هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
نگاهی متفاوت به نگهداری خودرو
چگونه میزان خرابی خودروی خود را کاهش دهیم؟
پنجشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
یک پله پایین تر از توربو اس
پورشه ۹۱۱ توربو از راه رسید
پورشه با هدف پر کردن فضای خالی بین نسخه کررا اس و توربو اس در سبد محصولات نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱، نسخه توربو این سوپر اسپرت فوق پرطرفدار آلمانی را معرفی کرده است.
یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸:۵۶ |
نسخه هارد تاپ پورشه ۹۱۱ توربو برچسب قیمتی معادل ۱۷۱ هزار دلار داشته که این قیمت در خصوص نسخه کانورتیبل به ۱۸۴ هزار دلار افزایش می یابد؛ البته باید مبلغ ۱۳۵۰ دلار را نیز بابت هزینه تحویل به قیمت های ذکر شده اضافه کرد. پورشه از هم اکنون پیش فروش ۹۱۱ توربو را در سراسر دنیا آغاز کرده است. مشخصات فنی قلب تپنده پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۲۱، یک پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با دو توربوشارژ است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۷۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر است. نسخه کوپه ۹۱۱ توربو با بهره گیری از این سطح قدرت قادر است طی ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی نسخه کابریولت به دلیل دارا بودن وزن بیشتر برای عبور از مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو نسخه ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. جهت یادآوری و مقایسه بیان می کنیم که قدرتمندترین نسخه ۹۱۱ یعنی مدل توربو اس از همین پیشرانه شش سیلندر بهره می برد؛ ولی بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب ۶۴۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر است. نسخه هارد تاپ ۹۱۱ توربو اس طی ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می یابد که این زمان در خصوص نسخه کانورتیبل چیزی معادل ۲.۷ ثانیه گزارش شده است. قدرت بیشتر نسخه توربو اس نسبت به مدل توربو تنها در شتاب اولیه محسوس نیست، بلکه بیشینه سرعت قابل پیمایش این نسخه پرچمدار نیز ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نسخه هاردتاپ پورشه ۹۱۱ توربو اس قیمتی معادل ۲۰۳ هزار و ۵۰۰ دلار داشته و این قیمت در نسخه کانورتیبل به ۲۱۶ هزار دلار افزایش می یابد. جدا از اینکه پورشه ۹۱۱ توربو به پیشرانه ضعیفتر نسبت به مدل توربو اس مجهز شده، گیربکس نصب شده برای این نسخه دقیقا مشابه نمونه موجود در ۹۱۱ توربو اس است. بدین ترتیب نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار به هر چهار چرخ ۹۱۱ توربو منتقل می شود. قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب نیز به بهبود هندلینگ و پایداری این خودرو در پیچ ها کمک شایانی می کند. تفاوت سیستم ترمز یکی از تفاوت های بین نسخه توربو و توربو اس پورشه ۹۱۱، به سیستم ترمز آن ها مربوط می شود. نسخه توربو ۹۱۱ از دیسک های ترمز فلزی بهره می برد که در اکسل جلو سایزی معادل ۱۶.۰۶ اینچ و در اکسل عقب ابعادی معادل ۱۴.۹۶ اینچ دارند. این در حالی است که نسخه توربو اس به صورت استاندارد دارای دیسک های ترمزی کربن سرامیکی است؛ ولی این دیسک ها در نسخه توربو ۹۱۱ به صورت آپشنال قابل سفارش هستند. کابین پورشه برای ۹۱۱ توربو به صورت استاندارد یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی لمسی سیستم سرگرمی در میان داشبورد نصب کرده است. همچنین این خودرو به صورت استاندارد دارای صندلی هایی اسپرت با قابلیت تنظیم در ۱۴ جهت است. اگر فردی بخواهد برخی از المان ها و ویژگی های نسخه توربو اس را در ۹۱۱ توربو اعمال کند، پورشه این امکان را برای وی فراهم کرده است. به عنوان مثال مشتری می تواند با سفارش پکیج Light Weight، مقدار ۳۰ کیلوگرم از وزن این خودرو را به لطف حذف صندلی های عقب و برخی از مواد ایزوله سازی صدای کابین، کاهش دهد. همچنین با سفارش پکیج اسپرت نیز کیت بدنه جذابی به پورشه ۹۱۱ اضافه شده و تریم متفاوتی روی بدنه آن اعمال می شود. پورشه برای نسخه توربو ۹۱۱ سیستم کنترل داینامیک شاسی، سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر نسبت به کررا و همچنین سیستم اگزوز اسپرت را نصب کرده است. مشتریان قادر هستند با سفارش پکیج ایمنی InnoDrive تجهیزات ایمنی بیشتری مانند کروز کنترل تطبیقی، کمکی تثبیت خطوط حرکت، دوربین های مختلف دید اطراف و دید در شب را به ۹۱۱ توربو خود اضافه کنند.
کد محتوا: ۲۱۰۳۹
ارسال: یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸:۵۶
به روز شده: یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸:۵۸
کلید واژهها: پورشه،پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۱۱ توربو
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۱۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.