مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸
یکشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
FIAT 500L Living 2014 اتومبیلی برای یک عمر زندگی!
جمعه، ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیرعامل فراری: اول من را بکشید بعد شاسی بلند تولید کنید
جمعه، ۱۶ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
نگاهی متفاوت به اتومبیل MVM 530
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پس از یک کمپین تبلیغاتی چند هفتهای، نیسان بالاخره از کانسپت Z پروتو رونمایی کرد. این کانسپت پیشنمایشی از جایگزین احتمالی کوپه پرطرفدار ۳۷۰Z یا عضوی جدید را ارائه میکند. شاید بدانید ۳۷۰Z از سال ۲۰۰۹ مونتاژ شده و جزو سالخوردهترین مدلهای تولیدی جهان به حساب میآید.
پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴ |
همانطور که نیسان وعده داده بود، Z پروتو از طراحی به اصطلاح رترو برخوردار بوده و ریشه در گذشته دارد. هر کدام از ویژگیهای ظاهری این مفهومی از اعضای پیشین خانواده Z نیسان الهام گرفته شده است. برای نمونه رنگ زرد به کار رفته در بدنه، کاپوت کشیده و قاب گرد چراغهای LED این مفهومی یادآور نسل اول ۲۴۰ است. در نمای عقب قسمت مستطیلی شکلی که کل عرض خودرو را فراگرفته، بیش از هر چیز دیگری باعث جلب توجه میشود. این المان به همراه چراغهای افقی که در آن مخفی هستند، نیسان ۳۰۰ZX – مدل تولید شده در دهه ۹۰ میلادی – را در ذهن تداعی میکند. در این نما دو خروجی اگزوز گرد هم به چشم میخورند. با آنکه طراحی نیسان Z پروتو از مدلهای قدیمی اقتباس شده، اما در ساخت برخی اجزای بدنه از جمله رکابهای جانبی، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب از فیبر کربن استفاده شده است. رینگهای ۱۹ اینچی هم جنسی از آلیاژ داشته و سبک وزن هستند. از لحاظ ابعاد نیسان Z پروتو کمی بزرگتر از ۳۷۰Z محبوب است. طول، عرض و ارتفاع این کانسپت به ترتیب برابر است با ۴۳۸۲، ۱,۸۴۹ و ۱,۳۱۱ میلیمتر. با این ابعاد باید گفت Z پروتو ۱۲۷ میلیمتر طویلتر، ۵ میلیمتر عریضتر و ۵ میلیمتر کمارتفاعتر از ۳۷۰Z است. برخلاف نمای بیرونی، در داخل کابین با فضایی مدرن و بروز روبرو هستیم. نیسان میگوید در طراحی کابین از توصیهها و تجارب رانندگان حرفهای مسابقات اتومبیلرانی استفاده کرده تا به ترکیبی اسپرت و جذاب دست پیدا کند. همانند اکثر مدلهای جدید، داشبورد نیسان Z پروتو هم در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است. اگر این نمایشگر همان نمونه موجود در نسل جدید روگ (اکس‑تریل) باشد، اندازه آن ۹ اینچ خواهد بود. اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال حاضر در پشت فرمان، در اختیار وی قرار میگیرد. سه نشاندهنده گرد و آنالوگ حاضر در قسمت فوقانی داشبورد، تکمیلکننده عملکرد نمایشگرهای دیجیتال هستند. در قسمت مرکزی فرمان سهشاخه و خوشفرم Z پروتو، به جای لوگوی نیسان، لوگوی اختصاصی Z قرار داده شده و برای کنترل راحت برخی امکانات دکمههای متعددی روی آن نصب هستند. صندلیهای تازهترین مفهومی نیسان پوششی از آلکانتارا و چرم دارند. برای هماهنگی بیشتر با بدنه و دیگر اجزای کابین، در دوخت پوشش صندلیها از نخ و رگههای زرد رنگ استفاده شده است. نیروبخش کوپه دو نفره ژاپنیها یک موتور V۶ توئین توربو است. درباره مشخصات فنی این موتور اطلاعاتی منتشر نشده، اما برخی نشریات گمان میکنند نیسان آن را از سری Red Sport اینفینیتی امانت گرفته است. در صورت صحت این گمانهزنی، خروجی موتور Z پروتو باید چیزی در حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور ۳.۷ لیتری V۶ نیسان ۳۷۰Z توانایی تولید ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. با فرض بهرهگیری از موتور ۴۰۰ اسب بخاری، نسخه نهایی Z پروتو خواهد توانست حرفهای زیادی برای گفتن در برابر تویوتا سوپرا و حتی رقبای قدرتمند دیگری چون فورد موستانگ GT و شورولت کامارو SS داشته باشد. نیسان وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخهای محور عقب را بر عهده یک گیربکس شش سرعته دستی گذاشته است. این کمپانی اعلام کرده گیربکس خودکار هم مراحل توسعه را سپری میکند. نیسان Z پروتو با آنکه یک خودروی مفهومی یا به عبارت بهتر پروتوتایپ است، اما انتظار میرود نسخه خیابانی آن اواخر سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگیهای فروش شود. برای این کوپه ژاپنی قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار پیشبینی شده که در آن صورت ارزانتر از تویوتا سوپرا خواهد بود.
کد محتوا: ۲۱۰۸۷
ارسال: پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۴
به روز شده: پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۳۳
کلید واژهها: نیسان، تویوتا، شورولت
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۱۸۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.