معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
بررسی کوتاه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰؛ هاچبک داغ فرانسوی + فیلم
یکشنبه، ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
دلالان خشنود، قطعهساز و خودروساز در زیان
دندان لق قیمتگذاری دستوری خودرو را بکشید
دوشنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت اول)
چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مزدا ۳ مدل TCR رونمایی شد + فیلم
مزدا ۳ نسخه TCR برای شرکت در مسابقات تورینگ جهانی ۲۰۲۰، از پیشرانهی ۲ لیتری با قدرت ۳۵۰ اسببخار استفاده میکند.
پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۳۷ |
از زمان رونمایی نسل جدید مزدا ۳، طرفداران خودروهای هاچبک انواع طرح و نقشهها را برای شخصیسازی و تیونینگ این مدل ژاپنی زیبا تصور میکردند. اما مزدا خودش زودتر از دیگران، اولین نسخهی جذاب با طراحی تهاجمی از این مدل را معرفی کرد. با اینکه مزدا ۳ نسخهی TCR مخصوص مسابقه و پیست است، اما زیباتر شدن این مدل با کمی تغییر در طراحی بدنه را تأیید میکند. مزدا تصمیم گرفته است که برای حضور پررنگتر در موتوراسپرت، نسخهی مسابقهای نسل جدید مزدا ۳ را برای مسابقات سری TCR آماده کند. مسابقات TCR مخصوص خودروهایی است که براساس مدل تولیدی با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ طراحی شدهاند؛ بدنه و سیستم تعلیق خودروهای TCR مشابه مدل تولیدی است، اما پیشرانه، جعبهدنده، ترمزها، پنلهای آیرودینامیک و بسیاری از قطعات دیگر برای تحمل فشار بالای مسابقه و رقابت، ارتقا داده میشوند. مدل مسابقهای Mazda۳ TCR همچنان طراحی زیبای مدل تولیدی را حفظ کرده و حتی باوجود پهنای بیشتر و بالهی بزرگ عقب، جذابتر هم شده است. در نمای جلو، علاوه بر کاپوت جدید با ورودی هوا، سپر با اسپلیتر بزرگ تهاجمیتر شده است؛ در بخش عقب هم دیفیوزر درکنار سراگزوز مرکزی قرار گرفته تا پهنای زیاد گلگیرها و بدنه، برجستهتر شود. رکاب بزرگ زیرِ درها هم هماهنگ با طراحی جلو و عقب، سرتاسر نمای جانبی را دربرمیگیرد. تغییرات ظاهری جذاب مزدا ۳ نسخهی TCR با رینگهای ۱۸ اینچی از برند رِیز (Rays) تکمیل میشود. مزدا ۳ نسخه TCR را تیم مهندسی و طراحی این شرکت در ارواین کالیفرنیا با همکاری کارگاه Long Road Racing تولید و تیونینگ کرده است که پیش از این MX-۵ Cup را به موتوراسپرت وارد کرده بودند. پیشرانهی این مدل، ۴ سیلندر ۲ لیتری است که تا ۷٬۰۰۰ دوربردقیقه کار میکند؛ نهایت قدرت و گشتاور مزدا ۳ مسابقهای تقریبا دوبرابر مدل جادهای و تولیدی است و به ۳۵۰ اسببخار و ۴۹۰ نیوتنمتر میرسد. در سیستم انتقال قدرت به چرخهای جلو، از جعبهدندهی سکوئنشال ۶ سرعتهی SADEV استفاده شده و برای تضمین انتقال تمام قدرت به سطح جاده، تایرهای میشلن پایلوت و دمپرهای بیلشتاین (Bilstein) یا درصورت سفارش اولینز (Öhlins) درنظر گرفته شده است. باتوجه به محدویتهای سری مسابقات تورینگ TCR، محصول جدید مزدا میتواند تا نهایت سرعت ۲۴۱ کیلومتربرساعت در پیست حرکت کند و با استفاده از ترمزهای برمبو (Brembo) متوقف شود. مزدا با این مدل میتواند در ۳۶ مسابقهی جهانی TCR سال ۲۰۲۰ شرکت کند؛ رانندهی اول مزدا ۳ TCR برایان اورتیز است که پیش از این قهرمان سری مسابقات جهانی MX-۵ Cup در سال ۲۰۱۹ شد. اولین مسابقه مزدا با این مدل در زمستان سال جاری و رقابت استقامتی چهارساعته دیتونا رولکس (Daytone Rolex ۲۴) است. تولید مدل مسابقهای از مزدا ۳ میتواند نشانهای از عرضهی نسخههای جادهای قدرتمند و شاید بازگشت Mazdaspeed۳ در آینده باشد. باید منتظر ماند و دید که خودروساز ژاپنی برای این مدل زیبا و پرطرفدار چه برنامههایی دارد.
کد محتوا: ۲۰۸۰۸
ارسال: پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۳۷
به روز شده: سهشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۱۳
کلید واژهها: مزدا، مزدا ۳
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۳۰۴۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.