خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
کم اقبالترین خودروها در آمریکا
سهشنبه، ۲۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
نگاهی به خاص ترین نسخه های بوگاتی ویرون
یکشنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT
جمعه، ۱۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بازگشت دتوماتسو با مدل P۷۲؛ شاهکار طراحی در قالب یک سوپر اسپرت اصیل ایتالیایی
دتوماتسو (De Tomaso) یک کمپانی خودروساز ایتالیایی است که در سال ۱۹۵۹ توسط فردی اصالتا آرژانتینی به نام الخاندرو دتوماتسو (Alejandro de Tomaso) بنیانگذاری شده است.
یکشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۱ |
این برند اگر چه در قرن بیست و یکم فعالیت چندانی در صنعت خودرو نداشته و به خواب زمستانی رفته است، اما در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی به خاطر تولید مدل های اسپرت لوکس و قدرتمند، شهرت زیادی داشت. در دو دهه گذشته مالکیت این برند چند بار دست به دست شده و نهایتا پس از تایید ورشکستگی در سال ۲۰۱۵ شرکتی به نام Ideal Team Ventures که مقرش در هنگ کنگ قرار دارد، آن را خریداری کرده است. حال با گذشت ۴ سال و همزمان با شصت سالگی تاسیس برند دتوماتسو، مالک دتوماتسو تصمیم گرفته با ارایه مدلی جدید آن را احیا کند. این خودرو P۷۲ نامگذاری شده و به لحاظ طراحی ظاهری با مدل P۷۰ که در دهه ۶۰ میلادی توسعه یافته بود، اشتراکات فراوانی دارد. برای آشنایی بهتر با P۷۲ باید ابتدا کمی به P۷۰ بپردازیم. در اوایل دهه ۶۰ میلادی الخاندرو دتوماتسو با کارول شلبی فقید وارد همکاری شد تا مدلی اسپرت و هیجان انگیز تولید کنند. اما در میانه های راه اختلافاتی شدید بین این دو بروز کرده و در نهایت پروژه P۷۰ متوقف شد. آقای دتوماتسو که علاقه زیادی به P۷۰ داشت، به سراغ شرکت Ghia – که در حوزه ساخت اتاق فعالیت می کند – رفت تا این پروژه به هر قیمتی تکمیل شود. با شکل گیری همکاری جدید، نام خودرو نیز به Ghia-De Tomaso Sport ۵۰۰۰ تغییر پیدا کرده و سرانجام در نمایشگاه خودروی تورین ۱۹۶۵ در معرض دید عموم قرار گرفت. به سال ۲۰۱۹ و فستیوال سرعت گودوود که این روزها در جنوب انگلستان در حال برگزاری است، باز می گردیم؛ جایی که روح دتوماتسو P۷۰ در مدل جدید P۷۲ تجلی یافته است.
در برخورد اول با دتوماتسو P۷۲، بی تردید بدنه منحصر به فرد آن که از ترکیب انواع حجم های سیال و خطوط منحنی خلق شده، جلب توجه می کند. این سبک از طراحی می تواند وجه تمایز P۷۲ با دیگر خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت باشد.
کابین این خودرو نیز جذابیت های خاص خود را دارد. برخلاف اتومبیل های کنونی که از نمایشگرهای دیجیتال برای ارایه اطلاعات استفاده می کنند، P۷۲ به گذشته وفادار باقی مانده و از طریق نشان دهنده های آنالوگ عقربه ای اطلاعات لازم را در اختیار راننده می گذارد. تصاویر انتشار یافته از کابین این خودرو حکایت از آن دارند که سازنده توجه ویژه ای به جزئیات داشته و گویی در برخی قسمت ها از جواهرات برای تزئین استفاده کرده است. درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، ولی می دانیم که شاسی فیبر کربنی آن از آپولو Intensa Emozione به امانت گرفته شده است. دتوماتسو P۷۲ در واقع توسط مهندسین کمپانی آپولو توسعه یافته، چرا که این برند یکی دیگر از زیر مجموعه های شرکت Ideal Team Ventures به حساب می آید. با در نظر گرفتن این مساله دور از انتظار نیست که نیروبخش دتوماتسو P۷۲ نیز همان موتور V۱۲ آپولو Intensa Emozione باشد. این موتور ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی توسط فراری ساخته شده و ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای ادای احترام به مدل قدیمی P۷۰، دتوماتسو P۷۲ با گیربکس دستی به فروش خواهد رسید. بر اساس برنامه ریزی ها از این خودروی اسپرت زیبا تنها ۷۲ دستگاه و با قیمت نهایی ۷۵۰ هزار یورو (معادل تقریبا ۸۵۰ هزار دلار) تولید خواهد شد.
کد محتوا: ۲۰۷۳۶
ارسال: یکشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۱
به روز شده: یکشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۵۶
کلید واژهها: دتوماتسو، خودرو اسپرت
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۲۶۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.