معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
علت شاتون زدن موتور خودرو
قطعاتی در خودرو وجود دارد که شاید اسم آن ها را رانندگان تابحال نشنیده باشند. این قطعات کوچک نقش مهمی در سیستم خودرو ایفا می کنند و بی توجهی به آن ها می تواند سبب استهلاک و در نهایت تخریب آن ها شود. شاتون نمونه ای از این قطعات است که غلی رغم اندازه کوچکش، وظیفه مهمی را در سیستم موتور برعهده دارد و استهلاک و آسیب به آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در موتور شود که حرکت خودرو هم دچار اختلال می شود.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
سامانه کروزکنترل تطبیقی چیست و چگونه کار میکند؟
سهشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
گردن کلفتها
با برترین شاسی بلندهای آمریکایی آشنا شوید
پنجشنبه، ۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
خودروهایی که رنگهای خاصشان،ارزش آن ها را بالا برده است!
یکشنبه، ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
یکشنبه، ۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رقیبی تازه برای ژرمنها از فرانسه
سدان پریمیوم دی اس۹ معرفی شد + فیلم
به تازگی عضو جدیدی به باشگاه سدانهای لاکچری از فرانسه وارد شده است.
سهشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰:۳۷ |
این تازه وارد دی اس۹ نام داشته که امروز از آن پرده برداری شده و روی نسخه ارتقا یافته پلتفرم EMP۲ جلو محرک پژو سیتروئن توسعه یافته است. این خودرو با دارای بودن فاصله بین دو محوری معادل ۲۸۹۵ میلیمتر سدانی بزرگ سایز بوده، اما لازم به ذکر است که فاصله محور آن مقداری نسبت به رقیبی مانند بامو سری ۵ کمتر است. اما به هر حال این اولین محصول سدان دیاس در چنین ابعادی است و به تجهیزات ایمنی و رفاهی قابل توجهی مجهز شده است. دی اس۹ به پیشرانه پلاگ این هیبریدی مجهز است. زیر کاپوت عضلانی این خودرو یک پیشرانه از خانواده PureTech سیتروئن نصب شده که در کنار آن یک موتور الکتریکی نیز فعالیت میکند؛ این مجموعه هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۲۵ اسببخار است. به لطف نصب پک باتری ۱۱.۹ کیلووات ساعتی، این خودرو قادر است در حالت تمام الکتریکی بیشینه مسافتی بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته در آینده دی اس قصد عرضه نمونه ۲۵۰ اسببخاری و همچنین نمونه اسپرت و عملکردی ۳۶۰ اسببخاری تمام چرخ محرک همین پیشرانه را برای این سدان لاکچری دارد. جدا از سطح قدرت، تمام نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده هشت سرعته به چرخها منتقل میشود. از جمله تجهیزات نصب شده روی دی اس۹ میتوان به سیستم تعلیق فعال اشاره کرد که سطح جاده پیش رو را اسکن میکند؛ در کنار این تعلیق سنسورهای زیادی هم نصب شده و دی اس ادعا کرده این سیستم قادر به پیشبینی شرایط جاده بوده و دمپرها را با توجه به سطح حرکت تنظیم کرده تا سواری نرمی برای آن به ارمغان آید. در حالت تاریکی نیز چراغهای LED این خودرو دارای پنج حالت مختلف روشنایی اعم از شهر، روستا، بزرگراه، پارکینگ و آب و هوای بد هستند. سیستم نایت ویژن این خودرو هم در تاریکی دید مناسبی به راننده میدهد و تصاویر مسیر پیش رو را در نمایشگر پشت فرمان به راننده نشان میدهد.
درون کابین دی اس۹ شاهد طراحی مینیمالی هستیم و یک نمایشگر بزرگ در میان داشبورد آن نصب شده که کنترل بیشتر سیستمها توسط آن صورت میگیرد؛ اطلاعات مهم خودرو و مسیر هم در نمایشگر دیجیتالی نصب شده در پشت فرمان به راننده نمایش داده می شود؛ نصب ۱۴ بلندگو با کیفیت نیز باعث شده سرنشینان از گوش کردن به موسیقی در این خودرو لذت ببرند. دی اس اظهار کرد که در مجهزترین نسخه این سدان قصد دارد ترکیبی از چرم، جیر آلکانتارا، نورپردازی و چندین مواد ویژه دیگر را در تزیینات و تودوزی کابین به کار ببرد تا استایلی پریمیوم به آن ببخشد. قطعا چنین سدان لوکسی آن هم در سال ۲۰۲۰ به سیستمهای کمکی مختلفی تجهیز شده است. دی اس۹ دارای سطح ۲ رانندگی خودران به صورت محدود در بزرگراهها بوده که متشکل از کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، تثبیت خطوط حرکت و چندین سیستم دیگر است. همچنین در نسخههای مجهزتر این خودرو قابلیت تغییر خودکار خطوط با زدن راهنما به صورت اتوماتیک نیز وجود دارد. در سیکل ترافیکهای حرکت و توقف پی در پی اگر زمان توقف بیش از سه دقیقه شود، این خودرو به صورت خودکار خاموش میشود و برای روشن کردن آن باید راننده استارت بزند. این خودرو همچنین دارای سیستم تشخیص هوشیاری راننده است و اگر تشخیص دهد که هوشیاری وی کم شده، با صدایی به وی هشدار میدهد. دی اس قصد دارد این سدان پریمیوم را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی عرضه کند، اما در این لحظه مطلبی در خصوص قیمت آن اعلام نکرده است.
کد محتوا: ۲۰۹۳۱
ارسال: سهشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰:۳۷
به روز شده: پنجشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳:۳۹
کلید واژهها: دی اس، دی اس۹، سدان
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۴۵۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.