معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
بهترین خودروهای جهان با بالاترین نسبت قدرت بر وزن
سهشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
مروری بر تاریخچه ماشین های خودران
سهشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۱۰ خودروی جذاب جیمز می
مجموعهای از خودروهای مسابقهای ایتالیایی تا سدانهای لوکس از جمله محصولات آلفارومئو، فراری، فیات، بیامو و پورشه در گاراژ جیمز می حضور داشتهاند.
پنجشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۳۷ |
هنگامی که درباره برنامههای تلویزیونی با مضمون خودرو فکر میکنید، بدون شک نام مجموعههای تاپگیر و گرندتور به ذهن شما خطور میکند. پس از ریچارد هموند عاشق هیجان و جرمی کلارکسون عاشق قدرت، جیمز می بهعنوان مجری رزرو و لوکسپسندی شناخته میشود که افکار خود را درباره طیف وسیعی از خودروها در این دو برنامه تلویزیونی ارائه داده است. پیش از این با خودروهای مورد علاقه کلارکسون و هموند در گاراژ شخصی آنها آشنا شدهایم؛ بنابراین نوبتی هم که باشد، اکنون نوبت جیمز می است. او به ندرت درباره خودروهای شخصی خود در جمع صحبت میکند، اما با بررسی قسمتهای مختلف مجموعههای تلویزیونی و کنکاش در سایر رسانههای جمعی، فهرستی ساده از خودروهایی پیدا کردهایم که جیمز می در دوران زندگی خود خریده و وارد گاراژ شخصی کرده است. مسلماً الان نمیدانیم که او چه خودروهایی در اختیار دارد، اما میتوانیم بهطور کلی بگوییم که علاقه زیادی به خودروهای ایتالیایی دارد. واکسال کاوالیر چند سال قبل از اینکه جیمز می فراری بخرد، او خودروی بسیار سادهای در گاراژ شخصی خود داشت. اولین خودرو او واکسال کاوالیر مدل ۱۹۷۸ بود که طبق توصیفهای می، قالپاق چرخهای آن دزدیده شده بود و یکی از درهای عقب آن رنگ متفاوتی با سایر درها داشت. مطمئناً این خودرو دارای عملکرد چندان درخشانی نبود، اما برای جیمز می این جایی است که ماجراجویی در دنیای خودرو آغاز شد. آلفارومئو ۱۶۴ خودروی روزمره جیمز می که بهطور مداوم برای رفت و برگشت به سر کار از آن استفاده میکرد، یک دستگاه آلفارومئو ۱۶۴ بود؛ سدان لوکس تولید شده توسط خودروساز ایتالیایی که در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ به تولید رسید. او آلفارومئو را خیلی دوست داشت؛ تا حدی که برای یکی از قسمتهای تاپگیر، مبلغی حدود ۱،۰۰۰ پوند برای خریداری این خودرو مجهز به پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر پرداخت کرد. مینی ۱۲۷۵ GT برخی میگویند که جیمز می در زمان خرید مینی، تصمیم درستی نگرفته و ۱۲۷۵ GT بهحدی کوچک است که بیشتر از آنکه شبیه خودروی واقعی به نظر برسد، شباهت زیادی به اسباببازی دارد. دلیل این تصمیم جیمز می مشخص نیست، تنها میدانیم که او یک دستگاه مینی ۱۲۷۵ GT مجهز به سقف طرح شطرنجی با چراغهای جلوی نصبشده روی سپر خریداری کرد. فراری F۴۳۰ در سالهای ابتدایی حضور می در برنامه تاپگیر، او هرگز نمیتوانست رویای خود را برای داشتن خودرو فراری پنهان کند و بسیار خوشحال بود که در نهایت توانست مدل F۴۳۰ را دراختیار بگیرد. جیمز می این خودرو را به دلیل قدرت بالا، سرعت و سادگی رانندگی، «جادو» مینامید و آن را تا پیش از خریدن فراری ۴۵۸ Speciale در اختیار داشت. فراری ۴۵۸ اسپشیاله زمانیکه جیمز می قصد داشت فراری Ferrari ۴۵۸ Speciale خریداری کند، لقب «کاپیتان کنُد» کاملاً مناسب رفتار او بود. او درباره خرید فراری ۴۵۸ بسیار فکر کرد، تا جایی که تمام مدلها فروخته شدند؛ در نهایت او موفق به خرید فراری ۴۵۸ اسپشیاله شد. فیات پاندا هیچ راهی وجود ندارد که فیات پاندا نتواند در این فهرست قرار بگیرد. فیات پاندا خودروی بسیار ارزشمندی برای جیمز می بود، حتی بیشتر از مدلهای پورشه و فراری. او تا سال ۲۰۱۴ و زمانیکه قطعات مکانیکی آن کاملاً فرسوده شدند، مدت زیادی را با فیات پاندا رانندگی کرد. بیامو i۳ برخلاف جرمی کلارکسون، جیمز می علاقه زیادی به خودروی الکتریکی دارد. در حقیقت یکی از خودروهای روزمره او، بیامو i۳ است که جایگزین فیات پاندا شد. پورشه ۹۱۱ جیمز می چند دستگاه پورشه داشت؛ اما یکی از آنها که توانست رضایت او را به دست آورد، ۹۱۱ کررا کلاسیک مدل ۱۹۸۴ و مجهز به پیشرانه هواخنک بود. می بارها اعلام کرد این بهترین خودرویی است که تا به حال خریداری کرده است. رولزرویس فانتوم رولزرویس فانتوم یکی از لوکسترین خودروهای جهان است. زیر کاپوت فانتوم، پیشرانه ۶/۸ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو با ۵۶۳ اسببخار قدرت وجود دارد که این خودروی لوکس را بسیار جذاب میکند. جیمز می بهندرت با فانتوم رانندگی میکند. ساب ۵-۹ ساب ۵-۹ آئرو سالها است که رقیب سدانهای لوکس آلمانی مانند بیامو سری ۵، مرسدس بنز کلاس E و آئودی A۶ است. آئرو (Aero) قدرتمندترین نسخه از مدل ۵-۹ با امکانات رفاهی مناسب است که از پیشرانه توربوشارژ با ۲۶۰ اسببخار قدرت استفاده میکند.
کد محتوا: ۲۰۷۵۸
ارسال: پنجشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۳۷
به روز شده: پنجشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۲۶
کلید واژهها: جیمز می، آلفا رومئو، فراری، فیات، پورشه، بیامو ، رولزرویس
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۳۷۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.