مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو
دوشنبه، ۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
رویارویی نسخه های کروکی فوردماستنگ ۲۰۱۲ و کامارو RS
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
کارمانیا EK۱ اولین خودروی برقی بازار ایران
شرکت خودروسازی کارمانیا مدتی بود که به دلیل تحریم های صنعت خودرو، فعالیت خود را محدود کرده بود و عرضه محصولات برند بی وای دی را متوقف کرده بود. حال پس از مدتی سکوت و فعالیت در پشت پرده، کارمانیا سکوت خود را شکسته و اولین خودروی برقی بازار کشور یعنی EK۱ را معرفی کرده است.
دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴:۱۶ |
چند سال پیش بود که اقدام به تست و بررسی اولین خودروی برقی کارمانیا یعنی بی وای دی E۶ کرده بودیم و در آن زمان تصور داشتیم که این مینی ون، اولین خودروی برقی ایران و شرکت کارمانیا خواهد بود. ولی شرایط به نحوی جلو رفت که بی وای دی E۶ به بازار کشور عرضه نشد. اما کارمانیا همچنان هدف خود در خصوص عرضه یک خودروی پاک و بدون آلایندگی به بازار ایران را دنبال کرد و امروز از سدان تمام الکتریکی EK۱ پرده برداشته است. کارمانیا با شناخت صحیح نیاز امروز بازار خودرو کشور، اقدام به عرضه محصولی با کیفیت، پاک و کم استهلاک یعنی همان EK۱ کرده تا نیاز بخش عظیمی از خریداران خودروهای شهری را برآورده سازد. این خودرو پاک با اتکا به پیشرانه الکتریکی خود نه تنها موجب صرفه جویی بسیاری در زمینه هزینههای حمل و نقل یک خانواده خواهد شد، بلکه با ویژگیهای بارز خود تمامی انتظارات خریداران از یک محصول باکیفیت و با تکنولوژی روز را تامین خواهد کرد. برتری خودروهای الکتریکی نسبت به درونسوز نبود هزینه سوخت یکی از مهمترین عللی که کارشناسان همواره مشتریان بازارهای جهانی خودرو را به خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی تشویق می کنند، نبود هزینه های مربوط به سوختگیری خودروهای بنزینی و دیزلی است. در گزارشهای منتشر شده، هزینه شارژ خودروهای برقی یک چهارم هزینه سوخت گیری برای خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی اعلام شده است. هزینه پایین نگهداری با توجه به سیستم متفاوتی که در خودروهای الکتریکی به کار گرفته شده است، بسیاری از قطعات مربوط به سیستمهای احتراقی خودرو که در اثر مدتی استفاده خیلی زود مستهلک و فرسوده میشوند، در این خودروهای پاک وجود ندارد. بنابراین به گفته کارشناسان، بهتر است مشتریان برای مسائل مادی و صرفه اقتصادی بیشتر هم که شده، از خریداری و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی صرف نظر کرده و به خودروهای الکتریکی رو بیاورند. کاهش میزان آلودگی هوا یکی از بزرگترین و مهمترین دلایل حذف خودروهای بنزینی و دیزلی از بازارهای جهانی خودرو، میزان بالای آلایندگی آنهاست که موجب شده بسیاری از شهرهای بزرگ و صنعتی در جهان با معضل آلودگی همیشگی هوا مواجه شوند و شهروندان ساکن در آنها نیز با مشکلات متعددی مواجه شوند. حفظ محیط زیست معضل گرمایش زمین که در اثر افزایش آلودگی هوا، کاهش غلظت لایه اوزون، افزایش گازهای گلخانه ای، آتشسوزی جنگلها و از بین رفتن مراتع بوجود آمده است، محیط زیست در این کره خاکی را به شدت به چالش کشانده است. به طور قطع یکی از بهترین راهکارها به منظور حفاظت از محیط زیست، تشویق مشتریان به خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست است. کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی از بزرگترین نتایج آلودگی هوا، شیوع بیشتر مشکلات مربوط به سلامتی افراد همچون بیماریهای تنفسی، قلبی و ریوی است که به راحتی با استقبال بیشتر از خودروهای الکتریکی برطرف شده و کاهش پیدا خواهد کرد. کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد. دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند. کاهش آلودگی صوتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرده که آلودگی صوتی در برخی مناطق پایتخت از حد اضطرار عبور کرده است. حدود مجاز تراز صدا برای مناطق مسکونی در دوره زمانی روز و شب به ترتیب ۵۵ و ۴۵ دسیبل است که متاسفانه در بسیاری مناطق مسکونی تهران آلودگی صوتی بیش از حد مجاز است. مهمترین منبع آلودگی صدا در شهرهای بزرگ، وسایل نقلیه متحرک هستند که بیشترین سهم را به خود اختصاص میدهند. بنابراین ترویج استفاده از خودروهای برقی میتواند نقش موثری در کاهش آلودگی صدا داشته باشد. بازتولید انرژی خودروهای الکتریکی این قابلیت را دارند که با تغییر شیوه راننده یا برداشتن پای راننده از روی پدال گاز، باتریهای خود را با استفاده از تبدیل انرژی جنبشی به الکتریکی مجدد شارژ کنند. مشخصات فنی کارمانیا EK۱ کارمانیا EK۱ یک سدان الکتریکی اقتصادی و مقرون به صرفه است. این خودرو از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می برد. این نیرو توسط یک گیربکس دایرکت درایو به چرخ ها جلو منتقل می شود. وظیفه تامین انرژی این موتور الکتریکی، یک پک باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی است. در صورتی که این پک باتری کاملا شارژ باشد، کارمانیا EK۱ قادر خواهد بود در مسیرهای شهری بیشینه مسافت ۳۰۵ کیلومتر و در مسیرهای بین شهری با سرعت ثابت بیشینه مسافت ۳۷۰ کیلومتر را طی کند. از آنجایی که کارمانیا EK۱ یک خودروی الکتریکی مقرون به صرفه و اقتصادی است، بیشینه سرعت قابل پیمایش آن برای استفاده بیشتر و بهینه تر از انرژی باتری روی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کارمانیا قصد دارد که سدان الکتریکی EK۱ را با پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کلی، هشت سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی موتورهای الکتریکی و کنترل کننده های آن و همچنین هشت سال یا ۲۰۰ کیلومتر کیلومتر گارانتی برای باتری راهی بازار کشور کند. تکنولوژی باتری باتریهای خودرو الکتریکی شرکت خودروسازی کارمانیا از نوع نیکل کبالت منگنز بوده که دوام و برد پیمایشی بسیار بالایی دارند. کبالت از جمله گرانترین ماده اولیه در کاتدهای موجود در باتریها بشمار میروند. وجود این ماده در ساختار باتریها نه تنها موجب دوام بیشتر مجموعه پک باتری خودرو خواهد شد، بلکه اهمیت بسزایی نیز پایداری حرارتی آنها دارد. باتریهای این خودرو به روز شرکت خودروسازی کارمانیا قابلیت ۲۳۰۰ بار شارژ در طول عمر خود را دارا بوده و قابلیت پیمایش مسیری بالغ بر ۷۰۰ هزار کیلومتر را برای خریداران این خودرو فراهم میسازند. تکنولوژی بالای این خودرو امنیت بالای سرنشینان آن را در هنگام تصادفات احتمالی تضمین خواهد کرد. بصورتی که در هنگام تصادفات، کلیه اتصالات الکتریکی در خودرو قطع شده و هیچ خطری سرنشینان این خودرو باکیفیت را تهدید نخواهد کرد. گذشته از آن، فناوری پیشرفته خودرو جهت کنترل حرارت باتریها بدین صورت است که مایع خنککننده موتورهای الکتریکی با حرکت از میان سلولهای مجموعه باتری با کنترل دمای سیستم مولد انرژی خودرو، عملکرد خودرو را در هر شرایطی در ایده آلترین حالت ممکن حفظ خواهد کرد. به طور خلاصه، تردد با محصول جدید شرکت خودروسازی کارمانیا نسبت به یک خودرو بنزینی ۹۴ درصد هزینه کمتری خواهد داشت. تجهیزات ایمنی و رفاهی سدان الکتریکی کارمانیا EK۱ با تجهیزات ایمنی و رفاهی مختلفی از جمله سیستم ترمز ضد قفل، فرمان برقی، پایش فشار باد تایرها، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک خودرو در عقب، سیستم مالتی مدیا با درگاه بلوتوث، USB و رهیاب، دوربین دید عقب، چراغ روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، شیشه بالابرهای برقی و آینه های برقی جانبی راهی بازار ایران می شود.
کد محتوا: ۲۱۰۷۲
ارسال: دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴:۱۶
به روز شده: دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵:۱۶
کلید واژهها: کارمانیا، کارمانیا EK۱، بی وای دی E۶
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۹۱۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.