معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
راهنماییهای لازم قبل از خرید خودروی نو!
مهم ترین و نخستین مرحله خرید اتومبیل درنظر گرفتن بودجه مالی است. مبلغی که میخواهید برای خرید خودرو کنار بگذارید را به طور دقیق تعیین کنید تا در یک بازه قیمتی مشخص، به دنبال خودروی مورد نظر خود بگردید. توجه داشته باشید که همه بودجه خود را برای خرید خودرو صرف نکنید زیرا بعدا هزینههای جانبی خودرو بیمه، سوخت، استهلاک قطعات و … به سراغ شما خواهند آمد.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
شنبه، ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
آشنایی با نیسان ورسا ۲۰۲۰؛ خودرویی که می توانست جایگزین تندر ۹۰ در ایران شود
دوشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
برترین خودروهایی را که در ساخت بدنهی آنها از الیاف شیشه یا همان فایبرگلاس استفاده شده است، در ادامهی این مطلب مشاهده کنید.
دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۴۷ |
در ۷۰ سال گذشته خودروهای زیادی با بدنهی فایبرگلاس تولید شدهاند. حتی در موارد نادر، خودروهایی دیدهایم که در ساخت شاسی یکپارچهی آنها نیز از فایبرگلاس استفاده شده است. در بیشتر خودروها استفاده از فایبرگلاس تنها در بخشهای سپر یا گلگیرها دیده میشود اما در ادامه میخواهیم به معرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهایی بپردازیم که در بدنهی آنها استفادهی گستردهای از فایبرگلاس شده است. الپین A۶۱۰ سال ساخت: ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ الپین A۶۱۰ با طرح موتور جلو و دیفرانسیل عقب حداکثر سرعتی بیش از ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت داشت. الپین A۶۱۰ در حقیقت نسخهای تقویتشده از رنو الپین GTA بود. در قلب این خودرو از پیشرانه ۳ لیتری V۶ مجهز به توربوشارژر استفاده شده بود. این موتور با پیشرانه برخی مدلهای پژو و ولوو یکسان بود و قدرت آن به ۲۵۰ اسببخار میرسید. تقسیم وزن در الپین A۶۱۰ بهصورت ۴۳ درصد در جلو و ۵۷ درصد در عقب است. این در حالی بود که اعداد ذکرشده برای نسخهی عادی GTA معادل ۳۷ درصد در جلو و ۶۳ درصد در عقب بودند. از مشخصههای مثبت A۶۱۰ باید به چسبندگی بالا و فرمان پذیری بسیار خوب اشاره کرد. شورولت کوروت C۷ سال ساخت: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ زمانیکه شورولت تصمیم گرفت تا هفتمین نسل کوروت را فراتر از مرزهای ایالات متحده و در بازار اروپا به فروش برساند، نیاز داشت تا مشخصات آن را مطابق با خودروهای اسپرت اروپایی تطبیق دهد. نتیجهی کار کوروت C۷ بود که در بدنهی آن برای سبکسازی از پلاستیک مقاومسازیشده استفاده شده بود. در برخی بخشهای این خودرو مانند کاپوت و سقف هم از فیبر کربن استفاده شد. در نهایت شورولت برای کاهش وزن بیشتر شاسی خودرو را نیز از آلومینیوم ساخت. پیشرانه ۶.۲ لیتری V۸ تنفس طبیعی کوروت C۷ میتواند به ازای هر لیتر حجم ۷۵ اسببخار قدرت تولید کند. نوبل M۱۲۰ GTO سال ساخت: ۲۰۰۰ زمانیکه لی نوبل، طراح و مهندس خودروهای مسابقهای تصمیم به ساخت اولین خودروی سوپر اسپرت خود گرفت، همگان متعجب شدند. این خودرو M۱۰ نام داشت و در زمان خود یکی از سریعترین و بهترین خودروهای اسپرت دو نفرهای بود که در انگلستان تولید شده بود. با وجود این، انتقاداتی نسبت به M۱۰ وارد شده بود و سبب شد تا نوبل محصول دیگری را به نام M۱۲ GTO معرفی کند. نوبل M۱۲ GTO از بدنهی فایبرگلاس روی یک شاسی فضایی فولادی استفاده میکند و در این خودرو از موتور V۶ تویین توربو ساخت فورد استفاده شده است. مونتاژ نهایی خودرو نیز در آفریقای جنوبی انجام شد. سرانجام نوبل امتیاز این خودرو را به یک شرکت آمریکایی به نام Rossion Automotive واگذار کرد. لانچیا استراتوس سال ساخت: ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۸ سال ۱۹۷۳، لانچیا مدل استراتوس را برای شرکت در مسابقات رالی طراحی کرد. قسمت جلو و عقب این خودروی اسپرت موتورمیانی از فایبرگلاس ساخته شده بودند. لانچیا استراتوس از پیشرانه ۲.۴ لیتری V۶ متعلق به فراری دینو استفاده میکرد. طراحی استراتوس را مارچلو گاندینی بر عهده داشت. وی ایدهی اولیهی استراتوس را از لانچیا فولویا، یکی از دوستانش گرفت. نتیجهی کار وی، خودرویی بهنام لانچیا استراتوس زیرو بود که برتونه نیز خود با آن رانندگی کرد. کیترهم Seven سال ساخت: ۱۹۷۳ تاکنون تمام بدنهی کیترهم Seven از فایبرگلاس ساخته نشده ولی در بخشهای دماغه و بالهها از فایبرگلاس استفاده شده است. استفاده از فایبرگلاس در این خودرو باعث کاهش وزن شد و این مسئله برای رانندگانی که با کیترهم مسابقه داده بودند، بسیار خوشایند بود. کیترهم Seven در ابتدا براساس لوتوس Seven مدل ۱۹۵۷ شکل گرفت ولی از آن زمان تاکنون روی خط تولید باقی مانده و بهروزرسانیهای زیادی رو آن انجام گرفته است. فراری ۳۰۸ GTB سال ساخت: ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۷ فراری ۳۰۸ در آمریکا محبوبیت زیادی دارد چون در آن زمان، تام سلک در یک سریال جنایی با آن رانندگی میکرد. نسخهی GTB این خودرو اولین مدل فراری است که در ساخت بدنهی آن از فایبر گلاس استفاده شد. طراحی بدنهی ۳۰۸ GTB توسط پینین فارینا انجام شد و ساخت آن نیز بر عهدهی کاروزرا اسکاگلیتی قرار گرفت. اسکاگلیتی مورد علاقهی انزو فراری بود و بعدها فراری مدل ۶۱۲ اسکاگلیتی را هم به افتخار وی تولید کرد. از فراری ۳۰۸ GTB تنها به تعداد محدود ۷۱۲ دستگاه تولید شد و پس از آن فراری به بدنههای فولادی و آلومیینومی روی آورد. لوتوس الیز S۱ سال ساخت: ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ لوتوس یکی از پیشگامان استفاده از فایبر گلاس در صنعت خودرو است. این خودروساز بریتانیایی در سال ۱۹۵۷ با معرفی مدل الیت با شاسی مونوکوک و سیستم تعلیق خاص، انقلابی را در صنعت خودرو رقم زد. لوتوس برای قرن بیستویکم مدل الیز را روی خط تولید فرستاد. این مدل با وجود برخی مشکلات، آغازگر راه لوتوس در قرن جدید بود. سپس لوتوس مدل S۱ این خودرو را با شاسی آلومینیومی و بدنهی فایبرگلاس تولید کرد. طراحی این مدل را جولیان تامسون بر عهده داشت. مدل الیز S۱ آغازکنندهی راه درستی بود که لوتوس تا امروز در آن باقی مانده است. TVR Griffith سال ساخت: ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲ مدل گریفیت یکی از بهترین محصولات TVRاست. خطوط نرم و زیبای بدنه این خودرو در کنار پیشرانه قدرتمند V۸ همگی دست به دست هم دادند تا گریفیت تبدیل به خودرویی ناب و لذتبخش برای رانندگی شود. TVR گریفیت یکی از بهترین محصولات این شرکت پیش از تصمیم TVR برای تولید همهی بخشهای خودرو از موتور گرفته تا بخشهای الکتریکی به شمار میرود. این تصمیم TVR پس از به وجود آمدن مشکلاتی در خصوص قابلیت اطمینان خودروها اتخاذ شد. ماترا رانچو سال ساخت: ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۴ تالبوت ماترا رانچو خودرویی جلوتر از زمان خود بود. این خودرو از بدنهی فایبر گلاس با روکش پلاستیکی استفاده میکرد. ماترا رانچو را باید آغازگر عصر کراساورهای مدرن امروزی دانست. چون رانچو ظاهری مانند خودروهای ۴×۴ داشت، ولی یک خودروی تک دیفرانسیل براساس سیمکا ۱۱۰۰ بود. ماترا در این مدل از پیشرانه ۱.۴ لیتری کرایسلر استفاده کرده بود. در نسخهی Grand Raid این خودرو امکانات اضافی مانند دیفرانسیل لغزش محدود، سینی محافظ زیر خودرو و لاستیک یدکی روی سقف هم موجود بودند. رنو اسپس سال ساخت: ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ رنو اسپس (Espace) شاید خودروی خیلی جالب و سریعی نباشد ولی در زمان خود بسیار کاربردی و جالب بود. رنو اسپس بهعنوان یک ون از ۷ صندلی مجزا برخودار بود. صندلیهای ردیف دوم و سوم این خودرو قابلیت جدا شدن یا تا شدن را داشته و صندلیهای ردیف اول توانایی چرخش ۱۸۰ درجهای داشتند تا رو در روی سرنشینان عقب قرار گیرند. استفاده از فایبرگلاس در بدنهی رنو اسپس باعث شد تا این خودرو با وجود ارتفاع بالا و ابعاد بزرگ، وزن زیادی نداشته باشد.
کد محتوا: ۲۰۷۶۱
ارسال: دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۴۷
به روز شده: دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۱۴
کلید واژهها: شورولت، فراری، رنو
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۲۷۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.