(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت اول)
اگر دوست دارید با تاثیر گذارترین خودرو های جهان که در حال حاضر هنوز در دست تولید هستند آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.
چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۴۹ |
تا به حال به این دقت کرده اید که چرا بعضی چیزها بیش از همه در ذهن و یاد مردم می مانند. شاید بزرگترین دلیلی که بتوانیم برای این موضوع بیاوریم تاثیرعجیبی است که این محصولات بر حوزه خود گذاشته اند. به طور مثال تاثیری که آمازون بر صنعت بازار و تجارت گذاشته باعث شده است تا به بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان بدل شود. در حوزه خودرو نیز این ادعا کاملا درست است. همیشه خودروهایی بوده اند که توانسته اند با ایجاد تغییرات و تاثیر گذاشتن بر این صنعت نام همیشه ماندگاری ثبت کنند. مطلب ما هم درباره همین خودرو هاست که توانسته اند به هر دلیلی تاثیر به سزایی بر صنعت خودروسازی بگذارند با این تفاوت که هنوز هم می توان این خودرو ها را البته به روز شده شان را خرید. Porsche ۹۱۱ فکر کنم اکثر شما موافق هستید که جایگاه اول این لیست باید به خودرو معرکه پورشه یعنی ۹۱۱ برسد. در سال ۱۹۶۳ بود که اولین خودرو اسپرت جهان با نام ۹۱۱ متولد شد و تاثیر بسیاری بر صنعت خودروسازی جهان گذاشت. پس از این خودرو بود که ایتالیایی ها که معنی اسپرت واقعی را فهمیده بودند به طرز دیوانه واری تولید اسپرت در جهان را به شکوهی باور نکردنی رساندند. بله ۹۱۱ قریب به ۵۷ سال است که در ۷ نسل تولید می شود و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین اسپرت های جهان شناخته می شود. ۹۱۱ آن قدر تنوع مدل دارد که نمی توانم همه آن ها را نام ببرم. این خودرو بی نظیر چه در پیست های مسابقه و چه در خیابان ها همیشه جزو بهترین ها بوده و هست. در ابتدا این خودرو یک خودرو اسپرت با کابین ۴ نفری بود که علاوه بر لوکس بودن قرار بود تجربه خانوداگی را نیز به ارمغان بیاورد. اما در اوایل سال ۱۹۷۴ بود که مدیران پورشه دریافتند که این خودرو قابلیت سرمایه گزاری فراوانی دارد و از همین رو پورشه ۹۱۱ با تعریف جدید از راه رسید. ویژگی پورشه مدل ۱۹۷۴ توربو بودن آن بود که به واقع این خودرو را برای رقابت های پیست نیز به یک خودرو ایده آل تبدیل می کرد. یک سال بعد مدل توربو راه خود به خیابان ها را باز کرد تا حتی مردم ،البته قشر توانمند نیز بتوانند آن را خارج از پیست تجربه نمایند. تا سال ۱۹۸۶ ساخت پورشه ۹۱۱ صرفا با ایجاد تغییرات مثبت و حداقلی بر روی آن انجام می گرفت تا این که در همان سال ۱۹۸۶ خودرو افسانه ای ۹۵۹ که خودرویی مخصوص مسابقات بود از سری محبوب ۹۱۱ متولد شد. به لطف موتور توانمند این خودرو ۹۵۹ در زمان خود رکورد های زیادی از جمله سریع ترین خودرو شهری آن زمان را اذعان خود کرده بود. در سال ۱۹۸۸ خودرو تقویت شده ای که در واقع همان ۹۵۹ بود با نام ۹۶۹ وارد بازار شد. بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های تاریخ ۹۱۱ سال ۱۹۹۵ بود. زمانی که پورشه اولین نمونه دو دیفرانسیل خودرو محبوب خود را وارد بازار کرد. تقریبا می توان گذر از طراحی های قدیمی را از همین سال ۱۹۹۵ بدانیم. در سال ۲۰۰۰ بود که نسل جدید ۹۱۱ با ظاهری متحول شده به جهان معرفی شد. تقریبا داستان ۹۱۱ از سال ۲۰۰۰ به بعد برای اکثریت کاملا آشکار است. این خودرو از ۲۰۰۰ به بعد مدل های بیشتری پیدا کرد که البته قیمتشان هم متناسب با سن و سالشان بیشتر هم می شد. در حال حاضر ۹۱۱ توربو پرچمدار فعلی این شرکت است. نمی دانم تا چه زمانی تاریخ ۹۱۱ ادامه خواهد داشت اما آن چه که مشخص است این است که این خودرو آن چنان تاثیری بر صنعت خودرو سازی گذاشت که تا ابد از این خودرو به عنوان یک افسانه در این صنعت یاد می شود.
Toyota Corolla مگر می شود نامی از کرولای افسانه ای نیاورد. این خودرو فوق العاده به هیچ وجه یک ابر خودرو نبود حتی در دسته خودرو های میانی بازار هم قرار نداشت. روزگاری بود که همه بر این باور بودند که قرار نیست خودرویی رکورد بیتل افسانه ای را بشکند اما کرولا این کار را انجام داد. این خودرو دوست داشتنی توسط تویوتا در سال ۱۹۶۶ ساخته شد. در آن روز ها هیچ گاه تویوتا فکرش را هم نمی کرد که این خودرو با فروش بیش از ۴۰ میلیون در سرتاسر جهان به پرفروش ترین خودرو جهان تبدیل شود. این خودرو تا به حال به خاطر تیراژ بالایش در ۱۲ نسل تولید شده است. با شروع دهه ۶۰ میلادی، آیجی تویودا (برادر زاده ساکیشی تویودا مؤسس برند تویوتا) تلاشهای بی وقفهای را برای عرضه یک خودرو شهری کارآمد و ارزان قیمت آغاز کرد؛ اما از آنجایی که صنعت خودرو آن روزهای ژاپن حرفی برای گفتن نداشت، عملاً ساخت این مدل با چنین فلسفه ای ممکن نبود. آیجی هیچ گاه از تصمیمش منصرف نشد. طرح های مختلفی را برای هیئت مدیره ارسال می کرد ولی هربار با یک ایراد روبه رو میشد. تا این که در ابتدای ۱۹۶۵ یکی از طرح های او مورد موافقت قرار گرفت. شرکت روی آن سرمایه گذاری کرد و سدان سایز کوچکی به اسم کرولا متولد شد. برای شروع، این خودرو به یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری ۷۰ اسب بخاری مجهز بود. شاید استفاده از واژه موفقیت برای نسل اول چندان مناسب نباشد. کرولای اولیه تنها آمد که اسمی از تویوتا را حمل کند؛ اما شرایط برای نسل دوم کمی دستخوش تغییر شد. چهره کرولا جدید اندکی بروزتر و مشخصات فنی اش قابل قبول تر شد. استفاده از پیشرانه ۱٫۴ لیتری ۸۶ اسب بخاری شاید آن روزها در ژاپن اتفاق بدیعی نبود ولی بهره گیری از یک جعبه دنده ۳ سرعته اتوماتیک اتفاقی بود که کرولا را تبدیل به بحث داغ رسانه های صنعتی کرد. شاید به همین دلیل بود که این نسل از کرولا به تنهایی ۸ سال عمر کرد. دیدگاه آینده نگرانه مدیران تویوتا، بخشی از تولید کرولای نوپا را به اندونزی و استرالیا واگذار کرد. کمی که از دهه ۷۰ گذشت، کرولا جای خود را در بازار ژاپن باز کرد. این خودرو همان چیزی شد که مدیران ارشد می خواستند؛ یعنی یک خودرو مقرون به صرفه شهری. به منظور توسعه بازار، شرکت مدل های کوپه، استیشن، ون را نیز به لیست فروش اضافه کرد. در آن سال ها تویوتا با این خودرو توانست پیشرانه ای تولید کند که از فناوری DOHC (دو میل سوپاپ روی سیلندر) استفاده می کرد. این همان پیشرانه معروف ۱٫۶ لیتری ۱۲۴ اسب بخاری بود که هنوز هم از نظر مهندسی جایگاه بالایی دارد. البته نباید فراموش کرد که یکی از دلایل کارایی بالای موتورهای کرولا، وزن پایین آن بود. نسل سوم کرولا تنها ۸۸۰ کیلوگرم وزن داشت. تمرکز بیش از حد شرکت روی مباحث مهندسی، باعث فراموش شدن ریزه کاریهای طراحی شده بود. نسل چهار با یک تحول عظیم در زبان بصری معرفی شد. چهره کرولا دیگر چروکیده و قدیمی نبود. حالا دیگر می شد به این خودرو لقب خودرو سنگین و رنگین داد. تویوتا با این مدل تمام رکوردهای قبلی خود را شکست. آن ها توانستند به تیراژ تولید روزانه ۲۳۴۶ دستگاه برسند. دقیقاً در همین نسل بود که آمار کل تولید کرولا از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد. اضافه شدن تایلند و نیوزیلند به لیست تولید کنندگان این خودرو در این رکورد زنی بی تأثیر نبوده است. کرولا برای نسل چهارم به پیشرانه ۱٫۸ لیتری دیزلی با قدرت ۶۵ اسب بخار مجهز شد، تا دوست داران این نوع پیشرانه ها را نیز راضی کند. این نسل یکی از عجیب ترین اتفاق ها در کل صنعت خودروسازی بود. در حالی که کرولا نسل چهارم هم چنان روی خط تولید بود، تویوتا نسل پنج را معرفی کرد. شرکت هیچ گاه دربارهٔ این اقدام خود توضیح نداد. هرچه بود، حضور این مدل در بازارهای جهانی نیز اتفاق خوبی محسوب می شد. چرا که با پایان تولید نسل پنجم، مجموع تولید کرولاها به ۳٫۳ میلیون دستگاه رسید. بزرگ ترین شانس تویوتا، حضور آن در آمریکا و تأسیس یک خط تولید ساده بود. درست به همین دلیل بود که ژاپنی ها یک نمونه سفارشی را باب میل آمریکاییها تولید کردند. این خودرو یک کوپه با دیفرانسیل عقب بود. جالب است که نسخه مسابقه ای جی تی AE۸۶ از همین نسل، راهی رقابت های سرعت استرالیا شده بود. در آستانه دهه ۹۰ و اوج گیری ناگهانی خودروسازان آسیایی، تویوتا برنامه های جدید خود را برای کرولا معرفی کرد. خط تولید کانادا مشتریان جدیدی برای آنها فراهم کرد. برای اولین بار یک نسخه ۴WD نیز تولید شد. هم چنین برای نخستین بار بود که روی مدل خاص GT-Z پیشرانه ۱٫۶ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۱۶۵ اسب بخار تعبیه شد. در دهه ۹۰ بازار هوندا سیویک و نیسان آلتیما رونق فوق العادهای داشت. نسل ششم کرولا شاید نتوانست آن ها را به زیر بکشید ولی به طور حتم تأثیر خود را روی فروش خیره کننده آن ها گذاشت. عدم اقبال نسبت به مدل استیشن این خودرو از همین نسل شروع شد. درست در همان روزهایی که تویوتا با دیگر سدان پرفروش خود یعنی کمری ایام طلایی را تجربه می کرد، بازارهای متوسط به شدت منتظر حضور ویرایش جدید کرولا بودند. اتفاقی که در بهترین صورت ممکن رخ داد. ترکیه و تایلند بیش از هر کشور دیگری برای خرید این خودرو مشتاق بودند. چهره جوان گرای نسل هفتم کرولا این سدان شهری را از خودرویی که فقط مناسب افراد مسن بود، خارج کرد. بازار آمریکای جنوبی که پیش از این در سیطره خودروهای ارزان آمریکای شمالی بود، کم کم با کرولا آشنا شدند. شیلی و پرو از جمله کشورهایی بودند که درخواست های پیاپی خود را برای خرید این خودرو به دفتر مرکزی تویوتا ارسال می کردند. اصرار تویوتا برای باقی ماندن در بازار پرحاشیه اما مهم آمریکا، قدرت طراحان ژاپنی این شرکت را دو چندان کرد. حالا شاهد خودرویی بسیار مدرن با چهره ای گیرا و آینده نگر بودیم. البته نسل هشتم از نظر فنی هم حرف هایی برای گفتن داشت. بهخصوص پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶۵ اسب بخاری که حتی خودروهای ساخت آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار داده بود. نصب سیستم صوتی، سان روف و چراغ های LED قابلیت هایی بودند که این ژاپنی محافظه کار را محبوب تر می کرد. به دلیل کیفیت خوب قطعات، این خودرو برای مدتی تبدیل به تاکسی رسمی انگلستان شد. قرن ۲۱، آغازگر عصر نوین کرولا بود. نسل نهم کرولا بیش از هر خودروی اروپایی و آمریکایی، حس و حال غربی داشت. در حالی که بازار خودروهای سایز کوچک شهری آمریکای شمالی غرق در خرید پونتیاک Vibe بود، این ژاپنی، تمام معادلات را به هم ریخت. تویوتا با این مدل یک بار دیگر سراغ پیشرانههای سوپرشارژ رفت. عرضه نسخه ۱٫۸ لیتری ۲۱۵ اسب بخاری موفقیت قابل قبولی برای شرکت به همراه آورد. البته هم چنان پرفروش ترین مدل کرولا همان سری ۱٫۶ لیتری ۱۰۹ اسب بخاری بود. عربستان برای اولین بار به لیست خریداران کرولا اضافه شد. دومین انقلاب طراحی در دنیای کرولاها در نسل دهم رخ داد. تویوتا با عرضه این مدل کمی چاشنی جسارت و هیجان را بیشتر کرد. اقدامی که اتفاقاً خیلی هم با استقبال روبه رو شد. پس از سالها از عرضه اولین کرولا، برای اولین بار شرکت روی این خودرو جعبه دنده اتوماتیک ۵ سرعته و یک نمونه CVT تعبیه کرد. تا پیش از این معروف بود که کرولاها خودروهای کم آپشنی باشند؛ اما روی این نسل می شد امکاناتی مانند سنسور جلو و عقب، دوربین، کروز کنترل هوشمند، نمایشگر لمسی، نقشه خوان و گرم کن صندلی دید. شاید پرفروشترین ویرایش این خودرو نمونه ۱٫۸ لیتری ۱۳۶ اسب بخاری باشد ولی شرکت برای دوست داران سرعت یک نمونه جی تی ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت نیز تدارک دیده بود. اقبال خیره کننده ای که دنیا به کرولا نشان داد، تویوتا را مجبور کرد تا با صرف هزینه سنگین چند میلیون دلاری یک پلت فرم جدید برای آن طراحی کند. کرولاهای جدید آنقدر توسعه یافته بودند که شرکت برای هر بازار، مدل مخصوصی را تدارک می دید؛ یعنی آنچه در هند عرضه می شد، با چیزی که در چین به فروش میرفت، تفاوت داشت. آنچه در پاکستان عرضه میشد با مدل فروخته شده در سنگاپور فرق می کرد. شاید بزرگ ترین تفاوت بین مدلهایی بود که در آمریکا فروخته می شدند، چرا که از طراحی کاملاً متفاوتی با سایر کرولاهای هم نسلش بهره می بردند. نکته مهم دربارهٔ نسل یازدهم کرولا آن بود که شرکت دیگر دست از آن پراکندگی پیشرانه ها کشید و تنها روی دو مدل پیشرانه ۱٫۸ و ۲ لیتری متمرکز شد. اما از سال ۲۰۱۸ نسل جدید کرولا با ظاهری انقلابی وارد میدان شدند و هنوز که هنوزه فروش بی نظیری را در بازار جهانی و به ویژه آمریکا تجربه می کنند. این گوشه از تمام این ۱۲ نسل پرشکوه بود و با تمام این توضیحات می توان کرولا را یکی از تاثیر گذارترین خودرو ها در جهان نامید.
Audi TT به دلیل زیاد شدن توضیحات ما درباره خودرو کرولا تصمیم گرفتیم تا این قسمت را با این خودرو تمام کنیم. TT یکی از عجیب ترین خودرو های ساخته شده تا به این جا در جهان خودرو هاست. این خودرو مرز بین کوپه های گران قیمت و ارزان قیمت را تغییر داد و کلاس میانی در این دسته از خودرو ها را تشکیل داد. ایده اصلی این خودرو درسال ۱۹۹۴ در مرکز طراحی گروه فولکس واگن در کالیفرنیا آمریکا متولد شد. روند تولید نمونه اولیه این خودرو به مدت ۴ سال به طول انجامید تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۹۸ اولین خودرو TT جهان وارد بازار جهانی شد. این خودرو برای تولید به خط تولید مجارستان برده شد تا بعد از مدتی به خط تولید در آمریکا بازگردد اما به خاطر شرایط موجود تا به حال فقط در مجارستان تولید شده است. TT از همان ابتدا طراحی عجیبی داشت. طراحی این خودرو بیشتر به خودرو های بالارده ی بازار شباهت داشت. با این وجود زیر کاپوت این خودرو جایی بود که آن را به دسته میانی بازار وصل می کرد. موتور های استفاده شده در نسل های اولیه این خودرو نمونه های ۴ سیلندر ساده بودند اما با عبور از سال ۲۰۰۷ این روند کم کم تغییر کرد و با اضافه شدن سیستم های کمکی توربو و همچنین باز تعریف موتور، موتور سری TT به یکی از بهترین موتور ها در جهان تبدیل شدند. این خودرو تا به حال در سه تیپ تولید شده است. تیپ اول در بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ و تیپ ۲ در بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ و تیپ ۳ که از ۲۰۱۳ تا کنون بر روی خط تولید قرار گرفته است. البته زمزمه هایی مبنی بر بازنشستگی این تیپ در سال جاری نیز به گوش می رسد. به هر حال درباره TT می توان با قاطعیت گفت این خودرو جزو برترین خودرو ها و البته تاثیر گذارترین آن ها در جهان خودرو ها ثبت شده است.
کد محتوا: ۲۱۰۸۶
ارسال: چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۴۹
به روز شده: چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۱۲
کلید واژهها: پورشه، پورشه ۹۱۱، تویوتا، تویوتا کرولا، آئودی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۷۳۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.