(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
افزایش قیمت خودروهای صفرکیلومتر، به افزایش تقاضا برای مدلهای دست دوم منجر شده است. در این مطلب باتوجهبه ارزانترین محصولات تولید داخل، توصیههایی به علاقهمندان خرید خودرو دست دوم کردهایم.
چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸:۵۹ |
نگاهی به فهرست قیمت خودروها در بازار ایران، حتی مدلهای اقتصادی را دستنیافتنی جلوه میدهد. بسیاری از تولیدات ایرانخودرو، مثل انواع ۲۰۶ و پژو پارس درحدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند. شرایط برای محصولات سایپا نیز چندان رضایتبخش نیست و خودروهایی مثل ساینا و تیبا هم تقریبا ۹۰ میلیون تومان معامله میشوند. در این اوضاعواحوال، مراجعه به بازار مدلهای دستدوم میتواند صرفهی اقتصادی داشته باشد و تنوع انتخاب را نیز افزایش دهد. خرید خودرو دستدوم همیشه عاقلانه نیست و میتواند به دردسرهایی بزرگ منجر شود؛ چراکه در برخی مواقع، هزینهی تعمیر و اتلاف وقت برای آن خریدار مدل دستدوم را پشیمان میکند. با این اوصاف، باید حسابشده و دقیق عمل کرد. پیش از توصیه به خرید در کلاس قیمتهای متفاوت، دربارهی مهمترین نکات در خودروهای دستدوم بهاختصار توضیح خواهیم داد. قبل از پرداخت وجه و اتمام معامله، خریدار این نکات را باید مدنظر قرار دهد تا زیان ناخواسته و دردسرهای بعدی ایجاد نکند. ۱. مراجعه به مراکز تشخیص رنگ یا افراد متخصص بدنه در کشور ما برخلاف بسیاری نقاط دنیا، شرایط بدنه بیش از کیفیت فنی و استهلاک قطعات، روی قیمت خودرو دستدوم تأثیرگذار است؛ مثلا محصولی با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر و بدون تصادف و ایراد بدنه از خودرو هممدل با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد که قطعات تعویضی بدنه داشته باشد، گرانتر خواهد بود. با این اوصاف، چنانچه خودرو مدنظر سابقهی تصادف و تعمیر بدنه داشته باشد، قیمت ارزانتری دارد و البته باید توسط خریدار، راستیآزمایی شود. امروزه، مراکز تشخیص رنگ در شهرهای مختلف ایران وجود دارند. در این مراکز، علاوهبر بررسی رنگشدگی کلی یا جزئی (قلمگیری) و تعویض قطعات بدنه، میزان شدت تصادف در بخشهای مختلف خودرو نیز مشخص میشود. برای مثال، دو خودرو مشابه که گِلگیر تعویضی داشته باشند، ممکن است بهدلیل نوع آسیب به شاسی، همقیمت نباشند. مرکز تشخیص رنگ این نکات را بهصورت مکتوب اطلاعرسانی میکنند. هزینهی این خدمات معمولا ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. ۲. بررسی فنی و مراجعه به مکانیک معتمد یا نمایندگی معتبر ممکن است تصور کنید هر ایراد فنی موجود در خودرو با صرف هزینه رفع خواهد شد؛ اما این موضوع باتوجهبه کمبود بعضی قطعات یدکی در بازار ایران و کیفیت خودروهای تولیدی کشورمان صحت ندارد. توجه به وضعیت فنی خودرو برای مدلهای خارجی، خصوصا محصولات چینی اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه هزینهی تعمیر و لوازم آنها بسیار بیشتر از تولیدات ایرانخودرو و سایپا است. درضمن در بعضی موارد مثل نقص توربوشارژر یا تجهیزات برقی خودروهای چینی، قابلیت تعمیر وجود ندارد. مسلما پیش از خرید خودرو دستدوم، مدت کوتاهی با آن رانندگی میکنید. در این زمان، توجه به صداها بسیار مهم است. صدای خروجی از پیشرانه در دور موتورهای مختلف چنانچه ناهنجار و فراتر از انتظار باشد، نشانهای از ایراد فنی در خودرو است. دومین نکتهی مهم مرتبط با صدا، اطلاعاتی از وضعیت کابین و سیستم تعلیق (فنربندی) به شما میدهد. هنگام رانندگی با خودرو مدنظر، حتما با سرعتهای متفاوت (۱۰ تا ۴۰ کیلومتربرساعت) از روی دستاندازهای خیابان، مثل سرعتگیرها، عبور کنید تا وضعیت فنرها و کمکفنرها و قطعات مرتبط (جلوبندی) از میزان صدای خروجی آنها مشخص شود. توجه کنید در حالت عادی، صدای ورودی به کابین معمولا رفعشدنی نخواهد نبود. اگر هنگام عبور از دستاندازها صدایی به داخل اتاق میآید که مرتبط با چرخها و قطعات فنی نیست، احتمالا با مراجعه به افراد متخصص و صرف هزینه نیز رفع نخواهد شد؛ درحالیکه بسیاری از ایرادات فنی سیستم تعلیق و جلوبندی، با خرید قطعات جدید و نصب اصلاح میشود. بعد از بررسی نکات مذکور، مراجعه به مکانیک معتمد اهمیت دارد. امروزه، بسیاری از مراکز فنی موجود در نمایندگیها برای خرید خودرو دستدوم مشاوره میدهند. بهتر است قبل از مراجعه به این مراکز یا هر فرد متخصص دیگر، با آنها هماهنگ کنید تا علاوهبر تعیین وقت و هزینهی خدمات، خواستهی شما بهعنوان خریدار مشخص شود. ۳. توجه به کیلومتر و کارکرد واقعی شاید کیلومتر کارکرد خودرو برای بسیاری از مردم مهمترین عامل تعیینکننده در ارزش مدل دستدوم باشد؛ اما درواقع، بیشتر از وضعیت بدنه و مشخصات فنی روی قیمت تأثیر نمیگذارد. یکی از دلایل این موضوع کیفیت رانندگی و سرویس خودرو بهدست مالک یا مالکان قبلی است. فرض کنید دو محصول مشابه با کیلومتر کارکرد یکسان داشته باشیم. اگر یکی از آنها برای جابهجایی مسافران بینشهری و رانندگی با سرعت زیاد در جاده استفاده شده باشد، بهدلیل حمل وزن بیشتر (چهار مسافر) و حرکت با دور موتورهای زیاد، احتمالا با فرسودگی قطعات روبهرو است. همچنین، خودرویی که کارکرد کمتری دارد؛ اما در مسیرهای ناهموار با دور موتور زیاد و دندهی سنگین رانده شده باشد، مستعد خرابی و هزینهی تعمیر خواهد بود؛ درحالیکه ممکن است کمکار و جذاب بهنظر رسد. پس کیلومتر کارکرد بهتنهایی نمیتواند وضعیت فنی مساعد یا نامساعد خودرو را توضیح دهد. در سمت دیگر ماجرا، افراد سودجو با کاهش کیلومتر کارکرد تقریبا تمامی خودروهای ایرانی یا خارجی ساخت کشورهای مختلف را میتوانند بهعنوان مدلی کمکار بفروشند. بههمیندلیل، مراجعه به مکانیک و نمایندگی معتبر راهگشا خواهد بود. بررسی فرمان و صندلی تا حدودی برای تشخیص کارکرد خودرو مفید است. هرچند خرید پوشش برای دورفرمان و صندلیها تا حد زیادی استهلاک این قطعات را مخفی میکند، تورفتگی در نشیمنگاه صندلی راننده و ساییدگی فرمان میتواند نشانهای از کارکرد زیاد خودرو باشد. همچنین، رنگپریدگی (ماتی) در بدنه و داشبورد احتمالا دلیلی بر رانندگی طولانیمدت است. توصیهی نگارنده در موضوع خرید خودروهای دستدوم با استناد به کیلومتر کارکرد، توجه به عددهای ۳۰ و ۶۰ و ۱۰۰ هزار کیلومتر است. چنانچه عدد کارکرد خودرو واقعی بهنظر میرسد و فرد متخصص تأیید میکند، میتوان تا حدودی به این اعداد اعتماد کرد. اصطلاحا به خودرویی که کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده باشد، کمکار میگویند و به محصولی که بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر رانده شده باشد، پرکار میگویند. خودرویی با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر و عمر بیش از ۱۰ سال هم کمکار تلقی میشود؛ اما ممکن است به سرویسهای پرهزینه مثل تعویض واشرسرسیلندر یا حتی تعمیر اساسی موتور نیاز داشته باشد. خودروهایی با کارکرد کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر، خصوصا اگر کمتر از ۳ سال داشته باشند و شرایط گارانتی برای آنها رعایت شده باشد، گزینههایی جذاب برای خرید هستند. بهبیانبهتر، استهلاک و هزینهی تعمیر یا تعویض بسیاری از قطعات خودرو معمولا از کیلومتر کارکرد بعد از ۶۰ هزار کیلومتر ظاهر میشوند. این قاعدهی کلی و تجربی به خودروهای ساخت ایرانخودرو و سایپا و مدلهای چینی مربوط است؛ چراکه بسیاری از خودروهای کرهای و ژاپنی موجود در کشور، باتوجهبه کیفیت ساخت و سبک رانندگان آرام مالکان، ممکن است تا ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار کیلومتر هم بدون هزینهی سنگین برای تعمیرات یا تعویض قطعات خاص استفاده شوند. در ادامهی مطلب، تعدادی از خودروهای دستدوم بازار ایران در کلاس قیمتی متفاوت معرفی شدهاند. این محصولات باتوجهبه تجربه و تحقیقات نگارنده توصیه میشوند و لزوما نباید مرجعی برای تصمیمگیری نهایی باشند. توصیهی خرید با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار امروز ایران، بهزحمت میتوان خودرو دستدوم با کیفیت فنی و قیمت ارزانتر از ۱۰۰ میلیون تومان پیدا کرد. با این بودجه، پراید یا ساینا و تیبا صفر کیلومتر وجود دارند و البته انواع پژو پرکار و با طول عمر بیشتر از ۱۰ سال هم در بازه کمتر از ۱۰۰ قرار میگیرند که خرید آنها هم پرریسک است. با کمی جستوجو در سایتهای فروش اینترنتی و نمایشگاههای خودرو، احتمالا میتوان نمونههای سالم و کمکار از ام وی ام ۱۱۰ را برای خرید در محدودهی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مدنظر قرار داد. این خودرو چینی بسیار کوچک است و مناسب استفادهی خانوادگی یا سفرهای جادهای نیست؛ اما ایمنتر از پراید با میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۶ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، گزینهی مناسبی برای استفادهی شهری محسوب میشود. البته نباید فراموش کنیم قیمت قطعات و لوازمیدکی ام وی ام ۱۱۰، بیش از نمونههای بهکاررفته در پراید هزینهبر خواهد بود. توصیهی خرید با قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از دیدگاه بسیاری از مردم و کارشناسان، محصولات تولیدی ایرانخودرو در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲، کیفیت بهتری درمقایسهبا مدلهای صفر کیلومتر امروزی دارند. با این اوصاف، جستوجو برای خرید انواع پژو با کیلومتر کارکرد واقعی کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر و تولید قبل از سال ۱۳۹۳ مفید خواهد بود. تجربهی شخصی نگارنده از مقایسهی قیمت پژو پارس مدل ۱۳۸۷ با کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر با ساینا یا پراید صفرکیلومتر، تا حدودی برتریهای محصول قدیمی ایرانخودرو را در مقایسه با تولیدات جدید سایپا ثابت کرد. از نظر مصرف سوخت، تفاوت چندانی بین پژو پارس ۱۲ ساله و پراید مدل ۱۳۹۸ دیده نمیشود. در سمت دیگر ماجرا، کیفیت رانندگی، ایمنی، صندلیها، داشبورد و فضای مفید در کابین و صندوقعقب پژو پارس، برتری واضحی درمقایسهبا پراید دارد. درضمن، هزینهی تعمیرات و تعویض قطعات آن نیز فراتر از توان مالی عامهی مردم نیست. توصیهی خرید با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پیشتر اشاره کردیم تولیدات ایرانخودرو بعد از سال ۱۳۹۰ با کاهش کیفیت فنی روبهرو شدند؛ پس اگر بودجهی خرید شما بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است، بهتر است مدلهای دستدوم ساخت ایرانخودرو را فراموش کنید. اگر نهایت مبلغ پرداختی شما ۱۵۰ میلیون تومان باشد، بهترین گزینه ۲۰۶ صندوقدار V۸ با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر است که درمقایسهبا دیگر خودروهای داخلی، کاهش کیفی کمتری داشته است. برای افرادی که ریسک خرید محصولات دستدوم چینی را پذیرفتهاند و میدانند هزینهی قطعات یا تعمیرات این نوع خودروها میتواند تا ۱۰ میلیون تومان خرج داشته باشد، ام وی ام X۳۳ گزینهای قابلتوجه و تا حدودی مطمئن است. این خودرو بهدلیل استفاده از پیشرانهی تنفسطبیعی (فاقد توربوشارژر) معمولا با مشکل جدی در موتور و قطعات فنی مرتبط با آن روبهرو نمیشود. همچنین، پیشرانهی دولیتری ایکس ۳۳ برای رانندگی شهری و جادهای مناسب است و برتر از لیفانX۶۰ با موتور ۱۸۰۰ سیسی یا چانگان CS۳۵ با موتور ۱۶۰۰ سیسی عمل میکند. قیمت نمونههای دستدوم ایکس ۳۳ اسپرت مدل ۱۳۹۶ در بازار آزاد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که البته با هزینهی کمتر میتوان سراغ نسخههای قدیمیتر رفت. تا لحظهی نگارش این مطلب (مردادماه ۱۳۹۹)، مشکلی در تأمین قطعات و لوازم یدکی مدیرانخودرو دیده نمیشود. توصیه خرید با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان روی کاغذ، خرید مدلهای دستدوم نیسان ماکسیما یا مزدا ۳ با هزینهای حدود ۳۰۰ میلیون تومان جلب نظر میکند؛ اما این خودروها با افزایش قیمت خیرهکننده در لوازم و قطعات یدکی روبهرو هستند. با این وضعیت، کیا سراتو مونتاژ سایپا و سوزوکی گرند ویتارا تا حدودی از نظر هزینهی نگهداری و کیفیت رانندگی و خدمات پسازفروش مطمئن هستند. همچنین، کراساورهای چینی مثل جک S۵ و چری تیگو ۷ بهشرط تأیید مکانیک خبره و کیلومتر کارکرد کمتر از ۶۰ هزار کیلومتر، گزینههای مناسب برای کلاس قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بهشمار میروند. توصیه خرید با قیمت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای افراد متمول با توانایی خرید نزدیک به نیم میلیارد تومان، کمبود لوازم یدکی یا هزینهی تعمیرات چندده میلیون تومانی چندان اهمیتی ندارد. با این اوصاف، نمیتوان توصیهی خاصی به خریداران کلاس قیمتی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کرد. بههمیندلیل، صرفا بهطورخلاصه به گزینههای مناسب موجود در بازار نگاهی انداختهایم که درمقایسهبا رقبای همقیمت، نکات مثبت قابل ملاحظهای دارد. هیوندای سانتافه از سال ۲۰۰۷ به ایران وارد شده است. نسخههای مختلف این خودرو با احتساب سال ساخت و کارکرد، از ۵۰۰ میلیون تا بیش از یکمیلیارد تومان قیمت دارند. سانتافه با جثهی راضیکننده و تواناییهای فنی جذاب، همچنان درمقایسهبا محصولات مشابه، پرتقاضا است و اصطلاحا نقدشوندگی مناسبی دارد. بسیاری از قطعات مصرفی این خودرو نیز در بازار موجود است. بعد از سانتافه، مدلهای مختلف کیا اسپورتیج و هیوندای توسان گزینههای مناسب در بازار دستدوم هستند. نمونههای کمکار از تولیدات تویوتا، مثل پرادو، راو۴ و C-HR هرچند بسیار کماستهلاک و باکیفیت هستند؛ نزدیک به ۲ میلیارد تومان قیمت دارند و به همین دلیل، چندان توصیه نمیشوند. پرسشهای متداول بهترین خودروی دست دوم با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان چیست؟ اگر پراید موردپسند شما نیست، ام وی ام ۱۱۰ دست دوم و کمکار برای استفاده شهری مناسب است. کدام خودروی ایرانی برای خرید دست دوم مناسب است؟ پژو پارس و ۲۰۶ صندوق دار دست دوم خصوصا مدل های ۸۵ تا ۹۲ از نظر فنی و قیمت شرایط بهتری نسبت به دیگر خودروهای ایرانی دارند. بهترین ماشین چینی دست دوم در بازار ایران چیست؟ ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت با قیمت منطقی، بدنه کراس اور، پیشرانه دو لیتری و فراوانی قطعات یدکی پرفروشترین خودروی چینی دست دوم ایران است.
کد محتوا: ۲۱۰۶۵
ارسال: چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸:۵۹
به روز شده: چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴:۰۸
کلید واژهها: خرید خودرو، خرید خودرو کارکرده، خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۸۱۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.