معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
نگاهی به فناوریهای برجسته مرسدس بنز EQC ۴۰۰ + فیلم
پنجشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
هفت خودروی کپی برداری شده از خودروهای موفق دنیا که در ایران وجود دارد
سهشنبه، ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
رندرهایی جالب از تبدیل خودروهای شاسی بلند به سدان
شنبه، ۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
۵ خودروی برتر پرمصرف در جهان
چهارشنبه، ۲۱ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
بهترین و قابل اطمینان ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از دید نشریه Consumer Reports
دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بهره بردن از پلتفرمی مشترک با نسل جدید راو۴
نسل جدید تویوتا هریر رونمایی شد
پس از انتشار تصاویر جاسوسی در هفته گذشته، سرانجام امروز تویوتا اولین تصاویر رسمی و مشخصات چهارمین نسل کراساوور تویوتا Harrier را که ویژه بازار ژاپن طراحی شده، رونمایی کرده است.
دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۳۶ |
نسل جدید تویوتا هریر روی ساختار TNGA(GA-K) تویوتا توسعه یافته و این بدان معناست که پلتفرم این خودرو با جدیدترین نسل تویوتا راو۴ مشترک است و دیگر اشتراکی بین ساختار این خودرو و لکسوس RX وجود ندارد. لازم به ذکر است که نسل اول و سوم این خودرو هم ساختاری مشترک با تویوتا راو۴ داشتند و تنها دومین نسل این خودرو روی پلتفرم لکسوس RX توسعه یافته بود. به لطف توسعه نسل جدید هریر روی این پلتفرم، صلبیت بدنه بیشتر از پیش شده و فاصله مرکز ثقل آن از سطح زمین نیز کاهش یافته است که این دو تغییر موجب به ارمغان آمدن سواری راحتتر و همچنین عملکرد بهتر هریر میشوند. این خودرو دارای تعلیق مک فرسون در جلو و بازوی دوبل جناقی در عقب است. به موجب استفاده از این پلتفرم، هریر میتواند از جدیدترین پیشرانه داینامیک فورس تویوتا و گیربکس دایرکت شیفت CVT این کمپانی و همچنین سیستم هیبریدی THS II تویوتا بهره ببرد. پیشرانه دو لیتری داینامیک فورس چهار سیلندر تویوتا قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۷۱ اسببخار و بیشینه گشتاور ۲۰۷ نیوتنمتر است. این پیشرانه به صورت استاندارد با یک جعبه دنده خودکار CVT دایرکت شیفت کوپل شده و نیروی تولیدی را به صورت استاندارد به محور جلو و به صورت آپشنال به هر چهار چرخ منتقل میکند. پیشرانه هیبریدی THS II هم به صورت جلو محرک و تمام چرخ محرک در دسترس است. این سیستم هیبریدی از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۷۸ اسببخاری و یک موتور الکتریکی ۱۲۰ اسببخاری روی محور جلو تشکیل شده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۱۵ اسببخار است. نسخههای تمام چرخ محرک این خودرو دارای یک موتور الکتریکی ۵۳ اسببخاری دیگر روی اکسل عقب بوده که به لطف نصب آن بیشینه قدرت مجموع این خودرو به ۲۲۲ اسببخار افزایش یافته است. نیروی تولیدی هر دو مدل هیبریدی توسط یک جعبه دنده CVT خودکار به چرخها منتقل میشود. در خصوص ابعاد هریر جدید باید اظهار کنیم که طول کلی این خودرو با افزایش ۲۰ میلیمتری به ۴۷۴۰ میلیمتر رسیده، عرض آن هم به لطف افزایش ۲۰ میلیمتری به ۱۸۵۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور هم به لطف افزایش ۳۰ میلیمتری به ۲۶۹۰ میلیمتر افزایش یافته است. اما ارتفاع این خودرو با کاهش ۳۰ میلیمتری به ۱۶۶۰ میلیمتر رسیده که موجب داینامیکتر شدن استایل هریر شده است. نسل جدید هریر ادامه دهنده طراحی نسل پیشین این خودرو بوده، با این تفاوت که بر پیچیدگی دیزاین آن نسبت به گذشته به مراتب افزوده شده است. به عنوان مثال چراغها طراحی باریکی داشته و دارای تکنولوژی روشنایی LED هستند. ضمن اینکه توسط یک قطعه کرومی تزیین شدهاند که تا زیر جلوپنجره نیز امتداد یافته است. به طور کلی پروفیل جلوی این خودرو استایلی خشن و تهاجمی داشته و شیب سقف در قسمت عقب نیز استایلی کوپه مانند به هریر بخشیده است. طراحی کابین نیز تا حدودی یادآور نسل جدید راو۴ بوده، اما کاملا با آن یکسان نیست. کنسول میانی دیزاینی نعل اسب گونه داشته و در قسمت بالای آن یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی T-کانکت نصب شده است.
کد محتوا: ۲۰۹۵۸
ارسال: دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۳۶
به روز شده: دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱:۳۸
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا هریر
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۹۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.