هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
اتومبیلی که هیچ وقت فراموش نمی شود!
پنجشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
۱۰ شاسی بلند لوکس با قیمت جالب در بازار جهانی
پنجشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
قوانین مربوط به نصب چراغ در اتومبیل
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رنو ۵، خودرویی که استحقاق توجه بیشتری داشت
رنو ۵ خودرویی که از طراحی کوچک اما تاثیرگذاری برخوردار بود و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت.
پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۱۵ |
آخرین باری که یک رنو ۵ را مشاهده کردید، احتمالا به سالهای دور باز میگردد و اکثر مردم از این موضوع که این خودرو چه تاثیری روی خودروهای نسل بعد گذاشت، غافل هستند. در این جستار به بررسی جزییات طراحی کوچولوی فرانسوی میرویم. زمانی که شعار «هرچه بزرگتر، بهتر» رایج بود، این کوچولوی دوست داشتنی تاثیر عمیقی در صنعت خودروسازی ایفا کرد. طراحی میشل بوئه برای این فلفل فرانسوی از خیلی جهات قابل توجه بود، اما در حال حاضر فقط به بررسی جزییات میپردازیم. رنو ۵ یکی از اولین خودروهایی بود که از سپرهای پلاستیکی استفاده میکرد (پونتیاک Endura پیش از رنو بود). البته جنس سپرها نیستند که از اهمیت ویژهای برخوردارند بلکه نکتهی قابل توجه طراحی سپرها است، به گونهای که در جلو به پایین کشیده شده و چرخهای جلو را میپوشاند و در عقب نیز در ادامهی چرخهای عقب کشیده شده است. در عکسها این مورد به وضوح مشخص است. در دههی ۷۰ میلادی خودروها این گونه ساخته نمیشدند، به طور مثال به عکس فولکس واگن پولو تولید شده در سال ۱۹۷۲ توجه کنید. نحوهی طراحی سپرها در رنو۵ هیچ شباهتی به خودروهای زمان خود ندارد. در آن سالها معمولا سپرهای فلزی و به شکل مستطیل روی خودروها قرار میگرفت و تا سال ۱۹۸۰ این شکل از سپرها رایج بود. این روند تا سال ۱۹۹۰ ادامه داشت و از آن زمان اوضاع تغییر کرد و این تغییرات بیشتر و بیشتر به سمت رنو ۵ بود. در دههی ۹۰ تقریبا هراتومبیلی از این روش استفاده میکرد و سپرهای پلاستیکی و همرنگ بدنه در جلو و عقب خودرو، کم کم جایگاه سپرهای فلزی را از آن خود کردند. امروزه همهی خودروها مثل این بی ام و از نوآوری رنو۵ استفاده میکنند و این امر فقط محدود به خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت نمیشود. کوچولوی فرانسوی اولین خودرویی بود که از این ایدهی هوشمندانه بهره برد و امروزه این امر تبدیل به یک استاندارد شده است. رنو ۵ در عین کوچکی و ریزنقشی، تحولی عظیم و در عین آرام ایجاد کرد، خودرویی که باید لحظاتی به احترامش درنگ کرد و از تاثیرش در این صنعت پرفراز و نشیب، غافل نماند.
کد محتوا: ۲۱۰۴۳
ارسال: پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۱۵
به روز شده: پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۱۲
کلید واژهها: رنو، رنو ۵، بی ام و، فولکس واگن
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۲۲۸۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.