هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
۱۰ شاسی بلند لوکس با قیمت جالب در بازار جهانی
پنجشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
با همه شاسیبلندهای کیا آشنا شوید، از کوچکترین تا بزرگترین!
چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
نگاهی عمیق به ولوو S۶۰ T۵ + فیلم
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان چقدر است؟
چهارشنبه، ۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
بهترین خودروهایی که برای شکستدادن فراری ساخته شدند
سهشنبه، ۴ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی ب ام و سری یک جدید؛ دورترین خویشاوند یک باواریایی اصیل
ب ام و سری یک جدید احتمالا یکی از پربحثترین و منفورترین خودروهای سه-چهار سال اخیر لقب بگیرد؛
سهشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۱۵ |
به محض اینکه شرکت باواریایی اعلام کرد قرار است سری یک جدید را به صورت دیفرانسیل جلو عرضه کند و موتور شش سیلندر آن را کنار بگذارد، ناگهان درهای جهنم به روی هواداران باز شد و زندگی چیزی جز پوچی برای مشتاقان ب ام و سری یک نبود.
هرچند که بر اساس آمار، مدل قبلی ب ام و سری یک یعنی نسخه M۱۴۰i در هر دو قالب دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک با پیشرانه شش سیلندر، تنها حدود ۵ درصد از فروش کل شرکت را شامل میشد. به هرحال این هواداران یا بایست به سراغ نسخه دو درِب دیفرانسیل عقب سری۲ بروند و یا این که واقعیت را بپذیرند و با سری۱ جدید که دیفرانسیل جلو بوده و فضای سرنشینان و محفظه بار آن نیز گسترش یافته، کنار بیایند. لازم به ذکر است که نسخه تمام چرخ محرک همچنان در مدل جدید نیز حضور دارد. ب ام و سری۱ مورد بررسی در اینجا، از نوع M۱۳۵i تمام چرخ محرک بوده که حداکثر تا ۵۰ درصد از توان موتور آن از طریق گیربکس آیسین هشت سرعته مجهز به پدل شیفتر پشت غربیلک فرمان، به سوی چرخهای عقب روانه میشود. همچنین M۱۳۵i بر روی سیستم تعلیق Mاسپرت تقویت شده با ۰.۴ اینچ کاهش ارتفاع و فنرهای ۱۰ درصد سفتتر سوار شده است. یک سیستم تعلیق تطبیقپذیر با کمک فنرهای قابل تنظیم نیز به صورت سفارشی در دسترس مشتریان قرار گرفته است. گرچه سیستم فرمان سفتتر M و ترمزهای M اسپرت نیز در دسترس هستند، اما اینجا خبری از قفل مکانیکی مبدل گشتاور محور جلو نیست. رینگهای ۱۸ اینچی به صورت استاندارد نقش پاهای M۱۳۵i را بازی میکنند و رینگ های ۱۹اینچی نیز قابل سفارش خواهند بود. ب ام و به دلیل کمبود فضا، پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر قبلی را از کار اخراج کرده و به جای آن نمونه ۲.۰ لیتری توربوشارژ را از مدل ایکس۲ M۳۵i قرض گرفته و در سینه سری۱ M۱۳۵i قرار داده است. گرچه ظاهرا این پیشرانه با نمونه به کار گرفته شده در مدل ۱۲۰i تفاوتی ندارد اما با این وجود از میل لنگ، پیستونها و شاتونهای جدید در ساخت آن بهره برده شده است. همچنین نسبت تراکم سیلندر از ۱۰.۲:۱ به ۹.۵:۱ کاهش یافته تا مقدمات استفاده از توربوشارژرهای بزرگتر در پیشرانه M۱۳۵i فراهم شود. سامانههای پاشش سوخت، مکش هوا و سیستم خنککننده موتور نیز بهینه سازی شدهاند. توان خروجی پیشرانه M۱۳۵i معادل ۳۰۶اسب بخار است و گشتاور حاصل از آن به رقم ۴۴۹ نیوتن متر میرسد که در نهایت شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیهای را برای سری۱ به دنبال خواهد داشت. رانندگی با سری۱ جدید حس بسیار متفاوتی ایجاد میکند که همه آن را نمیتوان ناشی از پیشرانه جدید آن دانست. این پیشرانه نسبت به قبل گرچه حس خوشایندتری ایجاد نمیکند اما غرش و صدای بیشتری از خود تولید نموده که بخشی از آن از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی به داخل کابین راه مییابد. وقتی صحبت از توان در میان باشد، نسخه جدید با وجود ۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۹ نیوتن متر گشتاور کمتر، چندان نیاز به شرمندگی در برابر مدل قبلی با پیشرانه شش سیلندر ندارد. M۱۳۵i سرزنده و پرتوان عمل میکند. شما میتوانید زندگی خوب و مهیجی را با این پیشرانه جدید آغاز کنید. گیربکس آیسین هشت سرعته نیز به طور کلی عملکرد خوبی دارد؛ گرچه در حالت اسپرت کمی پر سروصدا و سنگین عمل میکند. به کمک قفل محور جلو و واسطهای ترمزی داخلی چرخها، عبور از پیچها بسیار فوقالعاده است. همچنین سامانه جدید ARB اقتباس شده از مدل i۳ نیز به این مهم کمک میکند. در اینجا سامانه کنترل لغزش دیگر جزئی از ESP محسوب نمیشود بلکه در واحد پردازشگر مرکزی پیشرانه یا همان ECU خوش نشسته است. شرکت سازنده اعلام کرده که سری۱ جدید قابلیت کنترل سریعتر و حساستری ارائه میدهد که منجر به کشش بیشتر در هنگام شتابگیری خواهد شد و عملکرد خودرو را در عبور از پیچها و بر روی سطوح لغزنده بهبود میبخشد. کمفرمانی در هنگام خروج از پیچها مسئله چندان مهمی نیست و میزان کشش به طرز غیرعادی بالاست. هنگام شتابگیری در جادههای پر پیچ و خم و دارای شرایط نامساعد، شما ناچارید با یک فرمان سفت دست و پنجه نرم نمایید. با وجود سفتی فرمان، اما فرمانپذیری M۱۳۵i راحتتر و بهتر از دیگر محصولات ب ام و است. تعادل M۱۳۵i نیز در عبور از پیچها بسیار خوب بوده و به هر اندازه که شما بخواهید سریع و چابک عمل میکند. نسبت به عملکرد تعلیق نمیتوانید شکایتی داشته باشید؛ گرچه کمی فنرهای آن سفت است اما هرگز حس ناخوشایندی به سرنشینان منتقل نمیکند. فضای داخلی M۱۳۵i یادآور سری۳ است. کیفیت متریال افزایش یافته و برای اولین بار از یک هدآپ دیسپلی ۹.۲ اینچی در ب ام و سری یک استفاده شده است. نمایشگر مرکزی لمسی و پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۰.۳ اینچی نیز در اینجا قابل مشاهده است. صندلیهای M اسپرت با پشت سری یکپارچه جاهطلبانه و خوش فرم هستند اما کمی تنگ به نظر میرسند. سرنشینان با قدی بلندتر از ۱۸۵سانتیمتر، با فضای محدود سر و شانهها چه در جلو و چه در ردیف عقب مواجه خواهند شد. با این حال M۱۳۵i نسبت به قبل فضای سر، پاها و شانه بیشتری ارائه میدهد. گنجایش محفظه بار آن نیز به ۳۸۰ لیتر و ۱۲۰۰ لیتر (در هنگام خواباندن صندلیهای ردیف عقب) میرسد. مزایا: پیشرانه پرقدرت چهار سیلندر، شتاب بالا، کشش عالی، سیستم تعلیق عالی، فضای داخلی جادارتر. معایب: فرمان نسبتا سفت، ب ام و سری یک جدید شخصیت ویژه قبل را ندارد، به اندازه مدل قبلی مهیج و اصطلاحا وحشی نیست، افزایش قابل توجه قیمت. مشخصات فنی ب ام و سری یک ۲۰۱۹
کد محتوا: ۲۱۰۴۷
ارسال: سهشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱:۱۵
به روز شده: سهشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷:۱۶
کلید واژهها: ب ام و، ب ام و سری یک
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۹۶۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.