احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
مراقب باشید کلاه سرتان نرود
نکات مهمی که قبل از خرید خودرو باید بدانید
چهارشنبه، ۱۷ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
نگاهی به برترین خودروهای لیموزین در جهان
دوشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
تمامی خودروهای متنوع و جذابی که از برند معتبر و نامآشنای باواریایی بی ام و میشناسیم، به دهه ۲۰ قرن بیستم بازمیگردند. اولین خودرویی که توسط بی ام و تولید و عرضه شد، موسوم به Dixi بود که درواقع، یک نسخه قانونی از روی خودروی بریتانیایی آستین ۷ بوده است.
شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۴۳ |
در پس تولید حدود ۱۰۰ سال خودرو توسط این برند آلمانی، میتوان هر نوع مدلی از تولید محدود گرفته تا خودروهای تولید انبوه محبوبی که توجه همه را به خود جلب کردهاند مشاهده کرد؛ اما دراینبین، مدلهایی را نیز میتوان مشاهده کرد که چندان در توجه رادارهای جهانی نبودهاند و در نسبت به دیگر خودروهای این شرکت،کمتر شناختهشدهاند. با ما باشید تا با این خودروهای کمتر شناختهشده بی ام و، بیشتر آشنا شویم: بی ام و M۳ وانت خودروی E۳۰ M۳ محصول سال ۱۹۸۶ این شرکت که در مدل پیکاپ تولید شد، دارای یک قلب تپنده ۲ لیتری چهار سیلندری بود که میتوانست قدرت قابل قبولی را برای راننده خود تولید کند. این خودروی بی ام و، چیزی حدود ۲۵ سال در خط تولید این شرکت قرار داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۲، این شرکت آن را از خط تولید خارج کرد. البته غیرازاین وانت مدل ۱۹۸۶، بی ام و، یک وانت دیگر را نیز هماکنون در اختیار دارد که مجوز حضور در جادههای معمولی را نگرفته است. بی ام و X۵ LM همهی عاشقان برند بی ام و، ممکن است تاکنون تصویر مدل اولیه X۵ این شرکت که محصول سال ۲۰۰۰ است را دیده باشند؛ اما تعداد کمی در جهان وجود دارند که این خودرو را با قرار گرفتن موتور V۱۲ LMR بی ام و، در زیر کاپوت و بهعنوان قلب تپندهاش مشاهده کرده باشند. موتور ۶ لیتری مسابقهای درون این خودرو، توانایی تولید حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت را به این خودرو بخشیده بود. سرعت نهایی آن نیز در پیست نوربرگرینگ، حدود ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت اعلامشده بود. بی ام و ۷۰۰ اسپرت کوپه شاید بتوان این خودروی بی ام و با طراحی خاص و جالب را بهعنوان مهمترین خودروی تولیدی این شرکت در سالهای پس از جنگ جهانی دوم دانست. خودرویی که در اواخر دهه ۵۰ میلادی و در سال ۱۹۵۹ در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد. در آن سال، بی ام و ۷۰۰ توانست توجه همه را به سمت خود معطوف کرده و باعث شد بی ام و، حدود ۲۵,۰۰۰ دستگاه از این خودرو را سفارش گرفته و عملاً فروش این خودرو، تبدیل به یک موفقیت برای این شرکت شد. بی ام و M۳ CRT نسخه سی آر تی از خودروی E۹۰ M۳ با موتور ۸ سیلندر را میتوان یک خودروی خاص و البته کمتر شناختهشده از طرف این شرکت باواریایی دانست. خودرویی که تنها ۶۷ دستگاه از آن به تولید رسید. بی ام و توانست با به لطف استفاده از فیبر کربن فراوان در این خودرو، چیزی حدود ۷۰ کیلوگرم از وزن M۳ CRT را کاهش داده که البته تمامی این موارد، قیمت این خودرو را تا حدود ۳۰۰,۰۰۰ دلار بالابرده است. بی ام و ۷۵۰iL V۱۶ با بازگشت به دهه ۸۰ میلادی، میتوانیم پرچمدار سری ۷ بی ام و را مشاهده نماییم که با موتور غولآسا و حجیم ۱۶ سیلندر، تولید شد. خودرویی که قلب تپنده پرحجم آن، میتوانست قدرت نهایی ۴۰۸ اسب بخار را در دور موتور ۵,۲۰۰ و همچنین، گشتاور نهایی ۶۲۵ نیوتون متر را در دور موتور ۳,۹۰۰ به راننده خود هدیه کند. البته این میزان قدرت و گشتاور، در کنار این موتور بزرگ، نیاز به تغییراتی در طراحی خودرو، سیستم انتقال قدرت و شاسی نیز داشت تا بتوانند با موتور هماهنگ شوند. شتاب صفرتا صد ۷۵۰iL تنها ۶ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت بود؛ اما به دلایل فنی و طراحی، هیچگاه این خودروی قدرتمند نتوانست، از سطح نمونه اولیه و آزمایشی به نمونه تولیدی ارتقا پیدا کند. بی ام و E۳۴ M۵ تورینگ زمانی که خودروی E۳۴ M۵ برای اولین بار چهره خود را به جهان نشان داد، چندان مقبول واقع نشد و نتوانست طرفداران زیادی را دوروبر خود جمع کند. خودرویی که قدرتی یکسان با نسل قبلی خود داشته اما به دلیل وزن بیشتر، کمی کرختتر از مدلهای پیشین بود. در سال ۱۹۹۵، یک نسخه بروز شده از این خودرو با موتور ۶ سیلندر تخت از خودروی افسانهای M۱ عرضه شد. نسخه تورینگ از E۳۴ M۵ نیز یک نسخه خاص بود که تنها ۸۹۱ دستگاه از آن به تولید رسید. بی ام و ۳۲۸ ۳۲۸ درزمانی ناخوشایند در کشور آلمان متولد شد. خودرویی که از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ و در سالهای ابتدایی جنگ جهانی دوم تولید شد. درزمانی که این خودرو به کار خود پایان داد، توانسته بود برنده جایزههای مسابقه ۲۴ ساعته لمانس (Le Mans) سال ۱۹۳۹، رالی RAC سال ۱۹۳۹، رالی آلپاین و میگلیا میل، شود. در سال ۲۰۰۴ نیز، توانست در ادامه موفقیتهای بزرگ خود، برند مسابقه خودروهای کلاسیک در عصر مدرن شده و خود را بیشازپیش به یک خودروی تمامعیار کلاسیک تبدیل کند. بی ام و Z۸ آلپینا بیشتر عاشقان صنعت خودرو، ممکن است تاکنون در مورد خودروی جذاب بی ام و بانام Z۸ و نحوه طراحی آن توسط هنریک فیسکر، چیزهایی شنیده باشند. موتور ۴.۹ لیتری ۸ سیلندر این خودرو با جعبهدنده ۶ سرعته دستی، به یک موتور ۴.۸ لیتری ۸ سیلندر با جعبهدنده ۵ سرعته خودکار تبدیل شد تا بتواند آرامش بیشتری را به خودرو اعطا کند؛ اما هنوز هم یک خودروی اسپرت تمامعیاری بود که تنها ۵۵۵ دستگاه از آن به تولید رسید.
کد محتوا: ۲۰۷۴۷
ارسال: شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۴۳
به روز شده: شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۱۴
کلید واژهها: بیامو،
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۷۳۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.