معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
نگاهی به خاص ترین نسخه های بوگاتی ویرون
یکشنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
پنج ابهام در مصرف سوخت
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تجربه هیجان بیشتر با یک محور محرک کمتر
نسخه عقب محرک هوراکان EVO رونمایی شد
لامبورگینی به تازگی نسخه عقب محرک سوپراسپرت هوراکان EVO را رونمایی کرده تا هیجان رانندگی با این گاو خشمگین قدرتمند را نسبت به نمونه چهار چرخ محرک آن بیشتر کند.
یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸:۲۵ |
هوراکان EVO عقب محرک از همان پیشرانه ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر آئودی بهره میبرد که روی نسخه چهار چرخ محرک همین خودرو نیز نصب شده است. این پیشرانه در هوراکان EVO عقب محرک قادر به تولید بیشینه قدرت ۶۰۲ اسببخار در دور ۸۰۰۰ بوده که قدرت آن مشابه نسخه استاندارد هوراکان چهار چرخ محرک است، اما ۲۹ اسببخار نسبت به نسخه EVO چهار چرخ محرک ضعیفتر شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه گشتاور ۵۶۰ نیوتنمتر در دور ۶۵۰۰ بوده و تمامی این نیروی تولیدی توسط نمونه ارتقا یافته سیستم کنترل کشش لامبورگینی موسوم به P-TCS به محور عقب منتقل میشود. این برند ایتالیایی اظهار کرده که هوراکان EVO قادر است طی ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. سیستم کنترل کشش P-TCS دارای سه مد Strada، اسپرت و کورسا بوده که دقیقا این سه مد روی نسخه تمام چرخ محرک هوراکان EVO نیز دیده شده بود. برنامه ریزی این سیستم به این صورت بوده که در حالت دریفت انتقال گشتاور به محور عقب همچنان ادامه دارد. همچنین برای انتقال گشتاور به منظور خروج از پیچ و بهبود کشش نیز برنامه ریزی شده است. نسخه عقب محرک هوراکان EVO وزنی معادل ۱۳۸۹ کیلوگرم داشته که ۳۳ کیلوگرم نسبت به نمونه تمام چرخ محرک آن سبکتر است. تقسیم وزن هوراکان EVO عقب محرک به صورت ۴۰ درصد محور جلو و ۶۰ درصد محور عقب بوده و لامبورگینی سیستم فرمان داینامیک خود را در این نسخه برای ارتقا فیدبک راننده بهروزرسانی کرده است. لامبورگینی در طراحی ظاهری این نسخه هوراکان تغییراتی جزیی اعمال کرده تا آن را از نمونه تمام چرخ محرک خود متمایز کند. این تغییرات شامل نصب اسپلیتر جلو و ورودی هوا در این قسمت هستند؛ در پروفیل عقب نیز یک دیفیوزر با دیزاین جدید نصب شده است. ضمن اینکه لامبورگینی هوراکان عقب محرک را به رینگهایی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب مجهز کرده است. درون کابین هم یک نمایشگر ۸.۴ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعرسانی نصب شده که از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. لامبورگینی فروش این نسخه هوراکان را از این لحظه آغاز کرده، اما قصد دارد که آن را از بهار سال آینده تحویل مشتریان دهد. برچسب قیمت پایه هوراکان EVO عقب محرک ۱۵۳ هزار دلار اعلام شده است.
کد محتوا: ۲۰۸۸۷
ارسال: یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸:۲۵
به روز شده: یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷:۵۷
کلید واژهها: لامبورگینی، لامبورگینی هوراکان
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۱۴۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.