معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم
دوشنبه، ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
سهشنبه، ۱ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت اول)
چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رقیب سرسخت ژرمنها
اولین اسیووی جنسیس با نام GV۸۰ معرفی شد + فیلم
کمپانی خودروسازی جنسیس برای توسعه اولین اسیووی لوکس خود با نام GV۸۰ راه درازی را طی کرده است.
چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۲۱ |
گرایش مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند، این کمپانی را به سمت تولید چنین خودروهایی هل داد و این در حالی صورت گرفت که جنسیس تنها سه خودروی سدان در سبد محصولات خود دارد. حال راه دراز توسعه GV۸۰ به پایان رسیده و این کمپانی کرهای سرانجام اولین اسیووی خود را معرفی کرده است. در این لحظه جنسیس عرضه این خودرو را به بازار کره محدود کرده، اما به زودی برای سهم خواهی از بازار اسیوویهای لوکس قطعا GV۸۰ را به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد؛ پیشبینی میشود که این اسیووی لوکس کرهای رقیب خوبی برای بامو X۵ و آئودی Q۷ محسوب شود و همانند دو رقیب آلمانی خود به صورت دو و سه ردیف صندلی راهی بازار میشود. شاید یکی از جذابیتهای کابین جنسیس GV۸۰ کیفیت بالای مواد به کار رفته در آن و تریم رنگبندی آن باشد، اما یقینا جذابترین موضوع تکنولوژی به کار رفته در کابین است. کابین این خودرو تقریبا تمام دیجیتالی است، از پشت آمپر دیجیتالی گرفته تا نمایشگر ۱۴.۵ اینچی نصب شده در میان داشبورد نشان از تکنولوژی بالای به کار رفته در این خودرو دارند. ضمن اینکه راننده و سرنشین جلو به سیستمهای متنوعی از جمله رهیاب با تکنولوژی واقعیت افزوده دسترسی دارند. سیستم یکپارچه جنسیس کنترلر دارای قابلیت تشخیص دست خط بوده که به سرنشینان اجازه میدهد اطلاعاتی از قبیل مقصد سفر و شماره تلفنها را یادداشت کنند و این فناوری آن را تشخیص داده و پیاده سازی میکند. جنسیس GV۸۰ دارای یک سیستم غیرفعال کننده نویز و صدا است که به صورت دائمی نویز جاده را بررسی میکند و یک موج صوتی خلاف فرکانس صدای بیرون تولید کرده تا هیچ صدایی از بیرون به کابین وارد نشود. همچنین یک سیستم پایش کیفیت هوای کابین نیز وجود دارد که به صورت دائمی فعال بوده و در صورت نیاز به صورت خودکار سیستم تهویه را فعال میکند. جنسیس GV۸۰ دارای سیستمهای ایمنی از جمله پایش دائمی راننده و اعلام هشدار در هنگام خواب آلودگی یا بی احتیاطی وی است. جنسیس این اسیووی را روی یک پلتفرم عقب محرک توسعه داده، اما یقینا آن را به صورت تمام چرخ محرک نیز راهی بازار میکند و برای آن چندین مد رانندگی برای حرکت در شرایط مختلف را درنظر گرفته است. در بازار کره جنسیس GV۸۰ به یک پیشرانه ۳ لیتری توربودیزل تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۷۸ اسببخار و بیشینه گشتاور ۵۸۸ نیوتنمتر است. انتظار میرود که جنسیس در بازارهای دیگر این خودرو را با پیشرانه بنزینی عرضه کند. بعید نیست که نسخه پایه آن به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با بیشینه قدرت ۳۰۴ اسببخار مجهز باشد که پیشرانه ضعیفی برای نمونه پایه به نظر نمیرسد. نسخه مجهزتر این خودرو هم به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری توربوشارژ شش سیلندر تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۸۰ اسببخار است؛ پیشبینی میشود که این خودرو با این پیشرانه قادر است طی ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. جنسیس فروش GV۸۰ را از اواخر ماه جاری در کره آغاز میکند، اما عرضه این اسیووی لوکس به بازارهای جهانی از اواخر سال جاری میلادی آغاز میشود.
کد محتوا: ۲۰۸۹۸
ارسال: چهارشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۲۱
به روز شده: یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۵۷
کلید واژهها: جنسیس
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۶۲۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.