معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
ایمنترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۹
شنبه، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
سریعترین خودروهای شهری پورشه
شنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
دوشنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
اولین خودروی الکتریکی کامپکت پریمیوم
مینی کوپر SE رونمایی شد+فیلم
شاید مینی کوپر SE جدید همانند سایر محصولات این برند تاثیرگذار و محبوب نباشد، اما باعث ورود رسمی این برند به دنیای خودروهای الکتریکی شده است. این خودرو برچسب اولین خودروی تمام الکتریکی کامپکت پریمیوم را به دوش میکشد و به تمام ویژگیهای جذاب مینی و خصلتهای مثبت خودروهای الکتریکی مزین شده است.
پنجشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۵۰ |
طراحی کلی این خودرو برگرفته از سایر محصولات مینی بوده و تا حد زیادی شبیه به خودروی مفهومیای است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود. خط کشیهای زرد روی بدنه و قاب آینهها بیانگر این هستند که ما با یک نسخه عادی مینی روبهرو نیستیم. فقدان خروجیهای اگزوز نیز نشانه دیگری از حذف پیشرانه درونسوز در این خودرو دارد. قسمت زیرین خودرو هم به منظور بهبود ضریب مقاومت هوا به صورت بسته و صاف طراحی شده تا کمترین اصطکاک را با هوا داشته باشد. پیشرانه الکتریکی این مینی درست در زیر کاپوت و جایی نصب شده که در سایر مدلها پیشرانه درونسوز جا خوش کرده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۱ اسببخار است که این قدرت به محور جلوی این خودرو به صورت تمام و کمال منتقل میشود. به منظور عملکرد بهتر، این خودرو به دیفرانسیل ضد لغزش نیز تجهیز شده است. همانند تمام خودروهای الکتریکی موجود، بیشینه گشتاور پیشرانه از همان لحظه فشردن پدال به صورت تمام و کمال در اختیار راننده قرار دارد. به لطف بیشینه گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتری نیروگاه پاک این خودرو، مینی کوپر SE قادر شده تا در زمان ۷.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مینی اظهار کرده که این خودرو در ۶۰ متر آغازین حرکت از نسخههای مجهز به پیشرانه درونسوز خود به راحتی سبقت میگیرد، اما با بالارفتن سرعت داستان کمی فرق میکند، چراکه بیشینه سرعت این مینی الکتریکی روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در کف این خودرو یک پک باتری ۳۲.۶ کیلووات ساعتی نصب شده که بیشینه مسافت قابل پیمایشی بین ۲۳۵ تا ۲۷۰ کیلومتر را برای آن به ارمغان آورده است. با توجه به اینکه این آمار با درنظر گرفتن سیکل WLTP اعلام شده، به نظر میرسد در تست عملی و میدانی این خودرو قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۱۸۳ کیلومتر در حالت فول شارژ باشد. پورت شارژ این خودرو در بالای چرخ عقب سمت راست جانمایی شده است، جالب اینجاست که ورودی مخزن سوخت نسخههای درونسوز نیز همین قسمت بود. در صورت اتصال به یک شارژر ۱۱ کیلوواتی، دو ساعت و نیم زمان لازم است تا میزان شارژ باتریها به ۸۰ درصد برسد؛ همچنین برای پر شدن کامل نیز حدود سه ساعت و نیم زمان لازم است. در صورت اتصال به یک شارژر سریع ۵۰ کیلوواتی نیز، تنها ۳۵ دقیقه زمان برای رسیدن سطح شارژ باتریها به ۸۰ درصد زمان نیاز است. در خصوص میزان کاربردی بودن این کوپر الکتریکی باید بیان کنیم که به طرز عجیبی حجم فضای بار آن برابر با نسخه درونسوز سه در است. این خودرو در حالت عادی دارای ۲۱۱ لیتر فضای بار بوده که در حالت خواباندن صندلیهای عقب این حجم به ۷۳۱ لیتر افزایش پیدا میکند. موقعیت قرارگیری صندلیهای درون کابین ۱۸ میلیمتر بالاتر از نسخه درونسوز بوده، دلیل این اتفاق تامین فضای مورد نیاز برای نصب پکهای باتری در کف کابین بوده است. شاید اضافه شدن پک باتری مقدای به وزن کابین این خودرو اضافه کرده باشد، اما حذف پیشرانه درونسوز از درون کابین باعث شده تا این افزایش وزن تا حدودی جبران شود. جهت مقایسه بیان میکنیم که مینی کوپر SE به میزان ۱۴۵ کیلوگرم در مقایسه با مینی کوپر S تجهیز شده به جعبه دنده استپ ترونیک سنگینتر است. برای جلب مشتری، مینی تجهیزات استاندارد زیادی اعم از چراغهای LED، تهویه دو نقطهای، نمایشگر ۶.۵ اینچی سیستم اطلاعرسانی و بخاری با منبع الکتریکی را برای کوپر SE نصب کرده است. با پرداخت مبلغ اضافی امکان نصب نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم سرگرمی و تودوزی چرمی نیز وجود دارد.
کد محتوا: ۲۰۷۴۰
ارسال: پنجشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۵۰
به روز شده: سهشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹:۵۸
کلید واژهها: مینی کوپر، مینی کوپر SE
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۲۶۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.