می تواند در انواع جهات البته به صورت محدود حرکت داشته باشد تا در صورت ترمزهای شدید سرنشینان جلو خیلی تحت تأثیر آن قرار نگیرند. در بخش صوتی نیز BMW همانند اکثر خودروسازان دیگر از ۱۶ اسپیکر استریو هارمن کاردن در کابین خودرو خود استفاده کرده است تا تجربه صوتی فراگیر و لذت بخشی را به ارمغان بیاورد. در پایان امر می توان خودرو آلمانی را یکی ازبهترین خودروهای جهان در بازه قیمتی ۱۰۰ هزار دلار عنوان نمود.
کد محتوا: ۲۱۱۲۵
ارسال: چهارشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲:۰۰
به روز شده: چهارشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵:۵۸
کلید واژهها: لکسوس، ب ام و، مرسدس
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۷۳۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.